Brætspil "Made in China", man bør holde sig fra

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Brætspil "Made in China", man bør holde sig fra

Post by Bugge »

Som forklaret i en anden tråd viewtopic.php?f=50&t=4127&start=30, starter jeg hermed en tråd over spil, som er produceret i Kina, hvor man, hvis man er ude efter spillet, bør købe et eksemplar, som er produceret andensteds. Så kan i selv fylde på hvis i er bekendt med andre,

- Homesteaders
- Carson City (mug på træklodser og pap)
- Dakota (spillepladen falder fra hinanden)
- Catacombs
Last edited by Bugge on Sat Apr 02, 2011 11:12 am, edited 1 time in total.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil "Made in China", man bør holde sig fra

Post by Mik »

Enkelte udgivere har benyttet indiske fabrikker, hvilket heller ikke er at anbefale.
Dit initiativ er prisværdigt, Søren. Men problemet er jo at der ofte ikke er noget alternativ.

- Carson City (mug på træklodser og pap)
- Dakota (spillepladen falder fra hinanden)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Brætspil "Made in China", man bør holde sig fra

Post by Frouvne »

Jens Hoppe har tidligere lavet en lignende tråd: Kvaliteten af spil produceret i Kina.

I denne tråd skrev jeg bl.a. om det udmærkede spil Catacombs:
Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:Kigger man på BGG finder man masser af diskussioner om problemer med brætspil produceret i Kina: Mug (!) [...]
Mit eksemplar af Catacombs, der også er produceret i Kina, viste sig ligesom mange andre eksemplarer af samme spil, at være dækket af mug. Heldigvis har producenten været hurtig til at udskifte de befængte dele, så jeg slap for at rense dem, hvilket jeg ved en del har kastet sig ud i og flere uden bedre resultat end at væksterne er kommet igen efter kort tid.

Image
Billede fra BGG - men mine så nu ikke hverken værre eller bedre ud...
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Brætspil "Made in China", man bør holde sig fra

Post by glorn »

selvom der kan være problemer med dårlig kvalitet så skal man jo huske at nogle af de spil kan være rigtig gode spil.

af dem der er nævnt ovenover er carson city det eneste jeg har prøvet og jeg vil absolut ikke have været den oplevelse foruden.
David.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Brætspil "Made in China", man bør holde sig fra

Post by Frouvne »

glorn wrote:selvom der kan være problemer med dårlig kvalitet så skal man jo huske at nogle af de spil kan være rigtig gode spil. [...]
Absolut! Indtil nu er der kun nævnt gode spil! :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply