Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Goblen wrote:Jeg har en kæreste der er ret fantastisk til at bage. Skal vi ikke få hende til at bage lidt kager til de tre dage?

/Brian
Det er svært at sige nej til, men... Jeg tænker at det i så fald skal være kage, der godt kan tåle at det ikke er bagt samme dag, såfremt du medbringer det hjemmefra, og det er måske bagt torsdag aften, og noget af det gerne skulle kunne serveres om lørdagen.

Jeg tænker egentlig at købe noget af næsten-færdigt-hjemmebag drømmekage el.lign. Og så gøre det til en tjans nogen kan melde sig på.

Men hvis kærestens kage bare er så meget bedre, og det kan holde sig til først at blive serveret lørdag aften, så kan vi nok finde ud af noget med at du får nogle penge. Men husk, at der skal være nok til at ca. 50-60 deltagere alle kan få lov til at smage.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Helle »

Ellers kan vi lægge en stak lagkager sammen ... Det er nemt og kan gøres på stedet :-)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Der er i øvrigt to ting der er blevet prioriteret i år. Det første er at Lerbjerg Centeret er blevet tilvalgt, selv om den prismæssigt er dyrere. (9000 plus forbrugsomkostninger fordelt på 50-60 mennesker er noget mere end 4500 alt inkluderet fordelt på ca 35 mennesker.) Dertil så vil jeg klart foretrække om det er muligt at få lørdagsmaden udefra, og der har jeg fået et tilbud. Det er også noget dyrere end løsningen fra sidste år.

Det gør ikke noget ved prisen, men det gør at budgettet for alle de øvrige omkostninger bliver ret stramt. Så der bliver rundt regnet nul kage til kaffen. (Jeg vil dog se om ikke vi kan købe ind til noget bag-selv.) Og de økologiske varer der hidtil har været luft til, må folk tænke sig til. Beklager.

Godt at der er nogle klare og gennemskuelige prioriteringer! Også rart, at de tilmed virker fornuftige! Faciliteterne er det vigtigste. At maden er nogenlunde lødig er også et stort plus ... men det kan den jo også sagtens være uden at være økologisk. Super-service at man ikke behøver at slæbe drikkevarer med. Og så må vi jo i øvrigt alle lave lidt reklame for arrangementet, så der kan komme lidt flere med, hvilket vel også kan give en lidt sundere økonomi til arrangementet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Goblen wrote:Jeg har en kæreste der er ret fantastisk til at bage. Skal vi ikke få hende til at bage lidt kager til de tre dage?

/Brian
Det lyder helt fantastisk.

Har selv lige været på hyttetur, hvor alle familier skulle tage en kage (eller en pose guf) med, og vi manglede intet på noget tidspunkt.

Så hvis ikke jeg får tid til at bage, sørger jeg for noget andet.

Lars
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Goblen »

Stony wrote:
Goblen wrote:Jeg har en kæreste der er ret fantastisk til at bage. Skal vi ikke få hende til at bage lidt kager til de tre dage?

/Brian
Det er svært at sige nej til, men... Jeg tænker at det i så fald skal være kage, der godt kan tåle at det ikke er bagt samme dag, såfremt du medbringer det hjemmefra, og det er måske bagt torsdag aften, og noget af det gerne skulle kunne serveres om lørdagen.

Jeg tænker egentlig at købe noget af næsten-færdigt-hjemmebag drømmekage el.lign. Og så gøre det til en tjans nogen kan melde sig på.

Men hvis kærestens kage bare er så meget bedre, og det kan holde sig til først at blive serveret lørdag aften, så kan vi nok finde ud af noget med at du får nogle penge. Men husk, at der skal være nok til at ca. 50-60 deltagere alle kan få lov til at smage.
Det skal ikke betales. Du sørger for et fantastisk arrangement, så jeg kan sagtens funde hjemmebag :-) Vi kan alle deles om at gøre dette arrangement til en succes.

/Brian
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Goblen wrote:Det skal ikke betales. Du sørger for et fantastisk arrangement, så jeg kan sagtens funde hjemmebag :-) Vi kan alle deles om at gøre dette arrangement til en succes.

