Hjemmelavet bygning til Caylus: The Royal Luxury Tailor

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hjemmelavet bygning til Caylus: The Royal Luxury Tailor

Post by Frouvne »

Endnu en hjemmelavet bygning, det kunne være interessant at få nogle kommentarer til: The Royal Luxury Tailor.

Brikken kan downloades via nedenstående link:

http://www.boardgamegeek.com/fileinfo.php?fileid=14638

Image
Last edited by Frouvne on Sun Nov 05, 2006 12:38 am, edited 1 time in total.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Uden at have prøvet den af, er mine observationer lidt hen ad..... Hvad skal jeg med den?

Den giver meget få victory point. Adskillige grå bygninger giver ligeså mange point, uden at jeg behøver at kaste 3 VP (1 guld) ind som konstruktionsomkostning. Og dens virkning. Hvad skal jeg med det? Der er mange andre bygninger der giver flere point, hvis blot man kaster en smule ressourcer ind i det. Hvis jeg havde uendeligt med workers, og ikke skulle betale for at placere dem, så ville det sikkert være fint. Men med kun 6 workers, og spillet så fremskredet at der bliver lavet blå bygninger, så har jeg nok ikke noget imod at forære lidt ressourcer for at få nogle flere VP med den pågældende worker.

Rating for bygningen: 1 stjerne ud af 5 mulige.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Denne bygning giver et prestigepoint til den person, der har konstrueret den hver gang man kommer ind i fase 1 (uden at der er placeret en arbejder, der jo ikke må placeres på en blå bygning). Dette helt på samme vis som et bibliotek og et hotel giver ejeren en eller to dinarer i fase et. Kan man få den bygget tidligt nok i spillet ligger der altså i omegnen af fem point i den - udover de seks for at konstruere den. Så helt tosset er den vel ikke?!
frouvne, administrator

Image
Post Reply