Hvad har du spillet i dag? April 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Frouvne »

Så blev det april og det betyder forhåbentlig masser af spiloplevelser, du her har mulighed for at dele med os andre! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Andrea »

Det er da først i morgen ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Frouvne »

Andrea wrote:Det er da først i morgen ;)
Kan man ikke for en enkelt gangs skyld få lov at være ude i lidt god tid...?! :roll: Nå ja, der er jo ikke sådan at holde rede i datoerne, når man går og har ferie. Jeg er dog også af den faste overbevisning, at hvis man skulle have lyst til at lave nogle 1. aprils-løjer, har man væsentlig bedre odds for at lykkes i dag end imorgen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Frouvne »

I eftermiddags spillede jeg to spil The Battle for Hill 218. Det virkede som om hun var overraskende positivt stemt overfor det temaet taget i betragtning. Bagefter spillede jeg yderligere to spil med min søn. Eftermiddagen blev afsluttet med et spil The Adventurers, der netop var taget ud af indpakningen.

Til aften var den vanlige spilgruppe samlet. Vi indledte med Goa, der stadig er udmærket, men som jeg efterfølgende godt kunne se, at min oprindelige meget positive indstilling på BGG nok måtte nedjusteres. Der er alt andet lige også udkommet rigtig mange gode konkurrerende spil de seneste år. Vi fortsatte med endnu et auktionsspil: Merchants of Amsterdam. Det var ganske udmærket og havde et fint flow. Spillet var markant mere underholdende end Goa - men det betyder jo ikke nødvendigvis, at der er tale om et bedre spil. Det er heller ikke min vurdering. Vi afsluttede aftenen med et spil The Adventurers. Det har en vis underholdningsværdi og det tror jeg, er et køb, jeg vil blive godt tilfreds med. Det bliver måske ikke spillet om et par år - men det skal nok blive spillet væsentlig mere end gennemsnittet af mine spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Helle »

Frouvne wrote:I eftermiddags spillede jeg to spil The Battle for Hill 218. Det virkede som om hun var overraskende positivt stemt overfor det temaet taget i betragtning.
Hmmmm .... 'hun' var såmænd bare overrasket over, at der skulle så kedeligt og alvorligt tema på et lille hyggeligt kortspil :!:
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Tobias »

I går blev det til første testspil af mit eget kort dreven blokspil. Med grove skitser og uden illustrationer virkede det fint og jeg fandt lidt små fejl, som hurtigt kunne rettes ind.
Undervejs bød det på nogle svære beslutninger og spænende kampe.

Nu skal jeg test spille med nogle venner for at finde flere fejl (og om det holder) før jeg går ind i næste fase af finpudsning og layout, som skal føre frem til en egentlig demoudgave.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Frouvne »

Tobias wrote:I går blev det til første testspil af mit eget kort dreven blokspil. Med grove skitser og uden illustrationer virkede det fint og jeg fandt lidt små fejl, som hurtigt kunne rettes ind. [...]
Kan du afsløre en lille smule (tema, kompleksitet eller lignende)? Det lyder i hvert tilfælde interessant... håber, at du må få held med det!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Tobias »

Kan du afsløre en lille smule (tema, kompleksitet eller lignende)? Det lyder i hvert tilfælde interessant... håber, at du må få held med det!
Jeg skal lige lidt længere med det. Hvis det ikke holder skal jeg bruge noget tid på at ændre det.
Kompleksitets niveauet er som et typiske blokspil fra GMT a la Hellenes, Crusader Rex osv. Det har så fået tilføjet nogle unikke mekanismer for at passe sammen med temaet.
Måske kan jeg nå at have en beta version med på con'en.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Helle »

Tobias wrote:
Kan du afsløre en lille smule (tema, kompleksitet eller lignende)? Det lyder i hvert tilfælde interessant... håber, at du må få held med det!
Jeg skal lige lidt længere med det. Hvis det ikke holder skal jeg bruge noget tid på at ændre det.
Kompleksitets niveauet er som et typiske blokspil fra GMT a la Hellenes, Crusader Rex osv. Det har så fået tilføjet nogle unikke mekanismer for at passe sammen med temaet.
Måske kan jeg nå at have en beta version med på con'en.
Hey, Tobias ... lyder spændende med nyt spil ... ... det er næppe et spil, der lige får min helt store interesse, når det er krig mm (men jeg har da prøvet et par blokspil :-) ) ... men håber, at det kommer til at skride godt frem ... :-)... Det er da altid lidt spændende, når nogen får opfyldt nogle af deres drømme ...

Helle
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Andrea »

Vi har brugt det meste af dagen på to spil - Chaos of the Old World samt Runewars - som vi spillede med netsapiens og Ebbe. Det var vældig hyggeligt og i øvrigt rart at se, at begge spil kunne være ret forskellige fra første gang, vi spillede dem. Det viste i hvert fald, at der ikke er en entydig strategi, man skal holde sig til, for ved begge tilfælde var det helt andre ting, folk fokuserede - og vandt på - denne gang. Det tyder godt for de fremtidige gange, vi hiver spillene frem :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Mik »

Fredag var dag 1 på the Gathering, hvor jeg nåede 13 spil - men kun 4 forskellige titler. Til gengæld brugte jeg også en del tid på at tale med omkring 50 gamle og nye bekendskaber, samt at nyde 25 graders solskin på vej til frokost samt middagsmad i det vidunderlige forår her i Columbus, Ohio. Men det meste af tiden blev naturligvis tilbragt i et isnende koldt hotellokale, hvor airconditionanlægget hurtigt får ædelagt ens luftvejssystem.

De 4 titler var: The Speicherstadt (Ja, det er den engelske titel!) fra Eggertspiele/Z-Man. Skulle snart være på gaden. 8+
7 Wonders fraAsmodée, som først kommer til Essen. 10!
Coincil of Four som er en prototype fra Eggertspiele´som jeg ikke kan tale om. 7
Race for the Galaxy Dice Game, som også er en prototype jeg ikke kan tale så meget om. 7
Dominion, hvor jeg både er den lykkelige ejer af det nye promokort: Stash samt Alchemy, og hvor jeg også fik spillet med de nye kort fra Prosperity. 9 - 8 - 10

Desuden overvejede jeg at købe den seneste udvidelse til Race for the Galaxy. Men jeg ved ikke rigtig om jeg gider at have flere, eller om terningspillet er sjovere for mig. Så det må jeg hellere teste de kommende dage.

Jeg vil måske beskrive nogle af spillene nærmere i en senere post, men nu skal jeg i seng
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Frouvne »

Tobias wrote:[...] Måske kan jeg nå at have en beta version med på con'en.
Det kunne da være interessant!

Fredag fik vi spillet endnu et par spil The Adventurers. Det overrasker mig positivt, at et spil med så få interessante beslutninger alligevel kan have så stor underholdningsværdi. Underholdningsværdien er naturligvis fuldkommen afhængig af, hvem man spiller det med og at alle tager nogle raske beslutninger undervejs. Så kan det til gengæld også spilles på en halv time - og det kan spillet sagtens holde til! Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Frouvne »

Mik wrote: [...] 7 Wonders fra Asmodée, som først kommer til Essen. 10! [...]
Race for the Galaxy Dice Game, som også er en prototype jeg ikke kan tale så meget om. 7 [...]
Det lyder rigtig spændende. Jeg havde intet hørt om 7 Wonders - men det vil jeg da holde øje med nu. At kombinere den måde man drafter på i M:tG med Dominion-konceptet, syntes jeg i hvert tilfælde er godt tænkt. Terningspil er sjældent de store hits, men oftest er de lettilgængelige og korte, hvilket alligevel betyder, at de bliver spillet en del. Race for the Galaxy Dice Game vil helt sikkert være en titel, jeg bliver nødt til at tjekke ud, når den kommer.
Mik wrote: [...] Jeg vil måske beskrive nogle af spillene nærmere i en senere post, men nu skal jeg i seng
Det ville da være rigtig interessant, hvis du gav dig tid til en lidt mere fyldig beskrivelse ved lejlighed! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Frouvne »

Spillede mit første - og forhåbentlig eneste - spil af børnespillet Bogoss. Et meget simpelt spil, hvor man skal samle kort til enten to skeletter, hvor alle ben er hele eller et enkelt hvor alle skelet-delene er gået i stykker. I bund og grund er der tale om en variant af Sorte-Per. Nogle vil måske lade sig besnære af de selvlysende kort - lad være med det! Det er ikke værd at spille.

Jeg fik dog også spillet tre spil The Battle for Hill 218 og det bliver i mine øjne et mere og mere interessant spil for hvert spil. Det håber jeg, at jeg skal få meget fornøjelse af - og meget tyder allerede på, at det vil ske.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2010

Post by Larsine »

April har været en helt OK måned med hensyn til at få spillet spil, men det hjælper jo også når man starter med at par helligdage.

Torsdag spillede jeg to spil Dracula med Larna, og jeg vandt dem begge. Bagefter spillede vi to spil Giganten der Lüftes, hvor vi vandt hver et.

Fredag var vi til påskefrokost i sommerhuste med hele min familie, og der blev selvfølgelig spillet et par spil. Selv deltog jeg i et spil Carcassonne: Jægere og Samlere, og selvom jeg syntes at jeg lå godt, fik jeg frastjålet min eng og låst mine flodsystemer, så jeg endte på en sidsteplads af 5.

Herefter spillede jeg Settlers med Lilli og den ene kusine, og igen gik det strygende. Jeg kom hurtigt op på 8 point, medens de ander lå på 6 og 5 point, men herefter gik jeg totalt i stå, og kusinen styrede resten af spillet, som hun vandt med 11 point mod mine 6 og Lillis 5.

Meden nogle var ud og gå en tur, spillede jeg 500 med mine forældre og min søster, og endelig lykkedes det for mig at vinde et spil.

Vi sluttede dagen af med at spille Five Crowns, og det blev et uroligt tæt spil, hvor pladserne skiftede flere gange udne at der var stor spredning. Da vi var nået ca. 2/3 af spilene, lå de første 6 inden for 8 point. I sidste runde lå jeg helt klart bedst og det skulle gå meget galt for at jeg ikke ville vinde, og det gjorde det. Jeg scorede 56 point og røg ned på en tredie plads.

I dag blev det så til et spil Ticket to Ride: Europe, hvor jeg fik gennemført 7 ruter, og vandt foran Lea, Larna og Lisa.

Lars
Post Reply