Hvad har du spillet i dag? Juni 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Juni 2021

Post by Frouvne »

Velkommen til sommeren 2021! :D Nu skal vi jo ikke glemme at få spillet et spil eller to bare fordi vejret er blevet bedre! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2021

Post by Frouvne »

Tidligere på ugen havde jeg fornøjelsen af at få prøvet The LOOP, der er et nyt samarbejdsspil, der på forhånd gav mig mange associationer til Pandemic. I spillet kæmper man mod den onde Dr. Foo, der korrumperer syv regioner, hvilket man skal sørge for at han ikke lykkedes med. Derved associationerne til Pandemic. De syv regioner bliver på skift udtrukket i en på forhånd ikke kendt rækkefølge og når Foo angriber en region er også nabo-regionerne i fare, da kuber fordeles med en slags kube-tårn. Spillet er opbygget omkring en deck-building mekanisme og et tema, jeg tror vil tilføje oplevelsen meget, hvis man lever sig mere ind i den end vi formåede i vores spil. Det vil jeg i hvert tilfælde gøre en dyd af ved de kommende gennemspilninger, nu hvor jeg har en bedre idé om, hvad og hvordan man skal skride ind imod Dr. Foo. Vort første spil virkede ret kaotisk men allerede i mit andet spil - der var et solo-spil - havde jeg langt større fornemmelse af kontrol. Vi tabte begge vores spil, men min oplevelse var god og da det har ry for at være ret svært har jeg bestemt mod på at kaste mig over det igen snarligt. Der er fire game-modes og indtil nu har jeg kun forsøgt mig med den første ... og pt har jeg ikke behov for at skrue op for sværhedsgraden. Men jeg er da nysgerrig på hvordan og ikke mindst hvor meget spillet forandres.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2021

Post by Jens_Hoppe »

Indtil videre i juni har jeg haft et gensyn med Tapestry og Lost Ruins of Arnak. Tapestry er altid en fornøjelse, men Arnak ryger nok til salg inden længe. Jeg har fået spillet Boomerang: Australia, som er et underholdende lille draft-n-write spil og jeg har fået prøvet Cribbage for første gang - det var ret sjovt.

Et par spil har været meget skuffende for mig: Celtic og Gnome Elf Troll. Begge er simple og kedelige og jeg kommer ikke til at spille dem igen.

Men højdepunktet indtil nu må være mine 2 spil Beyond the Sun, som er rigtig, rigtig godt skruet sammen.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2021

Post by Frouvne »

Så lykkedes det at få Dr. Foo ned med nakken. Det holdt hårdt; spillet blev temmelig langtrukkent men til gengæld syntes jeg, at vi formåede at holde relativt meget kontrol i forhold hvor meget kaos der trods alt også er i dette spil. Så hermed har vi noteret den første sejr i The LOOP.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2021

Post by Frouvne »

Ugens spilaften blev indledt med et spil The LOOP for at vi lige kunne trække tiden og dermed få en tredjemand med til at spille aftenens hovedspil. Vi vandt relativt overbevisende. Selvom jeg syntes The LOOP er et ganske charmerende samarbejdsspil, syntes jeg at det befinder sig i en mere beskeden kategori end diverse udgaver af Pandemic, så dets tid i samlingen rinder nok snart ud. Men et hyggeligt bekendskab tænker jeg da, at det har været. Hovedspillet var Mind MGMT: The Psychic Espionage “Game.” Der er tale om et hidden movement game, der på mange måder minder om Letters from Whitechapel. Jeg tror, min kone blev noget mere grebet af det end jeg gjorde. Jeg ville godt kunne lide det, men følte nok ikke, at jeg blev overbevist om at de forsøg på at gøre det mere tematisk end Letters from Whitechapel gjorde noget godt for min spiloplevelse. Ideen om, at man kun må notere på de medfølgende brikker syntes jeg virkede som en kunstig begrænsning, der fjernede min lyst til at forsøge at deducere mig frem til mulige veje Recruiteren kan have bevæget sig.

I dag fik vi spillet et par spil Zombie Kidz Evolution og opnåede efter 31 spil den højeste ranking. Vi har stadig nogle udfordringer til gode - men her har vi i hvert tilfælde fået god valuta for pengene.
frouvne, administrator

Image
Post Reply