Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standing

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14652
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 467 times
Been thanked: 672 times
Contact:

Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standing

Post by Frouvne »

Jeg kom for nylig i Bad Standing hos Paypal. Man kan (med rette) mene meget om Paypal, men det er super-praktisk, når man handler online. Men man skal åbenbart passe på, når man handler med så følsomme varer som brætspil. "As part of our security measures, we regularly screen activity in the PayPal system. During a recent screening, we noticed an issue regarding your account. PayPal's Compliance Department has reviewed your account and identified activity that may be in violation of United States regulations administered by the Department of the Treasury's Office of Foreign Assets Control (OFAC). [...]" osv. osv. ... og så naturligvis trusler om at ville begrænse min adgang til brug af min paypal-konto. Det der satte misæren i gang var de urovækkende ord: "Cuba Libre". Så alt er ved det gamle; de er stadig lige kommunistforskrækkede som i de gode gamle dage. Andre der har haft lignende problemer med Paypal?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9192
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Stony »

Nu er jeg næsten nødt til at bestille en pakke cubanske cigarer...

Det eneste jeg har hørt om, der er (lidt) i samme boldgade, er dengang Wizards of the Coast udgav udvidelsen "Radioactive" (Udvidelse til RoboRally)

En modtager blev ringet op, for at forklare hvad det var han havde bestilt. Udenpå pakken sad en streamer med teksten "The contents of this box is Radioactive".
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by netsapiens »

Da jeg begyndte at modtage Paypal som betaling på boardgamer.dk så låste de min konto da jeg begyndte at hæve flere penge end normalt.
De skulle lige have en masse information om mig og mine data, for at sikre at jeg ikke var igang med at hvidvaske penge, hvilket jeg synes er mægtig underholdende, men egentlig rimeligt nok ved nærmere eftertanke.

Mit eneste andet problem er deres priser, så hvis i kan, så brug kreditkort, ellers tager Paypal en markant bid af min indtjening :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14652
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 467 times
Been thanked: 672 times
Contact:

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Frouvne »

... ja, hvis du tør. Det er ingen spøg at lægge sig ud med de barske hunde. I hvert tilfælde ikke her op til julehandlen. Vi foretager de fleste julegaveindkøb online, så jeg ville helt alvorligt have været lidt ked af det netop nu. Ellers ville jeg nok have trukket lidt på skuldrene. Ved snart ikke om man skal grine eller græde over det er den slags ting, der bliver brugt kræfter på i jagten efter cyber-kriminelle i den terrorist-forskrækkede tid, vi lever i.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Mik »

Kan godt forstå at netsapiens opfordrer sine kunder til at betale med kreditkort istedet. Men som dansker ville jeg da heller aldrig bruge kreditkort til køb i en dansk butik. Jeg ville da bruge mit Dankort.


Har i øvrigt aldrig haft problemer med med PayPal, som jeg fik tilbage i 1999, og jeg har aldrig haft problemer.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Larsine »

Sidste år kunne min Cthante Calus (RPGgeek udgaven af Secret Santa) ikke finde ud af at købe rollespilsting i en ikke USA webbutik, så i stedet for sendte han mig $50 på min paypal konto. Men da jeg i begyndelsen af januar ville brug pengene, ville paypal ikke lade mig bruge dem, ej heller andre penge, eller noget som helst. De afviste simpelthen alle forsøg på at bruge min paypal konto. Jeg skrev til både det danske kontor, og det amerikanske kontor, og fik at vide at de straks ville se på det. Et par uger senere snakke jeg med en dansk medarbejder, men han kunne blot se at der var problemer med min konto, men ikke hvad de var, eller om hvornår de ville blive løst. Det eneste jeg kunne gøre var at vente på at det fungerede igen. Så jeg prøvede dagligt at købe noget, og betale med paypal, i over 6 uger før det pludselig virkede igen.

Ingen forklaring, ingen opfølgning, og ingen problemer sidenhen.

Claus: Hvor stor er den bid af kagen de tager, for jeg er personligt ligeglad med hvordan jeg betaler, og vil hellere lade mine penge gå til butikken frem for paypal.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14652
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 467 times
Been thanked: 672 times
Contact:

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Frouvne »

Paypal er nemt og bekvemt ... og sikkert alt for dyrt at bruge. Ofte taler de førstnævnte forhold stærkest. Tidligere var det jo ofte internationale pengeoverførsler og det var bøvlet og opstod der problemer, hvilket der let kunne med alle de oplysninger, der skulle leveres så blev det rigtig dyrt.

Det der for alvor fik mig til at overveje at forlade Paypal var deres deltagelse i den finansielle boykot af WikiLeaks ... men det er jo en helt anden historie. Og den diskussion behøver vi nok ikke tage her! :wink:
netsapiens wrote:Da jeg begyndte at modtage Paypal som betaling på boardgamer.dk så låste de min konto da jeg begyndte at hæve flere penge end normalt.
De skulle lige have en masse information om mig og mine data, for at sikre at jeg ikke var igang med at hvidvaske penge, hvilket jeg synes er mægtig underholdende, men egentlig rimeligt nok ved nærmere eftertanke. [...]
Ja, jo, måske. Men at man ofrer ressourcer på en overførsel mellem to privat-personer, kan alligevel gøre mig målløs. Første del hvor de opretter sagerne - i mit tilfælde to - foregår det selvfølgelig fuldkommen automatisk. Men når de så modtager mine skriftlige svar forventer jeg, at der skal en rigtig levende person til at læse det og vurdere det. Det er sgu' da vildt for en overførsel på et par hundrede kroner.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by netsapiens »

uanset hvad, så lad for GUDS skyld være med at bestille Manhattan Project, Holy War: Afghanistan og Battlegrounds Los Angeles på samme tid, og betal med Paypal :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5139
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 513 times
Been thanked: 581 times

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Gunness »

Bare man smider The War on Terror oven i, går det nok ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Fod »

På Viking-Con indførte vi i år muligheden for at betale med Paypal ved forhåndstilmelding. Vores wbmand fik aldrig inkorporeret løsningen 100%, hvorfor registreringen først kunne ses på deltagerens login efter et par dage.
Cirka halvdelen af forhåndstilmeldte brugte paypal og det forløb uden nogle problemer overhovedet.

Personligt har jeg brugt paypal i noget der ligner ti år og har aldrig haft nogen problemer.
Min kæreste har dog oplevet at få hendes paypal-konto hacket. Det var en halvbesværlig omgang. Men alt blev ført tilbage til hende og adgangen genetableret i løbet af en uges tid.
- Nick
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Larsine »

Fod wrote:På Viking-Con indførte vi i år muligheden for at betale med Paypal ved forhåndstilmelding. Vores wbmand fik aldrig inkorporeret løsningen 100%, hvorfor registreringen først kunne ses på deltagerens login efter et par dage.
Cirka halvdelen af forhåndstilmeldte brugte paypal og det forløb uden nogle problemer overhovedet.
Bortset fra at man blev dirigeret tilbage til viking.dk, som førte til http://www.viking-life.com/viking.nsf, når man afslttede sin paypal transaktion. Ikke videre smart, og utroligt at I ikke fik gjort noget ved det når i blev gjort opmærksom på det allerede på dag et.
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Fod »

Larsine wrote:
Fod wrote:På Viking-Con indførte vi i år muligheden for at betale med Paypal ved forhåndstilmelding. ...
Bortset fra at man blev dirigeret tilbage til viking.dk, som førte til http://www.viking-life.com/viking.nsf, når man afslttede sin paypal transaktion. Ikke videre smart, og utroligt at I ikke fik gjort noget ved det når i blev gjort opmærksom på det allerede på dag et.
Vi har kun haft kendskab til at den fejl er sket ved én betaling. Og kunne i den forbindelse ikke finde fejl i opsætningen.
Det er hermed noteret til næste års forberedelse.
- Nick
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Black Sea »

Fod wrote:
Larsine wrote:
Fod wrote:På Viking-Con indførte vi i år muligheden for at betale med Paypal ved forhåndstilmelding. ...
Bortset fra at man blev dirigeret tilbage til viking.dk, som førte til http://www.viking-life.com/viking.nsf, når man afslttede sin paypal transaktion. Ikke videre smart, og utroligt at I ikke fik gjort noget ved det når i blev gjort opmærksom på det allerede på dag et.
Vi har kun haft kendskab til at den fejl er sket ved én betaling. Og kunne i den forbindelse ikke finde fejl i opsætningen.
Det er hermed noteret til næste års forberedelse.
Kan sige, at jeg oplevede præcis det samme som Larsine. Gik og holdt nøje øje med min betaling efterfølgende.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Fod »

Black Sea wrote:
Fod wrote:
Larsine wrote:(Citat fra Fod slettet grundet teknisk grænse.)
Bortset fra at man blev dirigeret tilbage til viking.dk, som førte til http://www.viking-life.com/viking.nsf, når man afslttede sin paypal transaktion. Ikke videre smart, og utroligt at I ikke fik gjort noget ved det når i blev gjort opmærksom på det allerede på dag et.
Vi har kun haft kendskab til at den fejl er sket ved én betaling. Og kunne i den forbindelse ikke finde fejl i opsætningen.
Det er hermed noteret til næste års forberedelse.
Kan sige, at jeg oplevede præcis det samme som Larsine. Gik og holdt nøje øje med min betaling efterfølgende.
Det er beklageligt at det haft et større omfang end vi har været klar over. Den slags skal Viking-Cons deltagere naturligvis ikke leve med.
Vi vil selvfølgelig bestræbe os på at det ikke er en fejl der fortsætter.

Nu skal den her tråd jo ikke handle om Viking-Con, så hvis der er nogen som ønsker at knytte flere kommentarer til Viking-Cons betalingsmuligheder/tilmelding/andet er i velkomne til enten at skrive en pm til mig, e-mail til undertegnede på strategi@viking-con.dk eller til hele arrangørgruppen på kontakt@viking-con.dk. Eller invitere til en ny tråd, hvis det er ønsket. Alle emner er velkomne.
- Nick
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Your PayPal Account Has Been Returned to Regular Standin

Post by Larsine »

Fod wrote:
Larsine wrote:
Fod wrote:På Viking-Con indførte vi i år muligheden for at betale med Paypal ved forhåndstilmelding. ...
Bortset fra at man blev dirigeret tilbage til viking.dk, som førte til http://www.viking-life.com/viking.nsf, når man afslttede sin paypal transaktion. Ikke videre smart, og utroligt at I ikke fik gjort noget ved det når i blev gjort opmærksom på det allerede på dag et.
Vi har kun haft kendskab til at den fejl er sket ved én betaling. Og kunne i den forbindelse ikke finde fejl i opsætningen.
Det er hermed noteret til næste års forberedelse.
Jeg betalte for alle 4 familiemedlemmer, og det skete hver gang (med flere dags mellemrum), men jeg skrev det naturligvis kun til jer første gang, for så gik jeg ud fra at I var klar over det.
Post Reply