Hvad ser vi frem til i 2015?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Frouvne »

Er der noget særligt, I ser frem til her på tærsklen til det nye år, der relaterer til vores hobby?

Jeg ser f.eks. frem til at Playdek og GMT får lavet en digital version af Twilight Struggle. Jeg håber, at det for mig og andre kan betyde, at vi får spillet meget bedre ind under huden og derfor får spillet meget mere med hinanden. Det er altså ikke som sådan den digitale version, der trækker. For så meget plejer jeg ikke at få spillet de digitale versioner. Jeg vil dog ikke udelukke, at Twilight Struggle egner sig rigtig godt til formatet og gør det det, vil det betyde, at de enkelte kort vil blive nærstuderet i en grad, jeg slet ikke tidligere har været i nærheden af. Da der samtidig kommer en række kortere scenarier og en Collectors edition af spillet, tror jeg, at Twilight Struggle kommer til at fylde meget i mit brætspilsunivers i det kommende år.

GMT og Mark Herman står også bag det spil, jeg ser mest frem til i det kommende år ... hvis det overhovedet når at kommet på gaden i året: Churchill. I virkeligheden syntes jeg også, at ventetiden, hvor man hører om udviklingen af et spil, kan være rigtig interessant, så det må tage den tid det tager, men sent 2015 er nok ikke helt urealistisk. Kombinationen af Mark Herman, politisk konflikt og en interessant historisk situation lyder i hvert tilfælde som noget, der kan blive et hit for mig.

Og så er jeg da også rigtig spændt på årets Djengis Con og hvordan den kommer til at udvikle sig nu da den har fået vokseværk. Håber at vi i fællesskab vil være i stand til at bevare den gode stemning og at den nye lokalitet egner sig endnu bedre til brætspil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Mik »

Jeg ser frem til Alan Moon's Gathering of Friends i april, hvor Erik Swiatek kommer med for første gang.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Robert »

Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by BACON! »

Jeg ser ret meget frem til den nye udgave af Age of Empires 3 som skulle ramme Kickstarter her i Januar.
Der ud over er det mest spil som jeg vil holde øje med i tilfælde af at de ender med at bliver rigtig interessante;
Scythe og Seafall lyder spændende, mens Specter Ops lider lidt under at være fra Plaid Hat Games, som næsten altid bliver over hyped helt vildt.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Stony »

Jeg kan jo ikke lade være med at sætte årets Djengis Con øverst på listen over brætspilrelaterede ting jeg ser frem til. De sidste par år var det meget "Bare mere af det samme", men næste gang forsøger vi at udvide, og det ser jeg frem til at få til (forhåbentlig) at løbe glat, uden at jeg selv behøver at løbe forvirret rundt.

Hvad spil angår, så ser det allerede ud til at jeg igen i 2015 får købt for mange spil. Titler der allerede nu pirrer min nysgerrighed:

Øverst på den liste står helt afgjort Magic: The Gathering Strategy Boardgame. Jeg ved kun ganske lidt om hvad det kommer til at rumme, men som gammel Magic spiller, kan jeg ikke lade denne gå uspillet forbi min næse. Insta-buy.

Stonemaier games udgiver Between Two Cities.

Cthulhu Wars. Jeg var så tæt på at springe på vognen allerede under Kickstarter forløbet, men det var halvpebret og kom til rigelighed i mål uden min hjælp. Så jeg besindede mig, og tænkte at jeg altid kunne købe et eksemplar, såfremt det viste sig rent faktisk at være værd at spille. Så må jeg så betale det ekstra det eventuelt må koste.

Andre titler der figurerer lidt længere nede på listen over spil jeg holder øje med:

Captains of Industry
Clockwork Wars
Wizards Academy
Udvidelsen til The Resistance

...og ikke fordi jeg selv er på udkig, men det undrer mig egentlig at der ikke allerede er nogen der har bragt udvidelsen til Twilight Struggle på banen.
Last edited by Stony on Tue Dec 30, 2014 8:58 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Larsine »

Djengis Con står ret højt på listen. Hvornår må vi reklamere på Facebook og lignende for at fylde de sidste pladser?

