GermanGames.dk skifter udseende

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

GermanGames.dk skifter udseende

Post by Frouvne »

Efter i en årrække at have haft en forside, der ikke har skiftet udseende, går vi nu mere fundamentalt til værks. Vi skifter nu radikalt udseende for at markere nye tider. I alt for lang tid har forsiden været forsømt til fordel for et forum, der til gengæld har været liv på. Nu forsøger vi at trække en del af det liv helt ud på forsiden, der med overgangen til brugen af WordPress har fået en række nye funktionaliteter. Og der vil givetvis komme flere til i den kommende tid, efterhånden som den nye portal finder en mere endelig form. Som altid er konstruktive idéer hjertens velkommen! Hvis I oplever nogen uregelmæssigheder i.f.m. overgangen, må I meget gerne lade mig det vide, så jeg hurtigst muligt kan forsøge at udbedre eventuelle fejl. På forhånd tak!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Mik »

Tja, skal jeg være ærlig, så linker jeg direkte til "Vis nye indlæg"-siden.
Så ændringer udenfor forummet ville jeg alligevel aldrig opdage.
Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Caniggia »

Jeg anvender også kun forummet, så det ville også være spildte kræfter ift. mig.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Gunness »

Der har jo heller ikke været ret meget grund til at anvende andet end forummet :) Men hvis der nu kommer mere liv i sitets øvrige dele, kunne man da sagtens lige slå et smut forbi forsiden inden man går til forummet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Brichs »

Ja, hvis der kommer nyt på siden er jeg klart en der vil bruge forsiden. den eneste grund til, jeg aldrig har kigget på den, er fordi der ikke er sket noget siden jeg kom hertil ;)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Frouvne »

Brichs wrote:Ja, hvis der kommer nyt på siden er jeg klart en der vil bruge forsiden. den eneste grund til, jeg aldrig har kigget på den, er fordi der ikke er sket noget siden jeg kom hertil ;)
Der kommer til at ske noget på forsiden i den kommende tid! Jeg tør ikke love daglige opdateringer ... men næsten.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Der har jo heller ikke været ret meget grund til at anvende andet end forummet :) Men hvis der nu kommer mere liv i sitets øvrige dele, kunne man da sagtens lige slå et smut forbi forsiden inden man går til forummet.
Jeg skal også gerne blankt erkende, at jeg igennem lange sider selv har anvendt et link direkte ind til forum, så at andre har haft det på samme vis, er ikke overraskende. Jeg ville næsten være lidt skuffet over folks dømmekraft, hvis de ikke havde gjort det. Men kigger man forbi forsiden vil man se, at der bare i dag er kommet to nye anmeldelser, den ene af Brichs af Conquest of Planet Earth fra 2011. Så jeg syntes, der er gode argumenter for at prøve lykken og hoppe forbi forsiden! Og for at der ikke skal være nogen undskyldninger, skal jeg da gerne efterlade et direkte link nedenfor! :D

http://www.germangames.dk/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Gunness »

En kommentar til de artikler, der er tagget som "anmeldelser" - jeg har lige set på King of Tokyo og Attika. Begge artikler er udmærkede, men de er ikke hvad jeg forstår ved anmeldelser - der er ikke nogen kritik/vurdering af spillene, som der vel bør være i en anmeldelse?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Helle »

Tænker du, at der skulle skelnes mellem artikler, beskrivelser og anmeldelser? Hvor beskrivelser skal være neutrale, mens der i en anmeldelse godt må stå, at det at spille Mansions of madness er lige skridtet bedre end at spille ludo med familien????
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Gunness »

Ja, netop. Jeg forventer, at en anmeldelse tager stilling til sit emne, mens en beskrivelse nøjes med at ... ja, beskrive, gennemgå regler og komponenter. Der er bestemt plads til begge dele, de bør bare ikke være slået sammen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Frouvne »

