Nominering til Hall of Fame 2010

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Frouvne »

Så er der åbent for nomineringer til Hall of Fame 2010. Nomineringsperioden vil strække sig til den 15. oktober, men lad os endelig få nogle titler på bordet hurtigst muligt. Alle brugere er velkomne til at nominere spil og der er ingen begrænsningen på, hvor mange spil man må nominere. Der vil igen i år være en jury, der udvælger de ti finalister, hvori de to tabende finalister fra sidste år allerede har kvalificeret sig: Puerto Rico og Tigris & Euphrates. Tidligere vindere (hvilket vil sige The Settlers of Catan og Magic: the Gathering) kan naturligvis ikke indstilles igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Mik »

Frouvne wrote: Der vil igen i år være en jury, der udvælger de ti finalister, hvori de to tabende finalister fra sidste år allerede har kvalificeret sig: Puerto Rico og Tigris & Euphrates.
Jamen, så er der jo ikke rigtig brug for at nominere andre... :!:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Frouvne »

Så åbner jeg da gerne ballet med det spil, jeg har haft mest fornøjelse af: Diplomacy!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Foppwin »

Nu har jeg spillet omkring 400 kampe over 16 år, så jeg bliver nødsaget til at tilføje Blood bowl
Danny

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by akwlinka »

Jeg nominere Agricola
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Stony »

akwlinka wrote:Jeg nominere Agricola
Er det ikke for "nyt", når tanken på Hall of Fame skulle være et spil der har vist sin langtidsholdbarhed osv...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Larsine »

Jeg vil gerne nominere San Juan samt Kahuna.

Lars
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Stony »

Jeg synes der mangler lidt dybde i nomineringerne. En ting er at man selv rigtig godt kan lide det pågældende spil, men hvad er det ved netop det spil, der gør at det fortjener en plads i Hall of Fame...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Stony »

Jeg tror jeg vil nominere Matador. Det er helt med vilje at jeg ikke skriver Monopoly, for det er Matador der i mange år har været mest udbredt herhjemme, og det spil har mere end de fleste været med til at gøre opmærksom på brætspil som en mulig form for adspredelse herhjemme. Brætspil har så udviklet sig meget siden, men det ændrer ikke på at Matador er en klassiker.

Ja, nu provokerer jeg. Men kun lidt. ;D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Robert »

Stony wrote:
akwlinka wrote:Jeg nominere Agricola
Er det ikke for "nyt", når tanken på Hall of Fame skulle være et spil der har vist sin langtidsholdbarhed osv...?
Der er så vidt jeg ved absolut ingen nomineringskriterier, udover at en tidligere vinder er udelukket (og man skal selvfølgelig synes at spillet er godt nok).

Hvis der er flere vel jeg meget gerne se dem - f.eks. i den første post.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Mik »

Hvis det kun er et spørgsmål om at foreslå de spil man godt kan lide, kan jeg sagtens lave en liste på et par hundrede spil...
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Frouvne »

Robert wrote:
Stony wrote:
akwlinka wrote:Jeg nominere Agricola
Er det ikke for "nyt", når tanken på Hall of Fame skulle være et spil der har vist sin langtidsholdbarhed osv...?
Der er så vidt jeg ved absolut ingen nomineringskriterier, udover at en tidligere vinder er udelukket (og man skal selvfølgelig synes at spillet er godt nok).

Hvis der er flere vel jeg meget gerne se dem - f.eks. i den første post.
Der findes ikke en række veldefinerede kriterier for hvile spil, der kan indgå i nærværende Hall of Fame - så ville de naturligvis have fremgået af den indledende post! :wink: Men derfor er der selvfølgelig alligevel en forforståelse, der knytter sig til begrebet. To af disse er for mig, dels at de nominerede spil skal have en vis udbredelse og en kvalitet, der er anerkendt af mange, altså skal der være tale om en generel anerkendelse og ikke blot (men gerne også) en personlig stemthed for spillet og dels at de skal have bevist en vis form for holdbarhed. Sidstnævnte er til gengæld lidt tricky, når vi taler brætspil, for det er selvfølgelig ikke kun spil, der er over 100 år gamle, vi taler om, men er det så 10, 5 eller 3 - det tror jeg, bliver en individuel vurdering fra sag til sag. I hvert tilfælde er der ikke en fasttømret definition. I mangel af bedre kan man jo altid skue til andre kilder og vurdere, om det gør en klogere:

Fra Wikipedia:
A hall of fame is a type of museum established for any field of endeavor to honor individuals of noteworthy achievement in that field.

In some cases, these halls of fame consist of actual halls or museums which enshrine the honorees with sculptures, plaques, and displays of memorabilia. In others the hall of fame is more figurative, and simply consists of a list of names of noteworthy individuals maintained by an organization or community.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Gunness »

Vanen tro får Treshams Civilization min stemme. Et spil, der kickstartede en hel genre. Et spil, der i særklasse har vist sin holdbarhed. Et spil, der har nedbrudt grænser og fjernet klasseskel. Et spil, der har ændret vores virkelighedsopfattelse og menneskesyn. Ahem. Det er godt, i hvert fald :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Jens_Hoppe »

Titan
Amun-Re
1830

8)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nominering til Hall of Fame 2010

Post by Frouvne »

Inden vi når deadline, vil jeg tilføje: Die Macher og The Princes of Florence.
frouvne, administrator

Image
Post Reply