Månedens bruger - marts 2012: Robert

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

maxell wrote:Hej Robert

Nu nævner du at du bl.a. du spiller Skyrim (gør jeg også - WoodElf, lvl. 16).

Når du spiller sådanne spil hvori du skal vælge en race - har du så en yndlings race du altid vælger?
Jeg har ikke nogen yndlingsrace. Men jeg har en forkærlighed for en krigertype der støtter sig til magi, og som er forholdsvis ærlig (ikke stjæler, og hjælper folk hvis det er praktisk muligt). Min nuværende karakter bruger enhåndsvåben + skjold samt destruktiv magi i stedet for en bue. Det har så vist sig at skjoldet ikek bliver brugt sørlig meget - det er for fristende at holde en Firebolt i venstre hånd og blæse monstrene langt væk med den i stedet for at finde skjoldet frem. Han er nu Lvl 18.

Når jeg når igennem Main Quest med ham har jeg et par andre i tankerne, hvis jeg stadig kan holde spillet ud til den tid. En kriger med tohåndsvåben og bue, som (stort set) ikke bruger magi og alkymi (der er nogle ting det er svært at undvære, som f.eks. CandleLight som lyser op i en mørk hule) samt en ren magiker. I Skyrim ville jeg så vælge en race der støtter op om de evner jeg ønsker at bruge. Min nuværende karakter er måske en undtagelse her. Jeg valgte Imperial fordi jeg havde planer om at melde mig til Imeprial Legion. det er så ikke blevet til noget endnu.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Affenberg »

Hvad skete der mellem at du fik job i Aarhus i 2006 og til nu?
Jeg tænker på at der står ude i venstre side at din lokation er Skævinge. Har du privatjet som flyver dig fra Skævinge og til Aarhus hver eneste morgen, når du skal på arbejde?

Hvorfor havnede du lige præcis i Skævinge?

Jeg har lige set at Sir William herinde åbenbart også har skrevet Skævinge som lokation. Er Skævinge et brætspilsmekka?

Hvad koster øllerne hos Skævinge Købmanden?

Hvorfor har du en kat på dit profilbillede?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

Affenberg wrote:Hvad skete der mellem at du fik job i Aarhus i 2006 og til nu?
Jeg tænker på at der står ude i venstre side at din lokation er Skævinge. Har du privatjet som flyver dig fra Skævinge og til Aarhus hver eneste morgen, når du skal på arbejde?

Hvorfor havnede du lige præcis i Skævinge?

Jeg har lige set at Sir William herinde åbenbart også har skrevet Skævinge som lokation. Er Skævinge et brætspilsmekka?

Hvad koster øllerne hos Skævinge Købmanden?

Hvorfor har du en kat på dit profilbillede?
Beklager forvirringen :shock: Her er lidt mere af min livshistorie.

Jeg har boet og arbejdet i Norge fra 1988 til 1999. I December 2006 fik jeg arbejde i Systematics afdeling i København som konsulent. De har hovedsæde i Århus. Det var lidt småt med salget af konsulentopgaver, så med tiden begyndte jeg at arbejde mere og mere hos Systematic i Århus - var der i snit 2-3 dage om ugen. Så jeg havde nogle overnatninger og dermed tid til at deltage i brætspilsaftener i Systematic.

I 2009 fik jeg valget mellem at flytte til Århus og arbejde i Systematic eller finde et nyt job fordi de skiftede strategi i deres afdeling i Kbh. Min kone ville ikke flytte, så jeg gik arbejdsløs et halvt år. Det var en temmelig vanskelig tid at finde job i. Jeg fik arbejde i Rovsing til sidst, hvor jeg var i et år. Herefter flyttede jeg til Terma i Herlev (hovedsæde i Lystrup ved Århus) hvor jeg er nu. Mine jobs har i lang tid fokuseret på software udviklingsprocesser og kvalitet, herunder målinger på processer. Jeg fungerer som en form for intern konsulent og vagthund nu - hjælper projekterne med at leve op til firmaets kvalitetssystem. Det indebærer justereringer på begge sider (i projekterne og i kvalitetssystemet). Ingen af justeringerne er særlig enkle at håndtere.