Du har selvfølgelig ret i, at der ikke er tale om en anmeldelse. Tidligere har vi også kaldt dem beskrivelser. Min fornemmelse er, at vi nu kommer til at have en blanding af beskrivelser og anmeldelser, og der er intet problem i at tagge dem forskelligt, men er det nu også ønskværdigt som bruger, at der skelnes skarpt, hvis man blot er interesseret i at læse om et bestemt spil og ikke skelner imellem disse. Og det vil vel også være lidt voldsomt med både en anmeldelses- og en beskrivelsesoversigt... eller?! Ville det være en løsning at kalde det hele for beskrivelser igen?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Gunness »

Jeg synes ikke, at det hele bare skal hedde kategorier. Nogle gange vil man gerne bare læse lidt om reglerne, og nogle gange vil man gerne have en idé om, hvordan reglerne (og spillet) så fungerer i praksis - hvis man fx. overvejer at gå ud og købe.

En mulighed, der naturligvis ikke er superelegant, men dog funktionel, ville være, at anmeldelser blev tagget med både "anmeldelse" og "beskrivelse" - så ville de også dukke op, hvis man bare ville læse lidt om reglerne. Men det kræver selvfølgelig, at anmeldelser struktureres sådan, at man kan nøjes med at læse beskrivelsen, og det er ikke nødvendigvis synderligt spændende at læse på den måde.

Personligt har jeg ikke noget mod, at tingene bliver helt opdelt, og er man eksempelvis interesseret i "Ascending Empires", vil både anmeldelser og beskrivelser jo dukke op, hvis man søger på titlen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Frouvne »

Jeg spekulerer videre over en løsning. Jeg er i hvert tilfælde enig i, at det er problematisk, at kalde tingene noget, de ikke er. En mulighed, der også har været overvejet, er, at gøre det hele lidt mere skematisk. Ved den løsning er man på forhånd nødt til at have bestemt sig for, om der skal være tale om anmeldelser eller beskrivelser og ikke alle mulige hybrider der imellem. Nogle gange kan det faktisk være ganske motiverende, at skrive ind i en fast ramme, da opgaven er meget tydelig, når man kaster sig over det - men det kan også virke begrænsende. Jeg har været vag i min holdning til, hvad det egentlig er, vi efterspørger fordi det som udgangspunkt blot er rart at få noget indhold til siden. Men det kan da godt være, at tiderne er nogle andre nu...?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Jeg har været vag i min holdning til, hvad det egentlig er, vi efterspørger fordi det som udgangspunkt blot er rart at få noget indhold til siden. Men det kan da godt være, at tiderne er nogle andre nu...?!
Ét er, at der vha Wordpress let kan flyttes rundt på sitets byggeblokke - dvs., at siden kan omstruktureres uden de store sværdslag, efterhånden som man høster nogle erfaringer (hvad skal placeres hvor på forsiden mv)
Noget andet er, at jeg godt synes du/vi må være mere ambitiøse end "bare" at få indhold på siden :) Men igen vil jeg understrege, at jeg ikke ser skribenternes evner som det store problem - alle "anmeldelserne", inkl Brichs', er velformulerede og relativt grundige. Det er bare for at sige, at det er noget mere besværligt at lave artiklerne om end at lave sideopbygningen om.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GermanGames.dk skifter udseende

Post by Frouvne »

Jeg bilder mig faktisk også ind, at vi er mere ambitiøse end som så. :) Men derfor er der alligevel en hårfin grænse for forholdet mellem at få produceret indhold og hvor elitær man kan tillade sig at være i kriterierne for kvaliteten af indholdet. I det store hele syntes jeg, at kvaliteten af indholdet er fin nok. Struktureringen er nok for løs og der har været alt for mange døde links og for lidt liv på dele af siden. Men nu kan man selvfølgelig håbe på bedre tider og på at flere får lyst til at deltage mere aktivt dels i at producere indhold til siden og dels til på andre måder at være med til at forme siden. Hermed en udstrakt hånd til alle der har gode idéer og/eller overskud til at producere nogle anmeldelser, artikler eller andet. Kom ud af busken: skriv en personlig besked (pb) til mig eller et indlæg på forum! :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply