Hvilket spil har du givet bort i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Goblen »

Ved I om der findes mulighed for eksempelvis at give sine spil til børneafdelingerne på hospitaler o.l.?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Frouvne »

Goblen wrote:Ved I om der findes mulighed for eksempelvis at give sine spil til børneafdelingerne på hospitaler o.l.?
Hvis du finder et svar må du meget gerne formidle det videre, for så kan vi helt sikkert finde nogle spil, der kan få et bedre hjem der.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Tobias »

Ved I om der findes mulighed for eksempelvis at give sine spil til børneafdelingerne på hospitaler o.l.?
Jeg har givet legetøj og spil til Sandholmlejrens børnehave. Det bliver de mægtig glade for.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Frouvne »

Ekstra-eksemplarer af Mykerinos og Impulse blev for nyligt givet videre i håb om, at de må blive spillet i deres nye hjem. Og så blev Timeline: Americana givet som en del af en fødselsdagsgave.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by digter »

Archaeology: The card game i adventsgave til min hustru :)
Last edited by digter on Sun Dec 07, 2014 6:19 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Frouvne »

digter wrote:Archaeology: The card game i adventsgave til min hustru :)
Det er et spil, vi har haft meget glæde af. Held og lykke med det!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Andrea »

digter wrote:Archaeology: The card game i adventsgave til min hustru :)
God stil med adventsgave! (jeg har også sneget et kortspil ind i adventskalenderen til gemalen, men det har han ikke fået endnu ;))
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by thomassvan »

1 stk. Caverna til fødselsdagsgave.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by digter »

Andrea wrote:
digter wrote:Archaeology: The card game i adventsgave til min hustru :)
God stil med adventsgave! (jeg har også sneget et kortspil ind i adventskalenderen til gemalen, men det har han ikke fået endnu ;))
Ja, jeg har faktisk givet brætspilsadventsgaver de to forrige år også. Det kan især anbefales, når man er ny inden for hobbyen eller man bare ikke har prøvet så mange spil endnu. Der er masser af små fillers som gør sig godt den slags gaver. Jeg er dog spændt på hvor længe jeg kan holde den kørende. Efter første år lavede jeg en regel om at spillene skulle koste under 100 kr. Indtil videre har jeg dog allerede to af spillene sikret til næste år :)

Herhjemme er budgettet desuden ret stramt, så mine brætspilskøb er strengt rationeret, men lige netop gaver til hustruen kan jeg selvfølgelig ikke diskutere med hende, så de falder selvfølgelig ikke under det almindelige brætspilsbudget :)

Det skal lige siges at jeg er langt den mest brætspilsentusiastiske herhjemme, så adventsgaverne bliver selvfølgelig givet med et blink i øjet, for vi ved begge to, at de er lige så meget til mig selv. Det er dog stadigvæk vildt hyggeligt :)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Frouvne »

Jeg har også været i fuld gang med at pakke pakker ind til pakkekalender i aftes og tidligt i morges. Det er dog til min søns skoleklasse, så vi valgte kun at pakke 15 gaver ind svarende til en for alle hverdagene indtil juleferien. Vi har gjort det tidligere på min søns gamle skole, hvor jeg i en længere periode slog mig ned nogle morgener om ugen og spillede en times tid med de børn, der havde lyst. Det har jeg ikke gjort i hans nuværende klasse, men der ved jeg til gengæld, at den ene lærer også er brætspilsinteresseret. Så man kan jo håbe, at nogle af gaverne vækker lykke. Og temaet for pakkerne er naturligvis (!) spil. I pakkerne er der en blanding af kort- og brætspil samt puzzlespil fra bl.a. Smart Games. Vi har bevidst ikke været ude at købe noget og det var da heller ikke noget problem at finde indhold til 15 pakker på hylderne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by digter »

Frouvne wrote:Jeg har også været i fuld gang med at pakke pakker ind til pakkekalender i aftes og tidligt i morges. Det er dog til min søns skoleklasse, så vi valgte kun at pakke 15 gaver ind svarende til en for alle hverdagene indtil juleferien. Vi har gjort det tidligere på min søns gamle skole, hvor jeg i en længere periode slog mig ned nogle morgener om ugen og spillede en times tid med de børn, der havde lyst. Det har jeg ikke gjort i hans nuværende klasse, men der ved jeg til gengæld, at den ene lærer også er brætspilsinteresseret. Så man kan jo håbe, at nogle af gaverne vækker lykke. Og temaet for pakkerne er naturligvis (!) spil. I pakkerne er der en blanding af kort- og brætspil samt puzzlespil fra bl.a. Smart Games. Vi har bevidst ikke været ude at købe noget og det var da heller ikke noget problem at finde indhold til 15 pakker på hylderne.
Skal jeg forstå det sådan at i giver en pakkekalender til hele klassen? Det er sgu godt gået!

I dag havde nissen Power Up udvidelsen til min hustru. Altså den til King of Tokyo. I min sok lå der 2 raflebægre :)
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by digter »

I dag fik hustruen Coloretto af nissen og i min egen sok lå der et sæt ekstra terninger til Battlelore 2nd ed.. Det var også hårdt tiltrængt! det er virkelig trælst når man skal slå de samme terninger flere gang og huske på tidligere resultater. #firstworldproblem

Synes godt nok det er et dick move, når spiludgivere ikke lægger nok terninger i æsken. Og nej, det var et ikke oplæg til en diskussion om hvorvidt der er nok terninger med i Battlelore eller X-wing - det er der ikke! :)
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by digter »

Der blev selføgelig givet et par små brætspilsgaver i anledning af julen.

Jeg gav min mor Quilt Show. Efter første gennemspilning virker det umiddelbart som en mindre interessant udgave af Ticket to Ride. Det var dog også mest temaet der lå til grund for købet :)

Hustruen fik More or Less. En hurtig gennemlæsning af reglerne tyder på at det er en mindre interessant udgave af Wits & Wagers.

Sønnike fik Star Wars: Empire Vs. Rebellion
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Frouvne »

Har i starten af året forsøgt at reducere lidt i spilsamlingen ved at forære spil væk, når det var passende. På den konto har jeg bortgivet eksemplarer af spil som Age of Mythology, Domaine og Beowulf: The Legend.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du givet bort i dag?

Post by Larsine »

Var på besøg hos et par venner i går aftes, og sammen med en falske hjemmelavet hyldeblomstsaft fik de et spil Love Letter.
Post Reply