Købes: Rubicon og drageborgen

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
albatros
Posts: 6
Joined: Sat Feb 18, 2012 5:34 pm
Favoritspil: Fantasy brætspil, Dungeons & Dragons rollespil og strategispil.
Jeg spiller desværre ALT for sjældent, lidt matador med ungerne som er henholdsvis 7 og 9, men ellers ikke, snøft. Jeg har vel omtrent 100 brætspil på hylderne og jeg tror nok at det jeg bedst kan li derfra er "Railbaron" fra Avalon. Ellers er jeg glad for Talisman (har både 2 og 3 og 4 udgave af grundspillene og udvidelserne til 2 og 3) som jeg heldigvis har fundet nogle der gider at spille med mig engang i mellem.
Location: Femmøller Mols

Købes: Rubicon og drageborgen

Post by albatros »

jeg vil gerne købe et Rubicon spil hvis nogen eventuelt har sådan et liggende. Jeg har ledt efter det såååå længe fordi vi spillede det på et viking-con for 23 år siden.
Jeg har ingen anelse om hvad sådan et må koste men sig frem så snakker vi om det!

Jeg er også interesseret i spillet Drageborgen, jeg ved ikke så meget om det andet end jeg mener det skulle være "forløberen" til "Dungeon" spillene, vil da også gerne høre historien om det hvis nogen kender den.
Mvh
Albatros
aka
Regin

De bedste spiloplevelser er Fantasy relateret, så har der været RISK, Race, Skak som har taget utallige timer ud af livet.
Hopper på når der er nogle der melder ind at de vil starte en brætspilsgruppe i Ebeltoft
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Købes: Rubicon og drageborgen

Post by Mik »

Jeg har originaludgaven af Drakborgen, et svensk spil designet af Jacob Bonds og udviklet af min gode ven Dan Glimne, som er Sveriges mest kendte brætspilsdesigner. Andenudgaven er langt pænere, men de angloamerikanske Dungeon-Quest versioner er stadig at foretrække, efter min mening.

Spillet er udviklet af det svenske forlag ALGA, som også har udgivet spillet i Danmark og Norge. Jeg har dog aldrig kikket nærmere på den danske æske, så jeg ved ikke om den er ligeså dårligt produceret som den svenske original (alle kort har en farvelagt glittet side, og en ru sort-hvid side).
Image
albatros
Posts: 6
Joined: Sat Feb 18, 2012 5:34 pm
Favoritspil: Fantasy brætspil, Dungeons & Dragons rollespil og strategispil.
Jeg spiller desværre ALT for sjældent, lidt matador med ungerne som er henholdsvis 7 og 9, men ellers ikke, snøft. Jeg har vel omtrent 100 brætspil på hylderne og jeg tror nok at det jeg bedst kan li derfra er "Railbaron" fra Avalon. Ellers er jeg glad for Talisman (har både 2 og 3 og 4 udgave af grundspillene og udvidelserne til 2 og 3) som jeg heldigvis har fundet nogle der gider at spille med mig engang i mellem.
Location: Femmøller Mols

Re: Købes: Rubicon og drageborgen

Post by albatros »

Allright, jeg er nok mere interesseret i spillet med henblik på at samle, jeg samler generelt for meget på alt muligt....siger min kone :?
Tak for info.

Jeg tror gerne at de engelsk sprogede spil er bedre, sådan synes jeg ofte det er med spillene, men det kan også bare være en smagssag.

Kender du eventuelt noget til Rubicon?
Mvh
Albatros
aka
Regin

De bedste spiloplevelser er Fantasy relateret, så har der været RISK, Race, Skak som har taget utallige timer ud af livet.
Hopper på når der er nogle der melder ind at de vil starte en brætspilsgruppe i Ebeltoft
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Købes: Rubicon og drageborgen

Post by Larsine »

Jeg har et Rubicon, som jeg godt kunne være interesseret i at sælge/bytte.
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Købes: Rubicon og drageborgen

Post by thomassvan »

Det var ikke lige dette jeg havde forestillet mig skulle være mit førte indlæg på dette glimrende forum men jeg har et komplet dansk eksemplar af Drageborgen i udemærket stand som jeg ikke spiller så tit.

Jeg ser at vi bor i hver vores ende af landet men måske kan vi alligevel finde ud af noget salg eller bytte.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Købes: Rubicon og drageborgen

Post by Larsine »

Mik wrote:Spillet er udviklet af det svenske forlag ALGA, som også har udgivet spillet i Danmark og Norge. Jeg har dog aldrig kikket nærmere på den danske æske, så jeg ved ikke om den er ligeså dårligt produceret som den svenske original (alle kort har en farvelagt glittet side, og en ru sort-hvid side).
Den dansk udgave var nøjagtig som den første svenske udgave, bortset fra at reglerne og kortene var oversat til dansk.
albatros
Posts: 6
Joined: Sat Feb 18, 2012 5:34 pm
Favoritspil: Fantasy brætspil, Dungeons & Dragons rollespil og strategispil.
Jeg spiller desværre ALT for sjældent, lidt matador med ungerne som er henholdsvis 7 og 9, men ellers ikke, snøft. Jeg har vel omtrent 100 brætspil på hylderne og jeg tror nok at det jeg bedst kan li derfra er "Railbaron" fra Avalon. Ellers er jeg glad for Talisman (har både 2 og 3 og 4 udgave af grundspillene og udvidelserne til 2 og 3) som jeg heldigvis har fundet nogle der gider at spille med mig engang i mellem.
Location: Femmøller Mols

Re: Købes: Rubicon og drageborgen

Post by albatros »

thomassvan wrote:Det var ikke lige dette jeg havde forestillet mig skulle være mit førte indlæg på dette glimrende forum men jeg har et komplet dansk eksemplar af Drageborgen i udemærket stand som jeg ikke spiller så tit.

Jeg ser at vi bor i hver vores ende af landet men måske kan vi alligevel finde ud af noget salg eller bytte.

Næh sådan kan det gå, jeg havde slet ikke regnet med at nogle ville reagere:-)

Jeg prøver lige at få lavet en liste over spil jeg har, det vil da være dejligt at bytte...
Mvh
Albatros
aka
Regin

De bedste spiloplevelser er Fantasy relateret, så har der været RISK, Race, Skak som har taget utallige timer ud af livet.
Hopper på når der er nogle der melder ind at de vil starte en brætspilsgruppe i Ebeltoft
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Købes: Rubicon og drageborgen

Post by Helle »

thomassvan wrote:Det var ikke lige dette jeg havde forestillet mig skulle være mit førte indlæg på dette glimrende forum men jeg har et komplet dansk eksemplar af Drageborgen i udemærket stand som jeg ikke spiller så tit.

Jeg ser at vi bor i hver vores ende af landet men måske kan vi alligevel finde ud af noget salg eller bytte.
Jamen, så har du jo rig mulighed for at følge op med et andet spændende indlæg i en præsentationstråd eller lignende :D Velkommen til i hvert fald!!!
Post Reply