Betaling og forsendelse fra Tyskland

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Betaling og forsendelse fra Tyskland

Post by Helle »

Inspireret af Danny, som skriver om prisen på forsendelser fra Tyskland, så kan man her frit poste de fragtpriser man kender til og de betalingsmåder, som de enkelte tyske butikker anvender ...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Så vidt jeg husker, så er det kun få tyske butikker, hvor man kan betale med Visa - men hos Magnus-spiele.de kan det lade sig gøre og hos Adam-spielt.de har jeg også hørt, at det skulle være muligt.

EDIT: siden jeg først forsøgte mig i Tyskland kan jeg nu se og høre, at det er blevet langt mere udbredt med Visa og paypal ... godt at der bliver korrigeret ...

Men en basis netbank overførsel koster heller ikke ret meget mere - da vi begyndte at bestille hjem, var det meget besværligt med formularer i papir, der skulle afleveres i banken - nu er det bare en standard euro overførsel, hvor IBAN og Swift (BIC) skal kendes ... den koster faktisk heller ikke længere en bondegård, men kan gøres for 15,- HVIS man husker at skrive, at modtager skal betale modtageudgifterne (der er nemlig ingen, når det er en Euro overførsel!)

Når så informationerne ligger indtastet i netbank - så er det kun beløb og ordrenummer, der skal skiftes fra gang til gang ... lettere kan det ikke blive.
Last edited by Helle on Wed Aug 29, 2007 1:15 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Hos Playme.de kan man godt betale med Visa - hvis man vel at mærke gør det gennem Paypal! Jeg betalte via Paypal i sin tid, og det var ganske smertefrit.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:Hos Playme.de kan man godt betale med Visa - hvis man vel at mærke gør det gennem Paypal! Jeg betalte via Paypal i sin tid, og det var ganske smertefrit.
Men skal man så ikke have en paypal konto? Og tager de ikke procenter?
Ikke fordi det ikke er ok, men det skal man jo bare vide ... jeg har ingen erfaring med Paypal...
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

12spiel.de har både Paypal, kreditkort (Visa og Mastercard) og den gode gamle bankoverførsel: IBAN og SWIFT.

Forsendelse til Danmark koster 8 Euro.
Danny Rasmussen
User avatar
MartinMPedersen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Sun Feb 11, 2007 6:10 pm
Favoritspil: trax

Post by MartinMPedersen »

Helle wrote:
Men skal man så ikke have en paypal konto? Og tager de ikke procenter?
Ikke fordi det ikke er ok, men det skal man jo bare vide ... jeg har ingen erfaring med Paypal...
Paypal tager kun procenter af sælger. Jeg har brugt paypal i mange år uden store problemer, både som sælger og køber.
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Danny wrote:12spiel.de har både Paypal, kreditkort (Visa og Mastercard) og den gode gamle bankoverførsel: IBAN og SWIFT.

Forsendelse til Danmark koster 8 Euro.
12spiel.de kan også varmt anbefales her fra. De er blandt de billigste og ikke mindst er fragten 8 euro uanset antal spil.
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Post by Aratar »

Jeg kan bestemt også bakke op om 12spiel.de

De har et meget stort udvalg, og som sagt er fragten 60 kroner (8 euro) uanset bestillingens størrelse.

En anden side, jeg har brugt en del, er temeon.de
De tager også imod VISA og sender gratis til Danmark, hvis man bestiller for mere end 50 euro. Deres udvalg er ikke så stort, og en del af spillene er ikke på lager, men deres priser er de laveste, der findes, og deres kundeservice er god. Det er vigtigt, at man ikke klikker på underkategorierne under Brettspiele, for kun en lille del af deres spil er kodet ind under dem. I stedet skal man bare klikke på hovedoverskriften :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Aratar wrote:Jeg kan bestemt også bakke op om 12spiel.de

De har et meget stort udvalg, og som sagt er fragten 60 kroner (8 euro) uanset bestillingens størrelse.

En anden side, jeg har brugt en del, er temeon.de
De tager også imod VISA og sender gratis til Danmark, hvis man bestiller for mere end 50 euro. Deres udvalg er ikke så stort, og en del af spillene er ikke på lager, men deres priser er de laveste, der findes, og deres kundeservice er god. Det er vigtigt, at man ikke klikker på underkategorierne under Brettspiele, for kun en lille del af deres spil er kodet ind under dem. I stedet skal man bare klikke på hovedoverskriften :wink:
Dem kender jeg slet ikke, jeg vil straks tjekke dem op ... eller ud...
Dahl
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Tue Dec 19, 2006 9:49 pm
Location: Hillerød

moms betaling

Post by Dahl »

Måske et dumt spørgsmål.

Hvordan er det med bestillinger fra tyskland og toldvæsenet/moms
skal man lægge 25% oveni prisen når man vurderer hvad det vil koste?

Har tidl. fået smæk fra told mht. forsendelse fra usa.

VH,
Kasper
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Tyskland er også med i EU-klubben, så du kan bestille uden problemer fra Tyskland
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: moms betaling

Post by Stony »

Så hudt jeg hvisker, er det omsætningsbestemt, hvilken moms-sats der skal benyttes. Der findes en bagatelgrænse (vistnok 25.000 om året).

Hvis en virksomhed indenfor EU, årligt sender varer til et andet EU land for mindre end denne bagatelgrænse, skal der momses efter landets egen momssats (i dette tilfælde tysk moms, som vistnok er 16% oder so), og priserne på deres hjemmeside vil formodentligvis være inklusive denne moms. Sender de derimod for mere end 25.000 om året, skal der momses efter destinationslandets sats. Så skal den tyske moms trækkes fra og den danske lægges til.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Men det skal i så fald fremgå af hjemmesiden, og af de priser man ser dér. Derfor vil der ikke komme ekstra udgifter, så snart pakkerne ankommer til Danmark.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
MartinMPedersen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Sun Feb 11, 2007 6:10 pm
Favoritspil: trax

Re: moms betaling

Post by MartinMPedersen »

Stony wrote:Så hudt jeg hvisker, er det omsætningsbestemt, hvilken moms-sats der skal benyttes. Der findes en bagatelgrænse (vistnok 25.000 om året).

Hvis en virksomhed indenfor EU, årligt sender varer til et andet EU land for mindre end denne bagatelgrænse, skal der momses efter landets egen momssats (i dette tilfælde tysk moms, som vistnok er 16% oder so), og priserne på deres hjemmeside vil formodentligvis være inklusive denne moms. Sender de derimod for mere end 25.000 om året, skal der momses efter destinationslandets sats. Så skal den tyske moms trækkes fra og den danske lægges til.
Grænsen er tæt på 300.000 DKK sidste jeg checkede. Faktisk kender jeg kun amazon.co.uk som opkræver dansk moms udenfor Danmark.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: moms betaling

Post by Helle »

Dahl wrote:Måske et dumt spørgsmål.

Hvordan er det med bestillinger fra tyskland og toldvæsenet/moms
skal man lægge 25% oveni prisen når man vurderer hvad det vil koste?

Har tidl. fået smæk fra told mht. forsendelse fra usa.

VH,
Kasper
Hej Kasper

Det koster den pris der står på siden + evt forsendelse + det det koster dig at betale for pengeoverførslen i din bank (husk at du skal betale udgifter i DK og modtager i Tyskland ellers bliver det dyrt - HAR prøvet at gøre det forkert) ...

Forsendelsen fra Tyskland, når man handler som privat, er ikke større end den udgift, det er at få sendt fra eksempelvis GermanGames dengang det eksisterede ... priserne ligger fra 45,- til 60,- hos de mest nævnte forhandlere i trådene her på forum.

Der er IKKE told på brætspil, så når du handler uden for EU er det momsen du kommer til at betale ...

De priser du ser på de tyske sider er incl. 19 % moms ... og heller ikke her får du nogle overraskelser i form af den told, der nemlig ikke, som nævnt, er på brætspil.

Helle
Post Reply