Månedens bruger - Helle - juni 2010

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Brichs »

Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:brætspil og grill ... udenfor i skyggen.
Det lyder sgu ikke helt dårligt. ;-)

Tja...det kan diskuteres. blæst + grill + kort = grimt syn
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Helle »

Brichs wrote:
Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:brætspil og grill ... udenfor i skyggen.
Det lyder sgu ikke helt dårligt. ;-)

Tja...det kan diskuteres. blæst + grill + kort = grimt syn
Nej, træk mig nu baglæns ind i fuglekassen ....

Først og fremmest er der jo ingen, der siger, at man skal vælge en dag med orkan :D
Dernæst, så vælger vi jo netop IKKE spil, hvor der blandt komponenterne er kort. Vi vælger brik spil eller spil, hvor komponenterne kan klare at være udendørs ... alt andet kan være enormt irriterende, hvis der er mindre briser og ikke fuldstændigt læ ... Selvfølgelig kan der indimellem være kort ude, men det vil være sjældent.

Så dit billede vil ikke være noget, der er fare for hos os ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Frouvne »

Hvilket spil er det ideelle deduktionsspil for dig? Er det det tematiske, der tiltrækker dig eller er det selve deduktionsdelen?

Hvilket spil er det bedste nyere spil for dig?

Hvilket spil er dit absolutte favoritspil og hvorfor?

Hvilket spil er det bedste spil du aldrig har prøvet?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Brichs »

Hvor godt skal der "passes på" spillene hjemme hos dig?
Altså, snakker vi ingen mad ved bordet? Ingen drikke? Kun ting, der virkelig fedter fingrene, skal væk? Kommer du hvert enkelt kort i lommer? Må kortene kun blandes på den helt rigtige måde?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Helle »

Brichs wrote:Hvor godt skal der "passes på" spillene hjemme hos dig?
Altså, snakker vi ingen mad ved bordet? Ingen drikke? Kun ting, der virkelig fedter fingrene, skal væk? Kommer du hvert enkelt kort i lommer? Må kortene kun blandes på den helt rigtige måde?
Altså, jeg er egentlig ret meget i mod mad ved bordet... men de fleste af dem jeg spiller med, er ikke enige i dette, så der er nok ikke så meget at gøre, selvom jeg næsten kan få pip, når jeg ser folk spise noget klistret og røre ved mine kort....

Man må gerne drikke. Det er to gange gået galt, og efterfølgende har vi ofte brugt små borde. Ingen lommer.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Helle »

Frouvne wrote:Hvilket spil er det ideelle deduktionsspil for dig? Er det det tematiske, der tiltrækker dig eller er det selve deduktionsdelen?

Hvilket spil er det bedste nyere spil for dig?

Hvilket spil er dit absolutte favoritspil og hvorfor?

Hvilket spil er det bedste spil du aldrig har prøvet?
Omkring deduktionsspil, så tænker jeg, at det må være deduktionsdelen, men det gør ikke noget, at der er tema... Jeg har aldrig noget i mod detektiver og lignende.

Det bedste nyere spil må være Pandemic. Jeg kan ikke forklare hvorfor. På en eller anden måde, kan jeg godt lide, at man har nogle problemer, der skal løses i samarbejde med nogle begrænsede ressourcer. Hvordan optimerer vi det. Ghost stories har det samme. Ringenes Herre har det ikke på samme måde.

Mit absolutte favoritspil, det aner jeg simpelthen ikke hvad er. Måske zendo? Det der taler imod spillet er, at det ikke er særligt mange, der gider spille det, så det er ikke noget, som man sådan kan spille med jævne mellemrum. Et andet spil, som jeg altid har syntes godt om, er den lille filler Schotten Totten.

Hmmm, hvad mener du med, hvad det bedste spil jeg aldrig har prøvet er? Hvordan i alverden skulle jeg kunne svare på det?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Frouvne »

Helle wrote:[...] Hmmm, hvad mener du med, hvad det bedste spil jeg aldrig har prøvet er? Hvordan i alverden skulle jeg kunne svare på det?
Min tanke er, at der jo ofte er nogle spil man tror kunne være rigtigt gode for én, men som man af den ene eller anden grund ikke har fået prøvet (man har ikke spillet, reglerne ser utilgængelige ud, spilletiden har været uoverkommelig, det skal spilles med et bestemt spillerantal...) Hvilke(t) spil du således ikke har haft lejlighed til at spille forestiller du dig, ville udgøre den største spiloplevelse for dig, som du derfor indtil nu er blevet snydt for?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Helle »

Er der nogen, der har lyst til at være det næste varme emne i stolen?
Jeg har spurgt to. Den ene havde ikke lyst, den anden har jeg ikke hørt fra endnu, så hvis nogen brænder for at få lov til at fortælle om, hvor og hvornår deres hobby med spil startede, så send mig en pb.

Helle
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Brichs »

Der er godt nok mange ting herinde der er ved at "gå død" efterhånden. (byt spil-legen, math trade (der dog aldrig startede), Miks "Sorte historier", månedens bruger...)

Er det sommeren, der hiver flk energier andetsteds hen? for så kan det være at nogle af vores "lege" der bør blive udskudt til vinteren..
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens bruger - Helle - juni 2010

Post by Helle »

Altså Math-trade var kompliceret - det krævede en opdateret bgg profil - suk!
Byt-spil legen fik en naturlig død, da vi kom over i spil, som de færreste er interesserede (hvordan det end kan lade sig gøre, når nogen alt andet lige har stemt på dem)
Månedens bruger er måske lidt svært, når der er et begrænset antal aktive brugere, hvoraf der vil være en stor del, som naturligt nok ikke har lyst.
Black stories er sjovt et par gange, og så trænger det nok til en naturlig pause, det er langt sværere via skrift end når man sidder sammen.

Så jeg synes, at du har ret, flere ting er på stand-by, men jeg synes også, at det giver lidt sig selv ... på den anden side, så ved vi også, at sommeren er en ret død tid på forum, hvor der sker væsentligt mindre, så det kan godt være en del af forklaringen, men når man ser på ovenstående ting, så er det næppe sommeren, der er hovedårsagen - bortset måske lige fra med Black Stories, de ville nok køre væsentligt bedre om vinteren.
Post Reply