Politiske spil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Politiske spil

Post by Gunness »

En af mine venner er interesseret i at prøve et politisk spil. Altså et, der beskæftiger sig med et nogenlunde moderne politisk system, med hvad deraf følger af propaganda, politiske rævekager, valgkampe o.l.
Noget, der er seriøst, men selvfølgelig stadig underholdende. Og jeg måtte blankt erkende, at jeg ikke havde nogen idéer om, hvad jeg skulle foreslå.

Junta er vældig underholdende, men jo ikke udpræget seriøst. Kremlin har jeg kun prøvet en enkelt gang for længe siden - og der var spilmekanikken ikke synderlig vellykket (så vidt jeg husker). Er der nogen, der har et godt bud?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så må jeg straks springe ind og foreslå Die Macher. Det er netop blevet udgivet på engelsk af Valley Games.

http://boardgamegeek.com/game/1
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Post by Andrea »

Hm... nu skriver du godt nok seriøs - ellers ville jeg have foreslået Valgkamp.

Og ellers er Stonys forslag med Die Macher også mit bedste bud. Du kan se en video om spillet her.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Post by Gunness »

Tak for inputtet. Nej, Valgkamp er nok ikke lige sagen, selv om temaet er lige i skabet ;)
Titlen "Die Macher" er jeg stødt på masser af gange, men har aldrig fået taget mig sammen til at finde ud af, hvilken type spil det var (sådan går det, når der er så mange spil på markedet) Men det ser bestemt ikke uinteressant ud - det vil jeg se nærmere på.
Post Reply