Månedens spiloplevelse august 2023

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse august 2023

Post by Frouvne »

August blev for mit vedkommende ikke nær så mættet med spil som juli. Men juli var også noget helt for sig! August måned så for mit vedkommende således ud:

Crokinole - 23
Crokinole Cards - 7
Black Orchestra - 4
Brandon the Brave - 3
Dinosaur Tea Party - 2
Guess Who? - 2
Loopin' Louie - 2
Mmm! - 2
Trailblazers - 2
Cloudy Kingdom - 1
Crokinole Imperium - 1
Hoplomachus: Victorum - 1
Modern Art - 1
Monza - 1
Orchard - 1
The Quacks of Quedlinburg - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Sea Salt & Paper - 1

Der gemmer sig som så ofte en del børnespil blandt de spillede spil. Blandt dem var der kun et der udmærkede sig og det var Dinosaur Tea Party, som jeg syntes er blandt de bedste børnespil jeg har spillet. Og jeg syntes, jeg har spillet min del! Langt om længe fik jeg spillet Black Orchestra, hvor man skal planlægge og dernæst udføre et attentat på Hitler. Det er endnu ikke lykkedes mig/os at fuldføre et attentat, så jeg må prøve det nogle gange endnu. Langt hen ad vejen kan jeg godt lide spillet. Temaet tæller i høj grad op for mig. Mekanisk minder det på mange måder om Pandemic ... dog er der et heldelement som jeg tematisk godt kan forstå, men som jeg på den lange bane nok ikke helt kan forene mig med. Så jeg regner p.t. med at det er et spil, der på et tidspunkt skal videre. Trailblazers var en meget positiv overraskelse. Umiddelbart et af de bedste spil i kategorien af denne type tile-laying spil, hvor man skal skabe ruter. Hoplomachus: Victorum gjorde jeg et første famlende forsøg med. Måske var der for mange detaljer, jeg ikke helt havde styr på. Jeg blev i hvert tilfælde ikke rigtig grebet. Jeg håber snart at vende tilbage til det, så jeg kan få det testet ordenligt. Og så må vi se, om det har en plads i samlingen. Crokinole fylder heldigvis godt i statistikken. Jeg havde investeret i nogle forskellige små-udvidelser til det, hvilket var med til at give det spilletid. Crokinole Imperium var nok det, der på papiret så mest lovende ud. Det var dog Crokinole Cards der overraskede mest positivt og som dermed løber med at blive månedens spiloplevelse for mig. Og det selvom det udelukkende er solo-delen jeg har dyrket lidt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens spiloplevelse august 2023

Post by Gunness »

^Er det et bevidst valg, at TMB er røget lidt på pause, nu I spillede det så meget i juli?

I forhold til, at vi har været væk på ferie en del af måneden (uden ret mange spil), er jeg ganske godt tilfreds:
The Light in the Mist - 4
Gugong - 3
Lawyer Up - 3
Here to Slay - 2
Hive - 2
Amun-Re: 20th Anniversary Edition - 1
Barcelona - 1
Burgle Bros. - 1
Café - 1
Fleet: The Dice Game (Second Edition) - 1
Love Letter - 1
Meadow - 1
Project L - 1
Ra - 1
Santa Maria - 1
The Wolves - 1

Lawyer Up er et rigtig solidt og underholdende 2p-spil, hvor jeg glæder mig til at dykke ned i de to udvidelser (om hhv. heksejagt og mafiaen). Gugong har været mit go-to Euro, og den er en fornøjelse at spille OG se på. Nu må vi se, hvor længe interessen holder.
The Light in the Mist har været mit go-to hygge-puzzle-spil, og det overbeviser mig om, at jeg snart må få taget hul på Rita Orlovs andet, og meget større, The Emerald Flame. The Wolves var et hyggeligt lille area control-spil, som jeg meget gerne vil prøve igen. Amun-Re var også godt, men jeg føler stadig ikke, at vi helt har knækket auktions-koden, så det bliver nogle lidt tamme bud-runder, hvor folk ikke overbyder hinanden ret meget.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse august 2023

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Sep 01, 2023 1:54 pm ^Er det et bevidst valg, at TMB er røget lidt på pause, nu I spillede det så meget i juli? [...]
Delvist. Vi var nok ved at kunne mærke metaltrætheden ... "nogle" mere end andre. :wink: Så det var nok meget godt, at det blev sat lidt til side. Samtidig troede jeg så, at jeg kunne bruge en kunstpause til at få spillet lidt Hoplomachus: Victorum, da det jo kommer fra samme hænder og deler en del af terminologien. Det faldt mig dog ikke så let for. Og du ved, så blev vi lidt overfaldet af hverdagen og i den anledning har vi så i stedet fundet Crokinole frem, der er lidt lettere at kaste sig over i hverdagen. Og det vil jeg jo også rigtig gerne spille lidt mere! :D Så: Det var vel egentlig et bevidst valg, men jeg havde nok ikke troet at vi slet ikke ville få det spillet i den seneste måned. Jeg håber dog, at vi finder det frem igen inden vi bliver for rustne. Det er heldigvis så godt at spille solo, at jeg kan starte med at finde det frem på den måde. Og så kan det jo være, at det kan friste at tilslutte sig... :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply