Page 1 of 1

Sins of a Solar Empire

Posted: Mon Feb 11, 2008 6:02 pm
by netsapiens
Sins of a Solar Empire er et 4X spil, i stil med civilization og den slags, men for første gang er det i real-time. Men det foregår i en meget langsom realtime, så der er masser af strategi, og noget nær ingen stress.

Det er et ABSURD godt spil.... jeg kan kun give det mine varmeste anbefalinger til folk der kan lide strategispil til pc'en. Jeg tror faktisk det er det bedste strategispil jeg har prøvet til dato.

Og når dollaren nu er så lav som den er.. OG udgiveren ikke kan finde ud af at svare moms... så er det altså et vidunderligt spil at downloade til blot 230,- danske...
Hvis andre får glæden af spillet, så sig til. Et par timer i multiplayer kunne være gevaldig hyggeligt :)

Posted: Tue Feb 12, 2008 11:50 am
by Gunness
At dømme ud fra traileren ligner det lidt en slags efterfølger til Homeworld, hvilket bestemt ikke ville være et dårligt træk. Er det skudt helt ved siden af?

Posted: Wed Feb 13, 2008 9:23 am
by netsapiens
grafisk, ja. spilmæssigt.. ikke rigtigt. Det føles mere som Galactic Civilizations (i øvrigt også et fremragende spil), men det LIGNER homeworld mere end det føles som homeworld... homeworld på en større skala måske?

Re: Sins of a Solar Empire

Posted: Sat Aug 09, 2008 12:34 pm
by Stony
Jeg har efterhånden fået nogle spil Sins of a Solar Empire under bæltet, og overordnet synes jeg spillets koncept er fint. Desværre lader spillets AI til at være programmeret af en otteårig. Selv på "Hard" lader AI'en noget at ønske. Hvis man starter tæt på en modstander, skal man bare skynde sig at bygge det første slagskib - hvilket i øvrigt næsten altid er anbefalelsesværdigt - og så gå direkte på hjemplaneten. Finito. Men selv senere, hvor der er mere reel kamp, kan den stort set aldrig finde ud af at udnytte muligheden for at angribe dybt bag fjendens linier, selv om der ikke er begrænsning på rækkevidde. Kampen står altid ved den nærmste planet, og hvis det ikke lykkes, trækker de sig. Spiller man over flere stjernesystemer bliver det ligefrem "bugged", for AI'en lader til at have problemer med langdistancespring. Enhederne bliver gradvist hægtet af i det ene stjernesystem, og der bliver de hængende. Langsomt bliver computerens slagstyrke decimeret, fordi næsten alle enhederne på denne måde er låst fast.

Jeg håber de får rettet op på en del af de problemer med den kommende patch.

Sammenligningen med Homeworld er ikke helt ved siden af. Men helt ens er spillene ikke. Jeg synes f.eks. der er mere taktik i Homeworld. Men jeg synes begge spil leverer fin underholdning.

Re: Sins of a Solar Empire

Posted: Tue May 19, 2009 5:26 pm
by netsapiens

Re: Sins of a Solar Empire

Posted: Tue May 19, 2009 6:20 pm
by Gunness
Hvis man ikke bor i England, insisterer Play på at regne priser i Euro, og så bliver tilbuddet lidt dyrere

... med mindre man er lidt kreativ :wink: