Månedens bruger - april 2012: Sir William

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Sir William wrote:[...] Elsker krimier, så umiddelbart er det Sherlock Holmes, Barnaby eller CSI. [...]
Så er man jo næsten nødt til at spørge ind til, hvem der er din favorit i rollen som Sherlock? Følger du med i Sherlock Holmes-serien med Benedict Cumberbatch og Martin Freeman i hovedrollerne og hvad syntes du i givet fald om den? Kender du ikke til den, er det bare om at finde den frem, for den har min varmeste anbefaling! Hvilke Sherlock Holmes-inspirerede spil har du spillet og hvordan vurderer du dem?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Frouvne wrote:
Sir William wrote:[...] Elsker krimier, så umiddelbart er det Sherlock Holmes, Barnaby eller CSI. [...]
Så er man jo næsten nødt til at spørge ind til, hvem der er din favorit i rollen som Sherlock? Følger du med i Sherlock Holmes-serien med Benedict Cumberbatch og Martin Freeman i hovedrollerne og hvad syntes du i givet fald om den? Kender du ikke til den, er det bare om at finde den frem, for den har min varmeste anbefaling! Hvilke Sherlock Holmes-inspirerede spil har du spillet og hvordan vurderer du dem?
Min favorit Sherlock Holmes er helt sikkert Jeremy Brett, har den ultimative samling med ham både serien og filmene. For mig er han Sherlock Holmes, men synes faktisk også Christoffer Lee spillede ok men ikke nær så godt om Jeremy. Robert Downey Jr. giver en helt anden vinkel på Shorlock, absolut ikke på nogen dårlig måde da han spiller godt og jeg har kunne lide begge filmene med ham som Sherlock. Gode film, men igen ikke på Jeremy brett niveau.

Har set et enkelt eller halvt afsnit af Sherlock Holmes med Benedict som Sherlock, den sagde mig ikke rigtig noget, nok mest fordi det var en moderne fortolkning og jeg foretrækker det foregår i det victorianske England.

Har faktisk kun spillet Mr. Jack på nettet mod Helle, fik røvfuld hver gang og tror ikke jeg rigtig fik fat i selve spillet. Men det virkede sjovt og satser lidt på, at lokke Helle til et spil på DC.

Ellers er det vel primært Cluedo som jeg har spillet i Sherlock Holmes universet. Men har investeret i nogle Murder Mystery, og har planer om snarligt at lave et sådan arrangement.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Sir William wrote:
Frouvne wrote:[...] Robert Downey Jr. giver en helt anden vinkel på Shorlock, absolut ikke på nogen dårlig måde da han spiller godt og jeg har kunne lide begge filmene med ham som Sherlock. Gode film, men igen ikke på Jeremy brett niveau.

Har set et enkelt eller halvt afsnit af Sherlock Holmes med Benedict som Sherlock, den sagde mig ikke rigtig noget, nok mest fordi det var en moderne fortolkning og jeg foretrækker det foregår i det victorianske England. [...]
Interessant. Jeg så kun den første af spillefilmene med Robert Downey Jr. og det sagde mig absolut ingenting. Til gengæld syntes jeg rent faktisk at BBC tv-serie Sherlock på trods af at den er moderniseret kraftigt formår at gøre det med stor respekt for sjælen i historierne. Så i mine øjne fungerer de fænomenalt godt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Gunness »

Sir William wrote:Min favorit Sherlock Holmes er helt sikkert Jeremy Brett, har den ultimative samling med ham både serien og filmene. For mig er han Sherlock Holmes, men synes faktisk også Christoffer Lee spillede ok men ikke nær så godt om Jeremy. Robert Downey Jr. giver en helt anden vinkel på Shorlock, absolut ikke på nogen dårlig måde da han spiller godt og jeg har kunne lide begge filmene med ham som Sherlock. Gode film, men igen ikke på Jeremy brett niveau.
Se, det med Brett kan jeg kun være rørende enig i. Trist, at han døde så tidligt. Til gengæld synes jeg, at de nye film med Robert Downey i bedste fald er ... tja, ligegyldige.
Mens vi er ved det: hvad er dine yndlingsfilm?

Har du nogensinde selv prøvet (på) at designe et spil?

Er der nogen særlige spilmekanismer (handel, worker placement etc), du er mest begejstret for?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Gunness wrote: Se, det med Brett kan jeg kun være rørende enig i. Trist, at han døde så tidligt. Til gengæld synes jeg, at de nye film med Robert Downey i bedste fald er ... tja, ligegyldige.
Faktisk er filmene faktisk rimelig tro mod bøgerne, måske lidt meget aktion og vilde effekter, men de rammer perioden flot og der er nogle meget gode ideer. At der så er kommet lidt Steampunk over den, kan man leve med da det jo også er i den vicotrianske ånd. Sidstnævnte synes jeg dog er mest udbredt i 2eren.

Kan især godt lidt scenerne med slow motion, hvor man lige ser hvad han påtænker at gøre, hvorefter man ser det en gang til i normal hastighed.

Det store minus er selvfølgelig, at den er meget forudsigelig men det skyldes jo at vi bliver præsenteret for nogle personer vi allerede kender herunder både Moriarty og Irene Adler.
Gunness wrote: Mens vi er ved det: hvad er dine yndlingsfilm?
Puha, har en kæmpe samling og er ikke så kritisk omkring film. Men skal jeg vælge en som jeg synes er smuk, spændende og som jeg gerne ville kunne se igen og igen (og som jeg desværre ikke ejer mere) er det "Battle of Brittain". Men film som "The 10th Kingdom", "Ran" og "Zulu" er også gode.

Det er bare svært, at vælge en specifik film der er bedst.
Gunness wrote: Har du nogensinde selv prøvet (på) at designe et spil?
Nej, er godt nok typen der finder og udvikler ideer på et mentalt plan, men er ikke typen der kan føre det ud i livet. Så jeg snakker nok mest om ting der ville være gode, tager lidt fra nogle forskellige spil og så fremdeles, men aldrig forsøgt fysisk at lave et spil.
Gunness wrote: Er der nogen særlige spilmekanismer (handel, worker placement etc), du er mest begejstret for?
Kan godt lide spil, hvor ens strategi og taktik har en større betydning end held eller samarbejde. Så worker placement er en god mekanisme, men også card drafting og dilpomati.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Helle »

Sir William wrote:
Frouvne wrote:
Sir William wrote:[...] Elsker krimier, så umiddelbart er det Sherlock Holmes, Barnaby eller CSI. [...]
Så er man jo næsten nødt til at spørge ind til, hvem der er din favorit i rollen som Sherlock? Følger du med i Sherlock Holmes-serien med Benedict Cumberbatch og Martin Freeman i hovedrollerne og hvad syntes du i givet fald om den? Kender du ikke til den, er det bare om at finde den frem, for den har min varmeste anbefaling! Hvilke Sherlock Holmes-inspirerede spil har du spillet og hvordan vurderer du dem?
Min favorit Sherlock Holmes er helt sikkert Jeremy Brett, har den ultimative samling med ham både serien og filmene. For mig er han Sherlock Holmes, men synes faktisk også Christoffer Lee spillede ok men ikke nær så godt om Jeremy. Robert Downey Jr. giver en helt anden vinkel på Shorlock, absolut ikke på nogen dårlig måde da han spiller godt og jeg har kunne lide begge filmene med ham som Sherlock. Gode film, men igen ikke på Jeremy brett niveau.

Har set et enkelt eller halvt afsnit af Sherlock Holmes med Benedict som Sherlock, den sagde mig ikke rigtig noget, nok mest fordi det var en moderne fortolkning og jeg foretrækker det foregår i det victorianske England.

Har faktisk kun spillet Mr. Jack på nettet mod Helle, fik røvfuld hver gang og tror ikke jeg rigtig fik fat i selve spillet. Men det virkede sjovt og satser lidt på, at lokke Helle til et spil på DC.

Ellers er det vel primært Cluedo som jeg har spillet i Sherlock Holmes universet. Men har investeret i nogle Murder Mystery, og har planer om snarligt at lave et sådan arrangement.
Gerne, hvis du tror, at det hjælper at spille live :D ... Nej, så skal jeg få forklaret reglerne ordentligt.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Foppwin »

Frouvne wrote:
Sir William wrote:[...]
Frouvne wrote: Har du så spillet nogle brætspil omhandlende Amerikansk fodbold?
Findes der nogen? Har spillet en del fantasy league på nettet de sidste mange år og også været defensiv koordinator og head Coach for et irsk eget hold på noget der hedder goallineblitz.
Det gør der naturligvis. Selv har jeg været lidt fristet af Stephen Glenns 1st & Goal men har dog modstået fristelsen. Andre titler, som jeg heller ikke har prøvet er: Pizza Box Football, Football Strategy, Paydirt, Strat-o-Matic Football, GoLong Football Dice Game, Card Football, Statis Pro Football, APBA Pro Football og så er der naturligvis titler som Blood Bowl og BattleBall, hvor vi bevæger os over i en futuristisk verden, men som tydeligt også er inspireret af Amerikansk Football.
Fottball stragegy er ikke noget at råbe hurra om, men Statis pro football er et ret godt fodboldspil. Det var oprindeligt planen at der skulle komme opdateringer hver år, men det stoppede vist i 80'erne, så man må spille med gamle spillere. Men spillet fungere rigtigt godt, da det belønner gode spillere. så hvis du har en stærk venstre side, så kan du køre spil i den side. Alle spillerne er små kort, så forsvarspilleren kan til sidst vælge at flytte forsvaret, hvis han forventer et eller andet form for spil.

Bloodbowl er faktisk et yderst taktisk spil, så hvis du er til amerikansk fodbold, så er der en god chance for også at kunne lide BB. Da terninger er en del af spillet vil mange kalde det for et heldbaseret spil, og der er det også. Du kan god tvinge din modstander til at skulle rulle, så mange terninger at uheldet rammer på et tidspunt hvor dine spillere står i en position til at straffe ham for hans uheld. Så BB for en anbefaling fra mig.

Jeg er selv Packers fan og har været det siden Don majkowski var QB der, altså før Favre tiden. Hvilket hold er du til?
Danny

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Helle wrote: Gerne, hvis du tror, at det hjælper at spille live :D ... Nej, så skal jeg få forklaret reglerne ordentligt.
Skal jo tro på det, men har ingen forventninger om at kunne besejre dig, men gennem utallige nederlag kan jeg vel kun blive bedre 8)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Foppwin wrote:Jeg er selv Packers fan og har været det siden Don majkowski var QB der, altså før Favre tiden. Hvilket hold er du til?
Jeg er Redskins fan og har været det siden midt 80erne, nok fra den gang hvor det første gang blev vidst på dansk TV.

Tager altid fri for arbejde, så jeg kan sidde og se Thanksgiving kampene og Super Bowl, desværre er det rigtig mange år siden at Redskins var i en SB. Der er det nok lidt sjovere i øjeblikket at være Packersfan.

Pernille gav mig en Redskins pusletaske i julegave og gav selv sønnen et komplet Redskins outfit i julegave. Pernille er så Jaguars fan og synes at Ellen også skal være det. Heldigvis mødes de 2 hold sjældent.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Helle »

Sir William wrote:
Helle wrote: Gerne, hvis du tror, at det hjælper at spille live :D ... Nej, så skal jeg få forklaret reglerne ordentligt.
Skal jo tro på det, men har ingen forventninger om at kunne besejre dig, men gennem utallige nederlag kan jeg vel kun blive bedre 8)
Men det er måske også svært, hvis man ikke har fået reglerne ordentligt forklaret :D.
Jeg skal tage det med...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Hvilke spil mangler du for tiden allermest i din samling og hvorfor indgår de ikke?
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by glorn »

Hvad gør et godt spil godt for dig?

er du typen der tænker over hvordan et spil kunne ændres til det bedre, imens du spiller?

Hvis du fik introduceret et spil og hende/ham der forklarede regler sagde at de foretrak at spille med en husregel, hvordan tænker/reagere du så?

hvad er din holdning til det kontroversielle "drikkevare på bordet"-spørgsmål?
David.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

glorn wrote:Hvad gør et godt spil godt for dig?
Et hvor jeg føler mig underholdt og udfordret på flere forskellige måder.
glorn wrote:er du typen der tænker over hvordan et spil kunne ændres til det bedre, imens du spiller?
Både og..., nok mere når jeg har spillet et spil hvor jeg har fundet noget som ikke lige har en positiv effekt, så vil jeg da gerne justere i det eller hvor jeg undervejs, kan se muligheder for at give spillet en ny indgangsvinkel, så er jeg åben for den mulighed.
glorn wrote:Hvis du fik introduceret et spil og hende/ham der forklarede regler sagde at de foretrak at spille med en husregel, hvordan tænker/reagere du så?
Har ikke noget imod husregler, men vil altid gerne prøve den rene version først uden husregler og så gerne prøve med husreglerne derefter. Men hvis nu personen har argumenterne i orden og det egentlig ikke virker som om, at det vil give spillet en ny version men derimod løse et potentielt problem, så er jeg da frisk på at prøve dem. Men vil dog gerne helst altid lige prøve de "rene" regler først.
glorn wrote:hvad er din holdning til det kontroversielle "drikkevare på bordet"-spørgsmål?
Har nu ikke nogen problemer med at nyde et glas vin, cognac, rum eller lignende når jeg spiller. Forventer jo også, at folk passer på spillet og ikke spiller på kort eller bræt mens der spilles. For mig er det en del af fornøjelsen og kan jo også bruges til noget "sjovt", foreksempel nyder jeg da gerne et glas rom når jeg spiller Cuba eller sidste år, da jeg spillede Glen More til Djengis Con nød jeg et glas whisky.
Men er det andre spil, så respektere jeg dog hvis de frabeder drikkevarer når det er deres spil.
Synes næsten det kan være værre med chips, da kort nemt fedtes til. Så er der chips, skal man også have servietter.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Hvilke spil mangler du for tiden allermest i din samling og hvorfor indgår de ikke?
:)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Frouvne wrote:
Frouvne wrote:Hvilke spil mangler du for tiden allermest i din samling og hvorfor indgår de ikke?
:)
Hovsa, beklager jeg ikke lige fik set dit spørgsmål.

Ved ikke om jeg decideret mangler nogle spil i min samling, men der er dog nogle spil som jeg godt kunne tænke mig at eje. F.eks Glen More, Resistance eller udvidelsen til High Frontier.

Grunden til, at de ikke er i samlingen er at de er "nice to have not need to have" og synes også det er ærgerligt, at købe en masse spil som jeg så ikke får spillet men som bare står på hylden. Så det er lidt begrænsningernes kunst og fordi vi har planer om, at tage 3 uger til Canada næste år hele familien, så der skal jo spares lidt op og så kan jeg jo altid købe nogle derovre.

Men det er ligeså meget noget med, at de skal spilles og er der et spil der fanger så spiller vi det en hel del før vi prøver et nyt. Både naboerne og Pernille vil gerne nyde spillene længere tid frem for at skulle have forklaret regler hver gang vi skal spille. 8) Hvilket jeg nu også selv synes er ganske hyggeligt. For hvorfor have et spil i samlingen som kun er blevet spillet en gang?
Post Reply