Nyt spilfirma søger webdesigner

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Nyt spilfirma søger webdesigner

Post by Marcussen »

Hejsa...

Mig og en kammerat har fået en hjerneblødning, og har besluttede os for at sætte et brætspil i produktion. :)

Da vi har brugt vores arv på at producere spillet, søger vi en dygtig webdesigner som synes det kunne være sjovt at lave en side for os, for ikke andet end et eksemplar af spillet. Usselt I know - men da vi kun laver 1000 spil i første omgang har vi ikke mulighed for at tjene en eneste krone. Sælger vi dem alle har vi tjent spillet hjem :D (hvorefter vi så håber at lave flere)

Anyway, hvis de kunne have interesse så send mig lige en PM eller kontakt mig på MSN...

Hyg
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Nyt spilfirma søger webdesigner

Post by Jesper »

Hvad med at fortælle lidt om spillet i stedet?

jesper
Marcussen wrote:Hejsa...

Mig og en kammerat har fået en hjerneblødning, og har besluttede os for at sætte et brætspil i produktion. :)

Da vi har brugt vores arv på at producere spillet, søger vi en dygtig webdesigner som synes det kunne være sjovt at lave en side for os, for ikke andet end et eksemplar af spillet. Usselt I know - men da vi kun laver 1000 spil i første omgang har vi ikke mulighed for at tjene en eneste krone. Sælger vi dem alle har vi tjent spillet hjem :D (hvorefter vi så håber at lave flere)

Anyway, hvis de kunne have interesse så send mig lige en PM eller kontakt mig på MSN...

Hyg
Jesper Rugård Jensen
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Indeed - Kort sagt kan det sammenlignes med en brætspilsversion af Sid Meiers Pirates! eller andre utallige computerspil hvor man spiller pirat.

Det er 2-4 spiller spil, med et kort over kariberne som man sejler rundt på. Kommer man i kamp foregår det på mere taktisk niveau på et seperat bræt.

I spillet kan man være handelsmand, pirat, privateer eller sejle rundt og tjene penge på de mange jobs, og rygter som spillet udbyder. Spillet vil have ca. 26 plast skibe, fordelt på 4 forskellige modeller. Der vil være at hav af action cards og event cards der kan påvirke spillets gang.

Det var lidt om spillet :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Et lille råd herfra:

Sørg for at få spillet ud tidsnok, til at det ikke bliver en direkte konkurrent til Eagle Games, som rent faktisk er igang med at udvikle brætspillet "Sid Meiers Pirates!"
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

I know... Og jeg prøver som en sindsyg! :D

Arbejder på det fuld tid nu!

Vi når det nok ikke inden - men med lidt held er hjemmesiden klar, med billeder, regler, osv så folk kan vælge :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nyt spilfirma søger webdesigner

Post by Frouvne »

Det lyder fabelagtigt - det er altid en fornøjelse med et veltematiseret spil og dette tema emmer af atmosfære. :D Af den årsag er der selvfølgelig også en del konkurrence imellem titlerne med dette tema og Eagle Games' Sid Meiers Pirates er en ubarmhjertig modstander. I kan så glæde jer over den dårlige modtagelse af deres version af Sid Meiers Civilization fik.
Marcussen wrote:[...] da vi kun laver 1000 spil i første omgang har vi ikke mulighed for at tjene en eneste krone. Sælger vi dem alle har vi tjent spillet hjem :D (hvorefter vi så håber at lave flere).
Jeg bliver dog en smule bekymret på jeres vegne... Kun 1000 spil er faktisk ikke så få endda! Når en velanset designer som Richard Breese lancerer sine spil i Essen som f.eks. Fowl Play! i år, er det - så vidt jeg husker - i et tilsvarende oplag. Og sidste år var det kune halvt så stort... Flere af Martin Wallaces største successer er optrykt i 3000 eksemplarer og ser ikke umiddelbart ud til at blive genoptrykt. Og de har vel at mærke et internationalt marked at boltre sig på...

Jeg håber virkelig, at I får succes med jeres projekt - det vil jeg meget gerne høre mere om! Mit formål er ikke at skræmme jer bort fra jeres projekt - blot en lille formaning om at overveje jeres markedsstrategi på et realistisk grundlag, så I ikke brænder fingrene. Vi vil jo gerne se flere danske initiativer i den retning!

Held og lykke! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon May 01, 2006 4:12 pm
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Location: Århus C
Contact:

Post by Helvard »

Stony wrote:Sørg for at få spillet ud tidsnok, til at det ikke bliver en direkte konkurrent til Eagle Games, som rent faktisk er igang med at udvikle brætspillet "Sid Meiers Pirates!"
Eagle Games er jo i øjeblikket i store financielle problemer og fremtiden lyder meget usikker. Så vidt jeg har læst mig til på BGG, fortsætter Eagle Games' webbutik indtil videre, men det er vist tvivlsomt om der kommer nye spil fra den front lige foreløbigt.

- Thomas
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Der er blevet solgt ud af ejendelene, for at kunne dække løn til medarbejdere osv. Derefter vil de vist begrænse deres fokusområde og skære ned på staben. De har et par titler undervejs, og de skulle vistnok blive udgivet efter planen.

Eller det er i hvert fald essensen af det jeg har læst på boardgamenews.com , som har informationerne fra Eagle Games.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Så vidt jeg har kunne forstå vil arbejdet på AOEIII og Pirates blive gjort færdig. Så ja det er en hård modtander - men sådan er vilkårene. Af hvad der indtil videre er sluppet ud bliver Pirates et "Euro" game - det gør vores ikke i så høj grad.

Mht de "kun" 1000 eksemplare - de bliver nu til 2000 - så det er muligt vi går på røven med et brag. Det vil tiden vise - det er jo kun penge ikk'? :D :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

*holder vejret, krydser fingrene og ønsker jer medvind*
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Ja, det er jo efter alt at dømme ikke nogen nem branche at gøre sig i, men held og lykke til jer!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Også herfra skal der lyde mange gange held og lykke med spillet. Jeg synes temaet er rigtig spændende, og håber meget at få mulighed for at prøve det engang :D

MVH Jeppe
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Marcussen wrote:[...] Mht de "kun" 1000 eksemplare - de bliver nu til 2000 - så det er muligt vi går på røven med et brag. Det vil tiden vise - det er jo kun penge ikk'? :D :wink:
Wow, I er godt nok blevet modige... Går ud fra at det også er udtryk for, at I tror på projektet! Held og lykke også herfra!

Hvordan går det i øvrigt med hjemmeside-projektet? Når I har noget klar, kunne det da være interessant at se!
frouvne, administrator

Image
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Ja vi er ganske dumdristige :D - men vi tror også på projektet. Det skyldes at vi kunne fordoble antallet af spil fra 1000 til 2000 for kun 35% mer omkostning. Reelt betyder det at vi skal sælge noget der ligner 900 istedet for 700 for at have tjent vores penge hjem. Og derefter ligger den beskedne fortjeneste og lure.

Vores pris per spil falder drastisk og giver os derfor større råderum til mængde rabat, presale osv.

Hvad hjemmeside angår, ja - så er der en der arbejder på højtryk. Siden skulle gerne være klar sammen med den officielle bekendgørlse inden for et par uger.

http://www.bloodlinegames.com
Post Reply