Carolus Magnus - 14/10-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Carolus Magnus - 14/10-06

Post by Frouvne »

Carolus Magnus er designet af Leo Colovini. Carolus Magnus udmærker sig specielt ved at være et rigtig udmærket 3-spillers spil. Faktisk tror jeg ikke, at jeg ville kunne finde på at spille det med noget andet antal spillere.

Leo Colovini har det med at lave en interessant kombination af abstrakte spil med et relativt højt indslag af held. Måske lidt for højt, når det kommer til Carolus Magnus. Problemet er dog ikke større end, at man kan vælge at slå med en eller to færre terninger og så sige, at de gælder som faste jokere, der giver frit valg til farvede kuber.

Carolus Magnus er et af de spil, der vil have en fast plads i min spilsamling. Det bliver måske ikke luftet så ofte, men kan tages frem med mange forskellige typer af spillere. Heldmomentet er med til at give alle en chance og selvom spillet i første omgang kan lyde lidt kompliceret får de fleste hurtigt fat i det, når man er igennem de første par runder.

Der er en lille beskrivelse af Carolus Magnus her på siden - og den kunne vist i øvrigt godt tåle et par illustrerende billeder... :oops:

http://www.germangames.dk/Beskrivelser/ ... Magnus.htm
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Har også gode erfaringer med Carolus Magnus ... et kortere spil, men stadig med et par interessante overvejelser som skal gøres, men for mit vedkommende tror jeg stadig, at der er udviklingspotentiale i spillet.

I de spil jeg har spillet indtil nu, har der ikke været så mange investeringer af klodser / mænd i regionerne, men det ville jeg forvente at hyppige spillere af spillet i højere grad ville anvende ... er der nogle der har erfaringer med spillet der kan af- eller bekræfte min hypotese?

Men under alle omstændigheder et spil, som jeg gerne vil spille igen...
Post Reply