Udvidelsen til Machi Koro glæder jeg mig også meget til.

Og så til at få spillet nogle af mine nye spil.
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Da Senzai »

Jeg glæder mig meget til at modtage Battlecon: Fate of Indines.

Jeg elsker Konsol Fighting Games og Battlecon er noget af det allerbedste, jeg har spillet. Jeg kunne dog godt tænke mig spillet i en fysisk lettere udgave, så jeg ikke skal slæbt rundt på tyve kg og så det er mindre uoverskueligt at hive frem. :P - og der lader Fate til at blive alletiders.
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Stunke »

Anarch kort til Netrunner.
Ikke saa meget mere end det. Jeg har nok spil som burde udforskes meget mere inden jeg koeber nye... medmindre det nye spil er keyflower. :wink:
It's about playing games, not owning games.
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by retry »

Prøjserne til Commands & Colors: Napoleonics.

Svenskerne m.fl. til Manoeuvre. - Så skal jeg bare finde nogen, der vil spille det.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by BlueSwan »

Ser primært frem til den ny udvidelse til Mage Knight Board Game. Den har efterhånden været længe undervejs.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by JoelP »

Ser frem til mere plastik til BattleLore 2nd ed. Derudover ser jeg frem til alle de endnu ukendte projekter, der kommer til at blive annonceret i 2015. Jeg mener, selvfølgelig kan jeg glæde mig til XCOM, Specter Ops, Scythe, Magic brætspillet, Captains of Industry, Ships fra Wallace, Summoner Wars Alliances og ikke mindst til at Viticulture Deluxe ankommer (især nu hvor jeg har fået prøvet spillet). Men dem HAR jeg jo allerede hørt om, det er allerede old news!

Og så glæder jeg mig til at få spillet nogen af mine endnu uspillede spil igennem :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Frouvne »

retry wrote:[...] Svenskerne m.fl. til Manoeuvre. - Så skal jeg bare finde nogen, der vil spille det.

Manoeuvre lykkedes det heller ikke mig at gøre nogen interesserede i, så det kan jo være, vi skal snakke sammen i det nye år...


Stony wrote:[...] ...og ikke fordi jeg selv er på udkig, men det undrer mig egentlig at der ikke allerede er nogen der har bragt udvidelsen til Twilight Struggle på banen.

Hvis du tænker på Twilight Struggle: What If?-udvidelsen, så ser jeg da frem til den mest fordi det nok vil give mulighed for at hoppe lidt senere ind i spillet og få brugt kortene fra de senere epoker lidt mere. Men som sådan ser jeg stadig muligheden for masser af spil med det oprindelige spil uden behov for variationen. Jeg har i øvrigt en svag fornemmelse af at du måske i stedet for udvidelsen havde Ananda Guptas kommende titel, Imperial Struggle, i tankerne. Jeg vil tro, det bliver et auto-køb for mig og formentlig en titel, jeg vil støtte via P500, men jeg ved stadig alt for lidt om spillet til at det er noget, jeg går og glæder mig til.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Stony »

Frouvne wrote:Hvis du tænker på Twilight Struggle: What If?-udvidelsen....
Ja, det var den jeg havde i tankerne. Jeg kan se at jeg fik lavet en fejl i linket. Det er rettet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Jens_Hoppe »

I har allesammen imponerende meget styr på, hvad der er undervejs! Personligt ved jeg bjælde om, hvad der kommer i 2015! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad ser vi frem til i 2015?

Post by Goblen »

Jens_Hoppe wrote:I har allesammen imponerende meget styr på, hvad der er undervejs! Personligt ved jeg bjælde om, hvad der kommer i 2015! :)
/Agree :-)

Dog er der et par spil jeg har læst mig til kommer, og to jeg har backed:

1. Scythe - hele det beskrevne koncept ser mega fedt ud.
2. Coven - som jeg ikke nåede at backe, men som jeg håber kommer hjem til Boardgamer.dk.
3. Steampunk Rally - race - backed på KS.
4. The King's Armory - Tower defense - backed på KS.
Post Reply