Hvad har du spillet i dag? April 2024

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Andrea »

I går var jeg forbi den næsten månedlige brætspilsaftale på Bastard Café i Valby. Vennerne introducerede mig for Shake That City, som har en sjov og lidt anderledes mekanisme med en boks, som man ryster, og så 'vælger' den de mulige placeringer af by-komponenter, som man kan lægge i den runde (note: det var en supersimpel og ikke særlig korrekt gengivelse af mekanismen, så her er et afledningsbillede, og så må du selv tjekke spilbeskrivelsen i forhold til, hvordan det præcis foregår i spillet):

https://cf.geekdo-images.com/YQxz1Up6qM ... 167268.jpg

Anyway - vi spillede to omgange, og det var ret hyggeligt. Man kan godt sidde og hygge sig med at optimere, men rysteboksen bringer tilpas meget kaos/tilfældighed til, at man ikke kan lave en skudsikker plan. Og der er fine muligheder for at variere. Glimrende spil.

De introducerede mig også for Kluster, hvor jeg nok bedre kunne lide ideen bag end at spille det som trepersoners spil. Det ender simpelthen alt for let med, at en af spillerne bliver den, der samler magneter op hele tiden, når først ringen er fyldt ud. Det virkede ubalanceret og egner sig nok bedre som topersoners spil.

Vi tog også en omgang Match Madness, som jeg ikke har spillet, siden at vi gav det til mindstenevøen for nogle år siden. Stadig et fint spil.

Og så blev det også til nogle runder Wavelength, som ikke overraskende affødte nogle sjove diskussioner.

Alt i alt en ganske glimrende og udbytterig aften hos Bastard Café.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 329
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 72 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Neumann »

Jeg og datteren var også på Djengis. Ud over en masse gode oplevelser vendte vi også hjem med nogle solide forkølelser.
Spil vi nåede:
Datteren vandt i øvrigt alle spillene bortset fra Innovation (som jeg vandt) og Kingsburg, som hun ikke deltog i.

Største oplevelse var nok de 7-spillerslåskampen mellem verdensimperierne, og morsomste oplevelse var nok Vegas-terningerullerierne.
Men jeg kan godt se, hvorfor Ark Nova og Amazonia trækker i mange andre. Jeg skal nu nok ikke have dem.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Lørdag indledtes med et spil Too Many Bones, hvor vi igen var oppe imod Mulmesh. Patches og Ghillie klarede sig forbilledligt og missionen lykkedes!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

I dag bevægede vi os et skridt længere ind i Too Many Bones-universet, da vi prøvede vores første spil mod Kollossum i Too Many Bones: Undertow. Der var lidt ekstra regelopslag og det var selvfølgelig lidt vanskeligere at overskue spillet i en ny version. Men det virker bestemt lovende!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14634
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Til formiddag har jeg spillet et solospil Too Many Bones: Undertow med Ghillie mod Kollossum. Jeg følte, at jeg blev hårdt ramt i sidste runde mog Kollossum, da der blev ved med at blive signaleret nye fjender ind. Ja, ja, jeg håber, det hjælper lidt med at få en fornemmelse for spillet!
frouvne, administrator

Image
Post Reply