Sortimentsæsker til spil

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Sortimentsæsker til spil

Post by Jake Helms »

Hammeren wrote:Jeg købte mine planobokse i en lystfiskerbutik, nærmere bestemt Korsholm i Skjern, de har også et replicamærke som er ligeså god som Plano.
Her ses mit AH med en Plano:
Image
Hvilken Plano-boks er det du bruger der til Arkham Horror - og er det med eller uden expansions? Det virker til at være noget i den stil, jeg også selv skal ud i.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Sortimentsæsker til spil

Post by Jesper Amstrup »

Hvis du kan finde kasser med afrundet bund i rummene, er det at foretrække. Alle æskerne er gode til at organisere sine dimser, men det kan være lidt af en plage at få dem ud igen. Jeg bruger dem nu lystigt alligevel.

Nogle af dem fra Biltema er ikke så gode. Dimserne til at opdele kassen i rum er løse, og falder let af når man har grabberne i kassen. Så bliver tingene blandet sammen, og man er lige vidt. Begge typer fra Harald Nyborg er fine, selvom lågene på typen i sampakningen ikke er så fantastiske "hængslet" går lidt trægt på dem, og de kan ikke åbnes helt, men der er nu ikke noget der gør det store.

Jeg er holdt op med at sortere hver enkelt spillers brikker og dimser ud i kasserne. Det er mere til besvær end til gavn. Her er en post til hver spiller stadig nummer et. Til fælles ting som resourcer, brikker og andre dimser, er kasserne helt fine, hvis der er mange forskellige dimser og dutter. Hvis der kun er nogle enkelte forskellige slags, er poser meget lettere, selvom æstetikken ikke er så god som en velordnet kasse. Meeen.... der er jo ikke meget fidus ved at have det hele i en sortimentsæske, hvis det er besværligt at få ind og ud af den. Oftest er det lettere med poserne... måske er det derfor jeg stadig har et større lager af tomme æsker i reolen ;)
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Sortimentsæsker til spil

Post by Hammeren »

Jake Helms wrote:
Hammeren wrote:Jeg købte mine planobokse i en lystfiskerbutik, nærmere bestemt Korsholm i Skjern, de har også et replicamærke som er ligeså god som Plano.
Her ses mit AH med en Plano:
Image
Hvilken Plano-boks er det du bruger der til Arkham Horror - og er det med eller uden expansions? Det virker til at være noget i den stil, jeg også selv skal ud i.

Den du ser på billedet er Plano 3670, med flytbare rum, ikke optimalt med rummene, men en lille klat lim gør underværker.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Sortimentsæsker til spil

Post by BlueSwan »

Har købt både en Plano 3500 og to stk Plano 3600 for at teste dem.

Plano 3500 er lidt for lille og mangler muligheder for at dele den nederste række op i rum. Ellers ville den være perfekt til technology tiles.

Plano 3600 er til gengæld lidt stor i det. Nu har jeg så alligevel brugt den til Eclipse, men det har betydet at jeg har måttet fjerne den indre papopdeler fra Eclipse boksen, hvilket ærgrer mig lidt. Ellers var der ikke plads til Plano 3600 (hvis bare den havde være en lille centimeter mindre i bredden var det ellers gået.

Det er dog vildt irriterende at der ikke medfølge nok rumopdelere. Jeg måtte bruge bruge nogle af rumopdelerne fra den anden Plano 3600 jeg købte.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Sortimentsæsker til spil

Post by Andrea »

Hvis du skal bruge flere (eller der er andre, der følger tråden, som også mangler sortimentsæsker), så har Fakta dem på tilbud i denne uge i tre forskellige størrelser til 15, 25 og 35 kr. Der er rumopdelere (ligesom på billedet af æsken fra lystfiskerforretningen).
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Sortimentsæsker til spil

Post by BlueSwan »

Andrea wrote:Hvis du skal bruge flere (eller der er andre, der følger tråden, som også mangler sortimentsæsker), så har Fakta dem på tilbud i denne uge i tre forskellige størrelser til 15, 25 og 35 kr. Der er rumopdelere (ligesom på billedet af æsken fra lystfiskerforretningen).
WOW! Nice. Det er gode priser. Må hellere købe nogle stykker til fremtidig brug.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply