Mig og dårlige vaner

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Mig og dårlige vaner

Post by Stony »

Nu skriver jeg "dårlige vaner". Min spilsamling er i øjeblikket inde i en fase, hvor jeg får købt nyt. Jeg får desværre ikke spillet dem i samme tempo som jeg erhverver dem. Og listen af uprøvede spil i min spilsamling er nu nået op på 40. :oops:
Strengt taget er der nok snarere tale om en eller anden grad af OCD. Gotta have 'em all!

Nå, det må være en lærings-proces. Lidt ligesom den lærings-proces det har været, at lade være med at købe alt for mange spil, før der i det mindste er kommet nogle bedømmelser af spillet. Det kunne have sparet mig for mange (fejl-) indkøb.

Nå. Jeg håber der er nogen der er villige til at udholde, at jeg laver en slagplan for hvor jeg skal få spillet hele pisset.

Hey! Det kunne være et nytårsforsæt. I det kommende år, skal listen over uprøvede spil nedbringes til.... ti eller færre.
Sidst spillet:
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Mig og dårlige vaner

Post by thomassvan »

Fremragende plan.

Jeg kan anbefale at indkalde ligesindede til en dag med fokus på nye spil.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Mig og dårlige vaner

Post by Mads321 »

Jeg synes lige jeg har læst en lign. tråd et andet sted (bgg måske?), men anywho..

Her var der i hvert fald en gut, som havde det samme problem som dig, og han (eller en anden der svarede i tråden), nåede frem til, at han hvert år inden nytår, skulle igennem alle de uspillede spil, som han havde på hylden. Det gav også den fordel, at der hen imod jul ikke blev indkøbt spil, og således var hans ønskeliste meget større end ellers (der var igen blevet noget at glæde sig til juleaften).

De 40 spil du har på hylden kan du nok ikke nå inden årsskiftet, men realistisk set, så kommer du nok jo nok ikke til at gå helt i stå med indkøb af nye spil i det nye år. Så hvis du veksler lidt, og får tyndet ud, så burde du da kunne nå ned på 0 uspillede spil, samt en rigtig god og spænende ønskeliste til jul 2013 :D

Edit: Du kan også sætte spillene op på en liste efter hvor ivrig du er efter, at komme til at spille dem. Og så start med det som det kriller mindst i nallerne efter at kigge nærmere på. Odds er også, at du ret hurtigt kommer igennem dem, som ikke tiltaler dig så meget, og så er der jo også hele tiden incitament for at rykke frem på listen, da du kommer til noget, du har glædet dig endnu mere til at prøve. Alt sammen med positive og negative indfrielser af dine forventninger undervejs naturligvis.
Last edited by Mads321 on Fri Nov 16, 2012 6:42 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Mig og dårlige vaner

Post by Stony »

...nu havde jeg heller ikke tænkt mig at sætte et nytårsforsæt her og nu sidst på året. Så skal jeg jo nærmest spille et nyt spil hver dag. Det var nu en målsætning for næste år gældende fra nytår.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Mig og dårlige vaner

Post by Mik »

Mads321 wrote:Jeg synes lige jeg har læst en lign. tråd et andet sted (bgg måske?),
Det var såmænd nok her, hvor Stony fremsatte et lignende ønske lige efter nytår.
Det resulterede bl.a. i at vi var nogle stykker som fik spillet Prophecy i marts, og det var meget givtigt for jeg fik endelig udvisket mit ønske om at eje dette spil.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Mig og dårlige vaner

Post by Stony »

Ja, jeg havde selv lykkeligt glemt alt om den tråd, men jeg kan se at jeg fra februar til november har formået at holde status quo. Eller næsten da, for spilsamlingen er i mellemtiden blevet lidt større, men der er stadig "kun" 40 uprøvede spil, og der er den så først røget op her til allersidst, da der var nogle Essen udgivelser jeg måtte eje. Og Essen må næsten falde ind under "force majeure", så det tæller ikke.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Mig og dårlige vaner

Post by Mads321 »

Post Reply