Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by qute »

Hermed lyder startskuddet til Pass it on - runde 4. Der er et brugt eksemplar af "King of Chicago" på højkant. Det er spillet 2 gange og som nyt.

Denne tråd afsluttes søndag omkring middagstid, hvorefter vi starter afstemningen.

Herunder en kort opsummering af reglerne:

Jeg vil forære et af mine "overflødige" spil væk. Folk kan byde ind på at få det. Det gør man ved at annoncere hvilket (eller hvilke) spil man vil give i bytte for det. Efter en uge eller to bliver der lavet en afstemning, hvor folk kan stemme på hvilket af de spil der er budt ind med, som vil have deres interesse. Den med flest stemmer får spillet. Vinderen er så forpligtet til at starte en ny tråd, hvor folk kan byde ind.

Eksempel: F.eks. bliver Puerto Rico sat på højkant. Derefter byder Person1 ind med Stronghold. Person2 byder ind med Agricola. Person3 byder ind med Bang! Så holder vi en afstemning, og alle har lov til at stemme. Valgmulighederne vil så være:
- Stronghold
- Agricola
- Bang!
Det spil med flest stemmer vinder, og personen der har budt det vil få tilsendt Puerto Rico kvit og frit. Hvis eksempelvis det var Person1 der vandt, ville det blive sendt til Person1, og Person1 vil nu oprette en ny tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de vil give, for at få Stronghold.

For at holde det enkelt og undgå penge-overførsler m.m. vil det altid være afsenderen der dækker forsendelsesomkostninger.

Der er ingen regler for værdien i det du byder ind med. Ingen regler for om det er nyt eller brugt. Ingen regler for om det er et eller flere spil. Der er dog regler for den efterfølgende afstemning. Du må kun stemme på et konkret spil, såfremt du kunne tænke dig selv at give et bud på det.
Image
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 127
Joined: Sun May 25, 2008 3:18 pm
Location: Kjellerup
Has thanked: 1 time

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Zaphoddk »

Så vil jeg da være den første til at byde ind med noget. Jeg har stadigvæk et "Pillars of the Earth" jeg gerne vil byde ind med, og som et kirsebær på toppen kan "Lost Cities" også ryge med i buddet :D
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Foppwin »

jeg byder "Road to the white house". (brugt)

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... hite-house
Danny

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Oseali »

Stemte også for det her spil, nu da jeg ikke formåede at få Pirates cove stemt ind tidligere :-)

Jeg vil gerne smide

1) Fire and Axe: A viking saga (på tysk)

2) Race for the galaxy (tysk)

Ind i dyngen, ikke hver for sig men som et samlet sæt for den tysk interesserede :-)
Image
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Henrik Madsen »

Stemte i forige runde med ikke i denne. Fik ikke budt ind med et spil - ups. Så det må jeg gør denne gang. :-)

Jeg vil stille en helt og aldeles original dansk version af El Grande på højkant.
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by qute »

Henrik Madsen wrote:Stemte i forige runde med ikke i denne. Fik ikke budt ind med et spil - ups. Så det må jeg gør denne gang. :-)

Jeg vil stille en helt og aldeles original dansk version af El Grande på højkant.
Super :D
Jeg har forresten fået pandemic af runde 3. vinderen. Fin fin stand. Med zip-bags og det hele :P
Image
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Technosmølf »

Vi vil også være med. Så vi kaster en pakke med Carcassonne:Neues Land samt Blokus Duo ind i leget. Begge spil er tyske, men sproguafhængige og kun spillet få gange
Hilsen Morten

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by larkin »

qute wrote:
Henrik Madsen wrote:Stemte i forige runde med ikke i denne. Fik ikke budt ind med et spil - ups. Så det må jeg gør denne gang. :-)

Jeg vil stille en helt og aldeles original dansk version af El Grande på højkant.
Super :D
Jeg har forresten fået pandemic af runde 3. vinderen. Fin fin stand. Med zip-bags og det hele :P
Det var godt, at det nåede frem inden weekenden....
Flugt
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Jun 19, 2006 3:04 am
Location: Aalborg

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Flugt »

Jeg ved det er lige over middagstid, men vil gerne byde ind med Bootleggers, Lost Valley og Elfenland. Alle tre spillet få gange. Brikkerne i de tre spil er dog ikke sorteret i separate zipbags.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Stony »

Flugt wrote:Jeg ved det er lige over middagstid, men vil gerne byde ind med Bootleggers, Lost Valley og Elfenland. Alle tre spillet få gange. Brikkerne i de tre spil er dog ikke sorteret i separate zipbags.
Er det tænkt som en samlet pakke, eller særskilte bud?
Sidst spillet:
Image
Flugt
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Jun 19, 2006 3:04 am
Location: Aalborg

Re: Pass it on - Runde 4. King of Chicago

Post by Flugt »

Undskyld, det var tænkt som en samlet pakke, man er dog velkommen til vælge fra :-)
Post Reply