Designede mit første læringsspil
Posted: Mon Jan 12, 2015 12:16 pm
Hyggede med sønnike i går eftermiddags ved, at vi designede vores første brætspil sammen.
Selve ideen var, at de i skolen havde haft en dag, hvor de hver især kunne lave deres egne brætspil.
Så udgangspunktet i vores spil blev "Hjem fra skole" og var et klassisk Ladderspil. Ganske ligetil.
Designede brættet til at symbolisere vejen hjem fra skole og farvelagde så felterne i 3 farver. Derudover var der nogle genveje og omveje som spilleren ville møde samt nogle forhindringer i form af fodgængerfelt, legeplads og monster.
Hver farve indikerede et specifikt fag i skolen
Bål: Matematik
Gul: Engelsk
Grøn: Dansk
Sværhedsgraden at spørgsmålene kan så reguleres alt efter klassetrin, men i forhold til William (1. klasse) blev det plus/minus, billeder som skulle identificeres på engelsk og genkendelse af danske ord samt bruge dem i en sætning.
Svares der rigtig, slår man med en terning og rykker det antal felter uden at trække noget nyt kort.
William hyggede sig og lærte lidt engelsk, dansk og matematik på en sjov måde.
Selve ideen var, at de i skolen havde haft en dag, hvor de hver især kunne lave deres egne brætspil.
Så udgangspunktet i vores spil blev "Hjem fra skole" og var et klassisk Ladderspil. Ganske ligetil.
Designede brættet til at symbolisere vejen hjem fra skole og farvelagde så felterne i 3 farver. Derudover var der nogle genveje og omveje som spilleren ville møde samt nogle forhindringer i form af fodgængerfelt, legeplads og monster.
Hver farve indikerede et specifikt fag i skolen
Bål: Matematik
Gul: Engelsk
Grøn: Dansk
Sværhedsgraden at spørgsmålene kan så reguleres alt efter klassetrin, men i forhold til William (1. klasse) blev det plus/minus, billeder som skulle identificeres på engelsk og genkendelse af danske ord samt bruge dem i en sætning.
Svares der rigtig, slår man med en terning og rykker det antal felter uden at trække noget nyt kort.
William hyggede sig og lærte lidt engelsk, dansk og matematik på en sjov måde.