Hvad har du spillet i dag? December 2006

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Post by Frouvne »

I dag har min søn forbarmet sig lidt over mig og spillet Bombay Bazar med mig, hvilket er et rigtig godt børnespil, jeg vil kunne fristes til også at anbefale for voksne. Bagefter tog vi et af vores små Doom-scenarier, som han altid hygger sig med.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Her til morgen er det blevet til et spil Bombay Bazar og et spil Skattejagt med Severin.... Det er en fantastisk hyggelig måde at begynde dagen på...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, det må siges. Det var faktisk Severin selv, der kom og ønskede at spille Bombay Bazar, som han havde stiftet bekendtskab med i aftes. Herefter spillede Helle og jeg Hønsefræs i den naive forhåbning at Severin ville tilslutte sig - uden held! :( Så hev jeg Schatzjagd frem fra hylderne og læste reglerne hvorefter vi gentog kunststykket og denne gang med det ønskede resultat; sønnike dukkede op! Et interessant børnespil! Til aften hev vi så Schatzjagd frem igen og junior var helt med på ideen. Desværre nåede han at bakke ud - men det forhindrede ikke forældrene i at påbegynde og fuldende et spil! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Allan - er en af pointerne ikke ved børn, at man som forælder blot kan diktere, at de skal spille med? ;)

Vi holdt det årlige julehygge med den sædvanlige pudsigt-blandede gruppe venner (lang forklaring, men det er folk i vores vennekreds, kommer vidt forskellige steder fra), og i år krydrede vi det med lidt spil. Det blev til to runder Bang!, hvor det lykkedes mig at få dynamitten i hovedet allerede i anden runde i første spil, så der fik jeg rig mulighed for at få skrællet kartoflerne :?
Andet spil gik væsentlig bedre, men der var vi også syv spillere (mod fem i første spil), og det lader til at være et spil, hvor det er bedst at være en del deltagere. Dog trak det ud til sidst, og det var måske knapt så spændende for de par stykker, der var røget ud på det tidspunkt.

Lidt senere fik vi også prøvet Saboteur. Det er et dejligt simpelt spil, men sværere at vinde end jeg havde regnet med. Det kommer helt sikkert på bordet igen.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:Allan - er en af pointerne ikke ved børn, at man som forælder blot kan diktere, at de skal spille med? ;) [...]
Det troede jeg også... :( Gad vidst hvad vi har gjort forkert? Måske er det på tide med en omgang familieterapi?! :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Post by Frouvne »

Et stemningsbillede, der er et par dage gammelt. Severin er ved at gøre klar til at vi kan spille Doom - The Boardgame:

Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2968
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 214 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Sjovt at se hvordan far og søn ligner hinanden :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Man kunne skrive mange ting nu.... om det var modenhedsmæssigt, interessemæssigt eller ....
Men jeg formoder, at du tænker på udseende :D
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2968
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 214 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Ja jeg skal ikke gøre mig klog på andet end udseendet..

Andet lader vi mor/kone om :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så må det vist være på tide at samle op på et par spil-oplevelser fra de seneste dage!

I forgårs om aftenen var Severin og jeg alene hjemme og da jeg vidste, at der ville komme flere og afhente spil, tænkte jeg, at det kunne være hyggeligt at have gang i et spil, men at det også skulle være noget, vi kunne gå til og fra. Derfor kom PitchCar på bordet, hvilket også gav lejlighed til at få leget lidt med begge udvidelserne. Og vi kom til at gå til og fra... i lidt for lange perioder gik jeg nok lidt for meget fra efter Severins smag, men det kunne desværre ikke være anderledes. I fællesskab kunne vi også drømme lidt om de baner, vi med tiden skal bygge med pit og deslige... :) Kort sagt et ideelt spil for drengene i os! :D

Fredag havde Severin besøg af nogle af pigerne fra børnehaven og så skulle der også spilles spil! Det kan godt være, at vi er fortalere for tyske brætspil med lækre træbrikker og lignende, men børnene fik hurtigt Looping Louie og Elefun i spil... :oops: Nå, heldigvis morede de sig godt med dem og specielt den ene af pigerne kom fuldkommen op at køre over begge spillene. Herligt at se, når børnene lever sig ind i aktiviteterne!

Senere på dagen ville Severin have Cartagena frem. Vi stod begge forældre klar til at bakke op om projektet. Vi skulle desværre spille med hans modificerede regler, der var lidt af en prøvelse ikke mindst for moderen!

Fredag aften stod spil-menuen på Imperial... for mit vedkommende er det nok den nye titel i år, der har gjort det største indtryk på mig! Jeg ved ikke om det er et spil, jeg vil spille om fem år, men er meget nysgerrig på at få nogle spil under vesten! Det skal prøves igen ... og formentlig dyrkes!

I dag ... eller var det på den anden side af midnat ... kom min nye udvidelse til Blue Moon i spil. Jeg fik selv æren af at føre The Khind igennem nogle forsmædelige nederlag til The Aqua. Det kunne gøres bedre! :oops:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Post by Frouvne »

I dag er det primært blevet til nogle børnespil: Schatzjagd, Kapitän Wackelpudding og Junior Labyrinth. Det er første gang, vi har spillet Junior Labyrinth og jeg kan da godt se, at den genre har sin charme. Det er absolut værd at genspille... og også at holde øje med varianter for en lidt ældre aldersgruppe. Helle og jeg fik så også vores debut med Carcassonne Die Burg / Carcassonne The Castle. Der var ikke nogen af os, der var synderligt positivt stemte efter spillet, men dog begge indstillet på at det skal prøves igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Eftersom der ikke har været megen tid til brætspil de sidste par uger, og vi pt. ikke ligger inde med så mange topersonersspil, så kastede jeg mig over Brettspielwelt i dag, og heldigvis var Helle og Stony også friske på at lege med :)

Vi fik prøvet en gang Emerald, og så lærte de to flinke mennesker mig Hey! That's My Fish!. Ganske hyggeligt!
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

De to sidste indlæg beskriver sjovt nok dagens spil for mig ... :D Jeg vil gerne prøve emerald igen - det var mildest talt famlende ...

Håber dog, at dagen også bringer et par spil Blue Moon.... helle for ikke at være Khind!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Post by Frouvne »

Helle wrote:[...] Håber dog, at dagen også bringer et par spil Blue Moon.... helle for ikke at være Khind!
Hvad du ønsker, skal du få... :D Khind fik sin første sejr over Aqua og Hoax slog ligeledes Aqua.
frouvne, administrator

Image
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Post by Varming »

Jeg har været skøj i næsten en uge nu, så får kun spillet Xbox 360 - ups ja, sådan en fætter kom jeg lige til at købe... :D
Post Reply