/Brian
Så bukker jeg og siger mange mange tak. Men jeg synes ikke du skal betale af egen lomme for kage til 50-60 mennesker. Du må meget gerne lave og medbringe, men jeg synes du bør nøjes med en mere "almindelig" størrelse kage, og så er der som Lars foreslår måske andre der ligeledes kan lokkes til at medbringe noget.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Taibi »

Stony wrote:
Larsine wrote:Swipp er kun for bankkunder i de banker der står bag produktet
Det vil jeg nok vælge at klassificere som en strategisk fejl. Nærmest en brøler.
Det skulle være muligt at blive oprettet som modtager af penge gennem Swipp selvom man ikke er kunde i én af bankerne.

https://portal.bankdata.dk/wps/bankdata ... rl=tilmeld
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Taibi »

Aratar wrote:I hvert fald Henrik (Spalkulus) og Jørgen (Greven).
Stony wrote:
Aratar wrote:Jeg må desværre melde fra i år, men håber at vende tilbage næste år. Det er jo et glimrende initiativ og også noget, det er værd at krydse de to bælter for :)
Æv. Jeg forventer at det betyder de øvrige fra Team Jylland også springer over?
Min kone og jeg kører fra Ebeltoft og vi forventer at køre via Århus, så vi kan godt samle 2 personer op hvis det er?
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Myde »

Jeg har ferie op til con'en så jeg bager gerne også kage om fredagen, kan sagtens holde 2 dage (altså holdbarhedsmæssigt :roll: )
Og jeg behøver absolut heller ikke noget for det
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Det så ikke ud til at annonceringen på facebook og BGG havde den store effekt mht. antallet af tilmeldte.

Men hvad med at lave nogle A5 sedler til uddeling på Spilfestival?

Jeg er sikker på Marit ikke vil have noget imod det (men man må heller spørge om lov først), og så kommer der jo folk som er interesseret i at spille.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Velkommen til Michael_W :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Michael_W
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Sep 26, 2011 11:16 am
Favoritspil: EuroGames med dybde
Location: Kirke Hyllinge, Lejre

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Michael_W »

Jeg har hermed tilmeldt mig connen; betales resten af beløbet (350kr) på selve connen?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Jeg har bedt alle deltagere (minus dig - men det har jeg så gjort efterfølgende) om at betale restbeløbet her omkring d. 1. marts, hvor jeg skal til lommerne for at betale for hhv. hytteleje og for aftensmaden lørdag. Til det formål vil jeg gerne have lidt penge til at stå imod med, og ikke selv skulle lægge ud for det hele. (Det er trods alt i omegnen af 16000 kroner der skal diskes op med.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by digter »

Taibi wrote: Min kone og jeg kører fra Ebeltoft og vi forventer at køre via Århus, så vi kan godt samle 2 personer op hvis det er?
Jeg tror ikke Spalkalus og Greven er så aktive herinde, så måske man skulle kontakte Aratar ang. samkørsel :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Sir William »

Bare sådan af nysgerrighed, nu når vi er så mange.

Vil der komme flere forskellige tråde op til arrangementet, både med hensyn til spil og hushjælp.

Måske jeg bare bekymrer mig unødigt, men der kommer jo en del nye og nogle som ikke nødvendigvis er aktive herinde i samme omfang som os andre.

Så hvordan kan vi sikre os bedst, så alle folk kommer i gang med spil allerede om fredagen? Og er det muligt, at planlægge spil som har været tilfældet de seneste år?

Ville det fordelagtigt med et tiltag, hvor folk kunne blive introduceret til hinanden om fredagen. Eventuelt en slags blå bog med hvilken spil eller temaer man var til, for derigennem skabe kontakt til hinanden eller finde nogen at mødes sammen med omkring et specifikt spil.

Dermed ville vi fredag aften under middagen, planlægge anderledes men også mere bredt end hvis det kun var herinde.

Bare en tanke for koordineringen for fredagen.
Post Reply