Hvad har du spillet i dag? Januar 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2020

Post by Jens_Hoppe »

On Mars kom på bordet igen, denne gang med fire spillere. Der er ret meget interaktion i spillet med det antal spillere; kamp om at bygge de gode steder på brættet, kamp om de gode blueprints og scientists, og meget mere. Så det er godt! :) Omvendt er der også bare ret meget nedetid med fire spillere: Især i den sidste halvdel af spillet kan en spillertur tage rigtig lang tid, og da man sagtens kan gå fra at være første spiller i en runde til sidste spiller i den næste, kan der gå virkelig lang tid mellem ens ture.

Om det gode vinder over det dårlige må tiden vise - jeg glæder mig i hvert fald til at spille det igen. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2020

Post by Gunness »

Goblen wrote: Mon Jan 20, 2020 10:26 am Vi sluttede af med en hurtig gang On Tour. Et rigtig godt roll'n'write spil hvor du skal planlægge den bedste tur til dit band.
Nu hvor genoptrykket er på Kickstarter: Kan du sige lidt mere om spiloplevelsen? Temaet er sjovt, men i forhold til sådan noget som Ganz Schön Clever virker gameplay'et meget simpelt, og jeg savner også en eller anden form for interaktion. Men måske har jeg overset noget.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2020

Post by Taibi »

Goblen wrote: Tue Jan 28, 2020 10:48 am
Gunness wrote: Tue Jan 28, 2020 9:53 am Det kunne måske også finde vej til årets DC? :)
Sagtens :-) Vi booker jo dele af vores DC med spil allerede Gunness.., On Mars og Dreamscape.
Dreamscape, ja tak. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2020

Post by Goblen »

Gunness wrote: Thu Jan 30, 2020 3:24 pm
Goblen wrote: Mon Jan 20, 2020 10:26 am Vi sluttede af med en hurtig gang On Tour. Et rigtig godt roll'n'write spil hvor du skal planlægge den bedste tur til dit band.
Nu hvor genoptrykket er på Kickstarter: Kan du sige lidt mere om spiloplevelsen? Temaet er sjovt, men i forhold til sådan noget som Ganz Schön Clever virker gameplay'et meget simpelt, og jeg savner også en eller anden form for interaktion. Men måske har jeg overset noget.
Spillet er ikke interaktivt i selve spillet. Interaktionen er mere i at sidde og grine over de vendte områder og slagene. Især jo tættere du kommer på at afslutte din tour og kortet bliver fyldt. Det er et spil fyldt med random med kort der flippes og terninger der kastes, men det gør intet (for mig). Har også backed den nye.

Temaet virker på en eller anden måde rigtig godt - selvom nogle måske vil synes det at skrive tal og tegne linjer intet har med en tour at gøre. Det tager ikke sig selv så seriøst, og det kan mærkes. Det kan spilles med alle, og alle kan more sig over kaoset. Det er man jo selv med til at planlægge alt efter hvor man skriver sine numre ned på kortet.

Ved ikke om det kaster lys over det, men for mig er det en skide sjov oplevelse.
Post Reply