Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Larsine »

Larsine wrote:
Larsine wrote:
Larsine wrote:Mit ynglings RPG kom i en ny udgave sidste år, og i den forbindelse annoncerede de en del andet, som lyder interessant:

Shadowrun: Crossfire (designere: Mike Elliott, Rob Heinsoo, Jim Lin, Gregory Marques og Rob Watkins) er et cooperativt deck-Building spil for 2-4 spillere, som naturligvis foregår i Shadowrun universet. Man spiller et Shadowrun team, som tager jobs hvor man f.eks. skal beskytte klienter, bortføre personer, skyde sig vej ud af en situation, finde illegale oplysninger, eller møde en drage. Din person tjener karma, som man kan bruge til at blive bedre, f.eks. ved at lære nye egenskaber, eller forbedre dem man har i forvejen. Dem der har prøvet demoversioner er vældig positive over det, så det skal jeg nok prøve, selv jeg er lidt træt af deckbuilding, og cooperative spil ikke er min ynglingsgenre.
The Dice Tower (Tom Vasal og Zee Garcia) er vældig imponeret over dette spil, som det kan ses I deres video.
Og endnu en anmeldelse af Crossfire her, som gør mig mere interesseret i at prøve dette.
Og nu kommer det på markedet d. 27. august: http://www.catalystgamelabs.com/2014/08 ... eet-dates/
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by 40crew »

Larsine wrote: Og nu kommer det på markedet d. 27. august: http://www.catalystgamelabs.com/2014/08 ... eet-dates/
Det spil har fuldstændig forbigået min radar. Efter at have set Dice Tower reviewet, er det helt sikkert på min ønskeliste. Så skal jeg bare lige overbevise konen om at Shadowrun, Co-op og deckbuilding er noget for hende... (bliver svært)
Image
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Lyng »

Frouvne wrote:
Lyng wrote:Tragedy Looper ser så forbandet spændene ud. Især fordi det er så fjernt fra noget som helst andet jeg har spillet.
Det er en slags deduction game hvor Mastermind ved alt, og de tre protagonists intet ved.
Det var røget fuldkommen under min radar ... og det ser da meget interessant ud!

Jeg blev opmærksom på det da jeg hørte Eric Sumnerrer nævne det som det spil han var mest interesseret i på GenCon.
Derefter så jeg en video på youtube omkring det, og læste et review på BGG og ja så var jeg i den grad hooked.

Det gør mig intet at det er Anime art. Men ideen om at lave en deduction game der ligger et sted midt mellem Letters from Whitechapel, Mr Jack og Skak gør mig yderst interesseret.
Jeg er faktisk så hyped at jeg har hentet Mastermind rulesettet på Z-Man's hjemmeside og sat mig grundigt ind i det.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Goblen »

40crew wrote:
Larsine wrote: Og nu kommer det på markedet d. 27. august: http://www.catalystgamelabs.com/2014/08 ... eet-dates/
Det spil har fuldstændig forbigået min radar. Efter at have set Dice Tower reviewet, er det helt sikkert på min ønskeliste. Så skal jeg bare lige overbevise konen om at Shadowrun, Co-op og deckbuilding er noget for hende... (bliver svært)
Fandt det på Boardgamer, og har bestilt det. Det er det der er så fedt ved det her forum. Bliver altid inspireret :-)

/Brian
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by 40crew »

Goblen wrote:
40crew wrote:
Larsine wrote: Og nu kommer det på markedet d. 27. august: http://www.catalystgamelabs.com/2014/08 ... eet-dates/
Det spil har fuldstændig forbigået min radar. Efter at have set Dice Tower reviewet, er det helt sikkert på min ønskeliste. Så skal jeg bare lige overbevise konen om at Shadowrun, Co-op og deckbuilding er noget for hende... (bliver svært)
Fandt det på Boardgamer, og har bestilt det. Det er det der er så fedt ved det her forum. Bliver altid inspireret :-)

/Brian
Men de har det ikke på lager, vel? Eller er det allerede udsolgt? :(
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Larsine »

40crew wrote:Men de har det ikke på lager, vel? Eller er det allerede udsolgt? :(
Nej, det står stadig under forudbestillinger, men du får det for kr. 300,- hvis du bestiller nu.

Jeg skal dog lige prøve det først, for nu begynder der desværre at dukke nogle negative røster op på BGG.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Goblen »

Larsine wrote:
40crew wrote:Men de har det ikke på lager, vel? Eller er det allerede udsolgt? :(
Nej, det står stadig under forudbestillinger, men du får det for kr. 300,- hvis du bestiller nu.

Jeg skal dog lige prøve det først, for nu begynder der desværre at dukke nogle negative røster op på BGG.
Det er i forudbestilling, men jeg regner da med at se det snart. Elsker deck Building games, så jeg er klart på :-)

/Brian
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Jens_Hoppe »

What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:Spiel 2014 nærmer sig. Er I lige så spændte som jeg er? :)
Ikke mig! 8)
Men jeg har jo også allerede købt ind i løbet af de seneste par måneder, så jeg har ikke den samme sult.
Jeg skal sådan set bare ned at hente de mange spil jeg allerede har købt og betalt.
Og så iøvrigt vente på at de mange spil jeg allerede har forudbetalt (som f.eks. Treefrog-spillene) bliver sendt hjem til mig efter Essen... :roll:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Frouvne »

Nu har du jo været afholdende m.h.t. indkøb en periode - måske det har hjulpet på sulten?!

Der er en del titler jeg ser frem til, men ikke nogle helt sikre favoritter. Sjovt nok ser det ud som om deduktionsspillene kan komme til at fylde en del i år... og så er der jo håb for, at de også vil blive spillet på hjemmefronten. Syntes der er flere af de spil, der kunne have tiltrukket sig mest af min opmærksomhed, som allerede er dukket op her op til Essen. Og så er der selvfølgelig en del, der i forvejen er forudbestilt eller kickstartet, så det føles mindre Spiel-agtigt. Men din geeklist fik da lige gjort mig nysgerrig på endnu et par spil, så stemningen kan sagtens nå at stige et par grader.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Frouvne »

Det udvalg der er med på din liste, Jens, ser ud til at have en slagside til de japanske spil, Werewolf-inspirerede spil og så en lille overrepræsentation indenfor deduktions-genren. Dine japanske referencer fik sat mig i gang med lidt research...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Mik »

Mik's Potential Game Purchases at SPIEL 14
Min liste er garanteret fri for varulve og japanere :mrgreen:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Frouvne »

Mik wrote:Mik's Potential Game Purchases at SPIEL 14
Min liste er garanteret fri for varulve og japanere :mrgreen:
Varulvene kan jeg også godt undvære, men japanerne blev jeg nysgerrig på. Godt at se Claustrophobia-udvidelsen på din liste, Mik, den havde jeg faktisk forventet at se på Jens'.
frouvne, administrator

Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by 40crew »

Mik wrote:Mik's Potential Game Purchases at SPIEL 14
Min liste er garanteret fri for varulve og japanere :mrgreen:
Er interesseret i at se om Babel kan give os lysten til at spille 7 wonders tilbage. Vi spiller mest 2 player, og så vidt jeg husker skulle den være velegnet til netop det player count? Vi får se :)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil vi ser frem til at høre mere om og prøve

Post by Mik »

Frouvne wrote:Godt at se Claustrophobia-udvidelsen på din liste, Mik, den havde jeg faktisk forventet at se på Jens'.
Jeg spiller jo sjældent 2-spiller spil (og har for mange jeg aldrig får spillet), så det er i virkeligheden kun 3-spiller scenariet som fik mig interesseret.
Image
Post Reply