Anbefaling søges: How to Host a Murder

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Anbefaling søges: How to Host a Murder

Post by Frouvne »

Min søn skal holde fødselsdag og vil gerne have at de i den anledning skal spille et spil How to Host a Murder. Vi er lidt sent ude :roll: og jeg har selv kun få (og ikke specielt gode) erfaringer med den type spil. Engelsk er ikke noget problem for dem. En af udfordringerne er, at vi endnu ikke ved præcist hvor mange de bliver (6-10) og at vi nok først ved det i sidste øjeblik. Mange af de bokse jeg kan se, der er til salg, ser ud til at være specifikt til 8 personer. Det ser dog også ud til, at der er nogle muligheder online. Er der nogen, der kan guide mig i en fornuftig retning eller som har mod og mandshjerte nok til at sige, at det ikke er realistisk, hvis vi ikke på forhånd har styr på deltagerantallet? På forhånd tak! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Anbefaling søges: How to Host a Murder

Post by Larsine »

Jeg har deltaget i en del HtHaM i England, og det er rigtigt at de fleste er til et specifikt antal deltagere, men der har i alle tilfælde været ekstra roller med som kunne tilføjes, samt angivet hvilke roller der kunne undværes, så det i praksis kunne spilles fra 6-12 spillere. Enkelte gange har vi også ladet to spillere spille den samme rolle, hvor de så dog indbyrdes måtte aftale hvem der afslørede hvad, og hvordan det gjorde det (evt. ved at de sagde det samtidig, eller sagde hver sætning på skift).

Men personligt synes jeg man er alt for bundet af manuskriptet. Man får udleveret specifikker sætninger som skal siges på specifikke tidspunkter, og jeg havde gerne set at det var lidt mere free-form, men det skyldes nok min gamle rollespiller. Resten af familien synes det er sjovt, og vi har det i hvert fald hyggeligt når vi har spillet, selvom det ikke altid er mordet det primært har drejet sig om.

Du burde om mulig kunne låne dig frem til et sæt HtHaM, selvom dem jeg har adgang til pt. ligger i England.
Post Reply