Jeg havnede i Skævinge (mere præcist i Strø ca 2 km syd for Skævinge) fordi jeg bestemte mig for at flytte fra min kone og skulle finde en lejebolig. Der var simpelthen en god mulighed i Strø. Det havde den ekstra fordel at jeg kom til at bo et par kilometer fra Sir William, som jeg siden har spillet en del med. Der er ikke noget egentligt brætspilsmiljø i Skævinge - i hvert fald ikke så vidt jeg ved.

Der er ikke nogen købmand i Skævinge. Der er en kiosk som jeg aldrig har besøgt, så jeg ved ikke hvad deres øl koster. Der er også en SuperBrugs og en Netto. Deres ølpriser varierer efter hvilke tilbud de har - du kan jo lige så godt checke dem ud som jeg.

Katten - hmm. den korte historie: Min kone og jeg fik den første kat i 2000, kom siden op på fire, og nu er der een tilbage (min avatar) som hun har. Jeg blev overfaldet af en kat da jeg var barn og var bange for dem i lang tid, og min far har haft hund under hele min opvækst. Men efter at have haft katte selv er jeg blevet "kattefrelst". Hver gang jeg ser en kat får jeg en uimodståelig trang til at kommunikere med den. Planen er at skaffe mig to selv når jeg har styr på økonomi og bolig og ikke har så meget lyst til at rejse. Check denne tråd.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Gunness »

Kan du pege på et spil, hvis popularitet du simpelthen ikke forstår - og modsat: et spil, som slet ikke har fået den anerkendelse, det fortjener?

Mht. temaer: er der noget bestemt tema, som du synes er blevet brugt alt for meget?
Er der et bestemt tema, du virkelig synes burde bruges i et spil?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Mikkel »

Har du en yndlingsfilm?

Musik - hvad lytter du meget til?

Du er af en eller anden grund nødt til at flygte fra dit hjem - og spurter gennem huset for at rede ET spil fra din samling. Hvilket spil tager du under armen?
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

Gunness wrote:Kan du pege på et spil, hvis popularitet du simpelthen ikke forstår - og modsat: et spil, som slet ikke har fået den anerkendelse, det fortjener?
Endeavor fortjener en væsentligt højere plads på BGGs rangliste end 60.
Hvad det andet angår, så har jeg ikke nogen klare aversioner.To each his own.
Mht. temaer: er der noget bestemt tema, som du synes er blevet brugt alt for meget?
Er der et bestemt tema, du virkelig synes burde bruges i et spil?
Jernbanetemaet er nok ved at være lidt slidt. På den anden side kan jeg selv ret godt lide det tema.
Der er ikke noget tema jeg savner specielt meget. Lad mig tænke over det.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

maxell wrote:Har du en yndlingsfilm?
Jeg har svært ved den endimensionale tankegang. Der er masser af gode film, også nogle jeg har købt men endnu ikke set.
Når det er sagt så ser jeg meget gerne "The Fifth Element" igen. Jeg så den faktisk i går (igen) inspireret af dit spørgsmål. Kombinationen af Luc Besson, Bruce Willis, Sci Fi, Save the World with Just One Match osv er uimodståelig. Og den er velkomponeret. Der sker noget hele tiden, og der er flere steder med overlappende "storylines" som er godt sat sammen.
Musik - hvad lytter du meget til?
Igen, meget forskelligt. På det sidste har jeg opdaget at Hush tiltaler mig meget. Behageligt, melodisk, rytmisk, karakteristisk - men ikke specielt revolutionerende.
Hvis jeg skal nævne noget musik der har gjort stort indtryk på mig kunne det være
Roxy Music - Avalon
Fleetwod Mac - Then Play On
Beethovens violinkoncert
Stravinsky - Sacre du Printemps
Disse to hører jeg alt for lidt
King Crimson - Larks' Tongues In Aspic (en noget usædvanlig plade, men den gør indtryk hver gang jeg hører den)
Miles Davis - Tutu (spændende rytmer og harmonier)
Og så er der en masse musik som fortjener opmærksomhed i forskellige genrer, inkl. en masse fantastisk klassisk musik.
Du er af en eller anden grund nødt til at flygte fra dit hjem - og spurter gennem huset for at rede ET spil fra din samling. Hvilket spil tager du under armen?
Aargh - det må ikke ske :shock:
Når jeg ser mig omkring på hylderne så ender det nok med Railways of the World, gerne med udvidelser. Det er et spil der har lidt af det meste og er sat godt sammen.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

Jeg husker ikke helt hvordan konceptet her er udtænkt, men jeg synes det virker en smule tamt.

