Diskussion om spam... [titel ændret af administrator]

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
ambrumer

Diskussion om spam... [titel ændret af administrator]

Post by ambrumer »

Hi
1. [automatisk censureret - administratoren] WAY to THROW WEIGHT!!!
2. My life activity is connected with medicine but since I love else and dance
that every time takes on disco here is this - TRAMADOL!!!
From it I straight in paradise get for hours 5,
and the main the following day all orderly, without side effect!
G'night

[Links er fjernet af Administrator]
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

...og de narrøve der laver automatiserede værktøjer, til at indsætte denne slags l**t, tager naturligvis ikke engang højde for om det er et site på et helt andet sprog.

Det må være muligt at indlægge noget der forhindrer det... Hvad hvis man f.eks. ikke kan oprette indlæg i forum de første 10 minutter efter at ens profil er oprettet...? (Jeg formoder at indlægget bliver lavet straks efter at profilen er oprettet) I håb om at programmet ikke kan finde ud af den slags blokeringer, kan man forhåbentlig blive fri for deres spam...?
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Man kunne også blokere på ip - de kommer oftendels ikke fra danmark.
Stony wrote:...og de narrøve der laver automatiserede værktøjer, til at indsætte denne slags l**t, tager naturligvis ikke engang højde for om det er et site på et helt andet sprog.

Det må være muligt at indlægge noget der forhindrer det... Hvad hvis man f.eks. ikke kan oprette indlæg i forum de første 10 minutter efter at ens profil er oprettet...? (Jeg formoder at indlægget bliver lavet straks efter at profilen er oprettet) I håb om at programmet ikke kan finde ud af den slags blokeringer, kan man forhåbentlig blive fri for deres spam...?
Jesper Rugård Jensen
User avatar
ttfbunny
Posts: 4
Joined: Sat Jul 15, 2006 11:32 am

Post by ttfbunny »

wow pheretermine , is that the rio grande version 4 player game or the hans im gluck version ? :lol:

Hahha vloody ha!

ciao
english paul
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

From it I straight in paradise get for hours 5, hmmm?
Vi skal nok være forsigtige med, hvem vi fornærmer. Med den ordstilling kan der nærmest kun være tale om ... Yoda! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det er da en smule irriterende med disse spammere... Indtil nu har jeg manuelt fjernet dem hurtigst muligt, men nogle dukker jo op gentagne gange og det er da en smule monotont. Til gengæld syntes jeg ikke, at de skal have lov til at lykkes med deres forehavende.

Jeg ved at der er indbygget sikkerhedsmekanismer i dette forum - bl.a. i form af at der skal gå et vist tidsrum mellem to indlæg skrevet af samme bruger. Der er endvidere flere muligheder for at gøre livet surt for dem, der ønsker at spamme; eksempelvis kan jeg sætte som standard, at man skal bede om at blive optaget som bruger, jeg kan forbyde visse brugernavne m.m. Det sidstnævnte har jeg nu valgt at gøre med dem, der vender tilbage igen og igen.

Selve optagelsesproceduren vil jeg helst have skal være så simpel som muligt. Man skal gerne føle sig velkommen, når man tilmelder sig og helst kunne komme i gang med det samme. Så helst ingen ansøgningsprocedure.

Lige nu kigger Stony lidt nærmere på problemet - tak for det - og så må vi jo se, om vi kan besværliggøre det yderligere for spammerne. Endnu er det ikke noget alvorligt problem, men det bliver jo nok ikke mindre i fremtiden, hvis man ikke hele tiden holder dem stangen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har lige gransket det igennem, og den fil jeg bad om er ikke nok. Der benyttes også en række templates.

Og FY FAN for noget snask at rode igennem. Een kæmpe fil som foretager sig en halv mio. forskellige ting. Det kunne de godt have brudt op i mindre bidder, som foretog sig nogle isolerede opgaver.

Måske du bare skulle kræve bruger-godkendelse indtil videre, og så skrive at det er for at forhindre spam...?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Fint nok, Stony. I første omgang vil jeg dog nøjes med lidt mindre drastiske skridt, hvilket f.eks. vil betyde at visse bruger-navne bliver blokeret. Udvikler problemet sig voldsomt, vil jeg tage den foreslåede metode i brug... men endnu syntes jeg ikke gevinsten står helt i forhold til det besvær, det betyder for en ny bruger. Folk skal gerne føle sig velkomne og kunne komme i gang hurtigst muligt. Tak fordi du gad kigge nærmere på filen!
frouvne, administrator

Image
Post Reply