Bog & ide udsalg

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Bog & ide udsalg

Post by Tobias »

Ved ikke om det gælder alle Bog&ide men den i Hørsholm har tilbud på kortspil.
Det er bl.a:
6 Nimmt!
Lobo 77
Space Beans
Cafe International

De koster 10 kroner for 3 spil!
Så er mandelgaver og pakkeleggaver i hus :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Gad vidst hvordan Bog & Idé administrerer deres indkøb? Man støder jævnligt på tilbud hos dem, der er så gode, at det ikke kan skyldes en fantastisk indkøber... Man fristes til at tro, at det er det modsatte fænomen, det er udtryk for. Samtidig med at det selvfølgelig er rart at få disse gode tilbud og det på den anden side også trist, at denne boghandlerkæde, der faktisk forsøger at gøre nogle spil, der ikke bare er mainstream-spillene tilgængelige for de danske forbrugere åbenbart gang på gang brænder inde med et lager, de kun kan slippe af med ved at sælge det til spot-priser... :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Frouvne wrote:Gad vidst hvordan Bog & Idé administrerer deres indkøb? Man støder jævnligt på tilbud hos dem, der er så gode, at det ikke kan skyldes en fantastisk indkøber... Man fristes til at tro, at det er det modsatte fænomen, det er udtryk for. Samtidig med at det selvfølgelig er rart at få disse gode tilbud og det på den anden side også trist, at denne boghandlerkæde, der faktisk forsøger at gøre nogle spil, der ikke bare er mainstream-spillene tilgængelige for de danske forbrugere åbenbart gang på gang brænder inde med et lager, de kun kan slippe af med ved at sælge det til spot-priser... :?
Det siger alt om danskerne som spilfolk. Jeg forudser, at der snart ikke er så meget som bare et spil på hylderne i den slags butikker.
Danny Rasmussen
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Spillene er udgivet af Midgaardgames, som så vidt jeg husker, er gået nedenom og hjem (Sikker på at nogle brugere ved mere). Så mon ikke der er snakke om brandudsalgsvare frem for et indebrændt parti fra B&I’s side?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Frouvne wrote:også trist, at denne boghandlerkæde, der faktisk forsøger at gøre nogle spil, der ikke bare er mainstream-spillene tilgængelige for de danske forbrugere åbenbart gang på gang brænder inde med et lager, de kun kan slippe af med ved at sælge det til spot-priser... :?
Jeg har tænkt det samme flere gange. Men jeg synes ret beset, at deres indsats er meget halvhjertet. I min lokale B&I har alle quizspil og Settlers-varianter en ret prominent placering, mens de øvrige, mindre mainstreamede spil står sådan lidt forkølet på en hylde i hjørnet.
Den menige køber, der ikke har kendskab til BGG, GG og slige sites, har forståeligt nok ikke lyst til at købe en flot æske til 499 kr., hvis indholdet ikke er underholdende.
Det er naturligvis ikke udelukkende B&I's opgave at opgave at opdrage de brede masser, men hvis de vil undgå at brænde nallerne på spil, burde de starte med at give deres ansatte et basiskendskab til de produkter, de sælger og/eller have små introducerende skilte til hvert spil. Det er ikke alle varer, der sælger sig selv.

Og nej, jeg er generelt ikke synderligt begejstret for B&I, der efterhånden konkurrerer med posthusene om at have mest muligt skrammel og mindst muligt af det, der burde være deres kerneydelser, men det er så o.t. :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Hæ, så er jeg blevet 10 stk. Wreckage rigere - de kostede 10 kr. stykket. I Svendborg har de ikke længere de billige brætspil, men 3 stk. kortspil til 20 kr. Senere i dag bliver Ringe ryddet for spil. Jeg forestiller mig, at flere af forretningerne har billige spil.
Danny Rasmussen
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Kingdoms, Mutiny og Quicksand blev hevet ned fra hylderne i Ringe. Så nu er der også kun kortspil at hente i Ringe!
Danny Rasmussen
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Post by weilmann »

Jeg hader at bo på landet ...
- surmule
- surmule
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg kan irriterende nok ikke finde andet end de kortspil.. pokkers !
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Post Reply