Det der sker i praksis er at een eller anden stiller nogle mere eller mindre begavede spørgsmål, og jeg svarer på dem på en mere eller mindre begavet måde.

Så stopper det. Stort set. Der er ikke megen menings- eler erfaringsudveksling.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Frouvne »

Robert wrote:Jeg husker ikke helt hvordan konceptet her er udtænkt, men jeg synes det virker en smule tamt.

Det der sker i praksis er at een eller anden stiller nogle mere eller mindre begavede spørgsmål, og jeg svarer på dem på en mere eller mindre begavet måde.

Så stopper det. Stort set. Der er ikke megen menings- eler erfaringsudveksling.
Jeg tror ikke, der som sådan er et koncept, der er udtænkt - og i sidste ende handler det jo om, hvordan folk vælger at kommunikere. Det kunne selvfølgelig være endnu mere interessant, hvis der kom mere menings- og erfaringsudveksling... måske det kan fremprovokeres med lidt mere kantede holdninger/udsagn?! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Sir William »

Må se hvordan du opfatter dette spørgsmål. Men det er da svært, for hvad kan man spørge om når vi vel på sin vis skal forsøge at begrænse os inden for brætspil eller spil generelt.

Har du nogensinde overvejet, at designe dit eget spil og hvilken spil ville du så lade dig inspirere af?

Hvis du skulle beskrive ovenstående spil som en salgstale til en producent og forhandler, hvordan ville du så gøre det?

Lad os antage, at du ud fra din salgstale kunne overbeivse bare en af os herinde til at tro på ideen, ville du så være frisk på at udvikle din ide?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

Min kommentar handler ikke om hvad der bliver spurgt om, men mere om at jeg stort set ikke får reaktioner på den info og de meninger jeg lægger ud. Det føles lidt ensidigt. Men jeg går måske lidt udover grundtanken i dette koncept.

Hvad spildesign angår, så kan jeg ikke forestille mig at jeg kommer til at designe et spil, og slet ikke udgive et. Jeg var med til at lave nogle spil da jeg var teenager, men der var ingen planer om at udgive dem og jeg har ikke gjort det siden. Det nærmeste jeg kommer er en temmelig omfattende spilmodifikation til Combat Mission (computerspil) med et regeldokument på 85 sider og et tilhørende temmelig komplekst regneark. Men det skulle jo ikke sælges - jeg lavede det mest for min egen skyld, og brugte så en del tid på at få det i en form så andre kunne få glæde af det.

Hvad brætspil angår så er jeg tilfreds med at lave hjælpemidler som jeg selv og andre kan bruge, og evt. nogle varianter.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Sir William »

Robert wrote:Min kommentar handler ikke om hvad der bliver spurgt om, men mere om at jeg stort set ikke får reaktioner på den info og de meninger jeg lægger ud. Det føles lidt ensidigt. Men jeg går måske lidt udover grundtanken i dette koncept.

Hvad spildesign angår, så kan jeg ikke forestille mig at jeg kommer til at designe et spil, og slet ikke udgive et. Jeg var med til at lave nogle spil da jeg var teenager, men der var ingen planer om at udgive dem og jeg har ikke gjort det siden. Det nærmeste jeg kommer er en temmelig omfattende spilmodifikation til Combat Mission (computerspil) med et regeldokument på 85 sider og et tilhørende temmelig komplekst regneark. Men det skulle jo ikke sælges - jeg lavede det mest for min egen skyld, og brugte så en del tid på at få det i en form så andre kunne få glæde af det.

Hvad brætspil angår så er jeg tilfreds med at lave hjælpemidler som jeg selv og andre kan bruge, og evt. nogle varianter.
Var det så en succes med dit 85 siders regeldokument, fik du nogen respons på det og hvor henne gjorde du det offentligt eller var det kun til bekendte?

Ud fra dine erfaringer med spil især forkærlighed for togspil, har du så aldrig været friset af, at tage det bedste fra de togspil du har lavet og lavet din egen version eller kort?

Eller tilføjet elementer fra et spil du godt kan lide til et andet spil.

Altså videreudvikle andre folks ideer gennem kombination ud fra andre ideer. Giver det mening?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

Sir William wrote:Var det så en succes med dit 85 siders regeldokument, fik du nogen respons på det og hvor henne gjorde du det offentligt eller var det kun til bekendte?
Jeg havde en (rudimentær) hjemmeside til det, og det var forholdsvis populært. Jeg publicerede og supportede det via diskussionsfora dedikeret til spillet. Ja, det var en ret stor succes, og det er en af de ting jeg er ret stolt af at have lavet. Den seneste version er fra 2004, så vidt jeg kan se, og jeg får stadig ind i mellem henvendelser fra folk der bruger det. Sidst jeg checkede lå det stadig i en database med Combat Mission modifikationer på nettet.
Ud fra dine erfaringer med spil især forkærlighed for togspil, har du så aldrig været friset af, at tage det bedste fra de togspil du har lavet og lavet din egen version eller kort?

Eller tilføjet elementer fra et spil du godt kan lide til et andet spil.

Altså videreudvikle andre folks ideer gennem kombination ud fra andre ideer. Giver det mening?
Ja, det giver mening. Jeg har klart blik for forbedringsmuligheder, men hvis jeg laver noget er det fordi jeg selv har behov for det. Det betyder ikke at jeg ikke offentliggør det hvis andre kan have glæde af det - som min Contributions liste på BGG kan bevidne. Jeg er nok blevet lidt mere karrig med hvordan jeg prioriterer min tid med årene. Og jeg har ingen ambitioner om at lave mit eget spil - indsatsen passer ikke til gevinsten - for mig.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Sir William »

Du er fan af Martin Wallace og ikke den store fan af Reinar Knieza eller rettere formentlig hans spil.

Men hvis du skulle vælge du spildesignere og deres spil som begge ville kunne komplimentere hinanden og skabe det ultimative spil for netop dig, hvilken designer skulle det så være og hvilken spil skulle indgå i denne klon.

Det er da rimelig sejt, at have lavet noget som stadig bruges og som stadig efterspørges.

Angående det med designe egne modifikationer til dine yndlingsspil, så var det mere tænkt som designe dine egne bræt til dine foretrukne spil. Har en veninde som f.eks. omdannede RISK til et Danmarkskort og opdelte det i politkredse som man så skulle erobre.

Med togspil, kunne det jo være oplagt at lave et Indien kort til Railways of the World.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - marts 2012: Robert

Post by Robert »

Sir William wrote:Du er fan af Martin Wallace og ikke den store fan af Reinar Knieza eller rettere formentlig hans spil.

Men hvis du skulle vælge du spildesignere og deres spil som begge ville kunne komplimentere hinanden og skabe det ultimative spil for netop dig, hvilken designer skulle det så være og hvilken spil skulle indgå i denne klon.
Øøh. det skal jeg lige tænke over.
Angående det med designe egne modifikationer til dine yndlingsspil, så var det mere tænkt som designe dine egne bræt til dine foretrukne spil. Har en veninde som f.eks. omdannede RISK til et Danmarkskort og opdelte det i politkredse som man så skulle erobre.

Med togspil, kunne det jo være oplagt at lave et Indien kort til Railways of the World.
Ikke Indien, men Danmark naturligvis. Jeg arbejdede engang med et Danmarkskort til Railroad Tycoon (PC), men blev ikke færdig. Det lræver ganske megen research, plus det er ikke trivielt at få grafikken på plads. Men det kunne være fedt med et Danmarkskort til (Age of) Steam eller Railways of the World.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply