Månedens spiloplevelse februar 2024

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse februar 2024

Post by Frouvne »

Det var så den måned. Min januar var præget af, at vi var 14 dage på Madeira og det derfor var det samme begrænsede udvalg af spil, der kom på bordet. Det var da også der, jeg fik månedens spiloplevelse med Perspectives, som vi spillede igennem fra start til slut. Det fungerede rigtig godt for os, sagerne var engagerende og grundmekanismen med at informationerne er fordelt mellem spillerne, så man er nødt til at kommunikere meget fungerede rigtig godt. Havde der været en 2'er er jeg ikke i tvivl om, at vi allerede var i gang med den. Vel hjemme kom Wyrmspan i hus og det blev også spillet en del dog mest som solo-spil. Måneden bød også på gensyn med flere gamle spil, der har været gemt væk i lange tider. Særlig positivt var det at få En Garde frem, som jeg syntes, jeg opdagede nye dybder i.


Sea Salt & Paper - 12
Perspectives - 10
Timeline: Inventions - 9
Crokinole - 5
Crokinole Cards - 5
Loopin' Louie - 5
Schotten Totten - 5
Wyrmspan - 5
Cockroach Salad - 3
Elder Sign - 3
En Garde - 3
Spot it! - 3
Life of the Amazonia - 1
MicroMacro: Crime City – Full House - 1
Palm Island - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Spirit Island - 1
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2024

Post by Gunness »

Ikke nogen specielt mindeværdig måned:
Faraway - 5
Unpublished Prototype - 3
The Light in the Mist - 2
Chronicles of Avel - 1
Endless Winter: Paleoamericans - 1
Fantastic Factories - 1
In Too Deep - 1
Libertalia: Winds of Galecrest - 1
Railroad Ink Challenge: Lush Green Edition - 1
Rise of Tribes - 1
Skull - 1

Det var gevaldigt underholdende at være med til at playteste tre nye spil - især fordi de alle var langt fremme i udviklingen, men stadig kunne justeres.
Endless Winter var en positiv oplevelse, og jeg tænker, at det nok skal prøves igen for at få det fulde udbytte.. Jeg var også glad for at få luftet In Too Deep, efter det har stået alt for længe, og det var underholdende nok at afprøve Libertalia. Men der manglende nogle flere spil med noget tyngde i. Det må der gøres noget ved.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply