Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5144
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 518 times
Been thanked: 587 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Hej Thomas,
så længe du ikke skal have det sendt :) Jeg har i alt fald pledge't for dig nu.

Jeg har i øvrigt oprettet en samkøbstråd her. Så kan vi køre videre derfra. Glæder mig :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by 40crew »

thomassvan wrote:
40crew wrote:Regner med at backe https://www.kickstarter.com/projects/43 ... ?ref=users en af de kommende dage. Kunne godt bruge et nyt medium-tungt, til tungt, euro, og så er spillet bare skide flot og til at betale. Der er bare så frygtelig lang tid til oktober.
Ikke for at lokke men jeg kan godt køre over Brøndby hjem når jeg henter min udgave hos Gunness til Oktober.

Havde slet ikke tjekket tråden efter jeg skrev.. Ville ellers gerne have været med :) men endte med at bestille et til en kammerat også, så vi sparede da lidt.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14674
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Er Blood Rage noget folk holder øje med? Eric M. Lang, Vikinger, Valhalla og nogle fine plastikfigurer kunne danne grobund for noget (semi-) interessant noget.
frouvne, administrator

Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by 40crew »

Det dukkede op ud af ingenting. Det ligner lidt Kemet tilført card-drafting. Jeg har længe ønsket at prøve Kemet, men har aldrig helt fået taget mig sammen. Ud fra teksten på siden, synes jeg det var lidt svært at forholde sig til, men jeg fik set videoen. Det var ren og skær tortur, neeeej hvor er de irriterende. Men jeg synes faktisk spillet ser godt ud og miniaturerne er fantastiske. Setup'et er aldrig det samme, da man drafter kort, der hjælper med at ligge en strategi for spillet.

Jeg håber i andre har lidt input. Jeg har egentlig ikke råd til at købe spillet, så hvis i kan tale mig fra det, så vil jeg blive glad ;-)
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Blood Rage er vist et reprint af Midgaard. Nogen, der har prøvet det?
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 67 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

Frouvne wrote:Er Blood Rage noget folk holder øje med? Eric M. Lang, Vikinger, Valhalla og nogle fine plastikfigurer kunne danne grobund for noget (semi-) interessant noget.
Jeg havde ikke set det før du skrev.. Men jeg synes det ser virkelig interessant ud. Jeg kunne godt ende med at falde i...
Sidst spillet:
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 67 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

JoelP wrote:Blood Rage er vist et reprint af Midgaard. Nogen, der har prøvet det?
Det er nok nærmere et "re-work". Jeg har ikke prøvet Midgard, men ud fra de regel-gennemgange jeg har set på bgg, så virker det til at der er lavet en hel del om. Men stadig baseret på draft + area control + vikinge-tema. Forhåbentlig (/formentlig?) er Eric Lang vokset som designer siden da..
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

40crew wrote: Jeg har egentlig ikke råd til at købe spillet, så hvis i kan tale mig fra det, så vil jeg blive glad ;-)
Umiddelabrt kan jeg ikke at se det er EU-Friendly? Måske det kan hjælpe? :)
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 67 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

digter wrote:
40crew wrote: Jeg har egentlig ikke råd til at købe spillet, så hvis i kan tale mig fra det, så vil jeg blive glad ;-)
Umiddelabrt kan jeg ikke at se det er EU-Friendly? Måske det kan hjælpe? :)
Heh, det kan "desværre" ikke bruges som argument :)

Fra Shipping: "Depending on where in the world you are, we will either ship you from our hub in Germany (EU backers)..."
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14674
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

40crew wrote:[...] Jeg håber i andre har lidt input. Jeg har egentlig ikke råd til at købe spillet, så hvis i kan tale mig fra det, så vil jeg blive glad ;-)
Et godt tip, der plejer at virke, er, at tale med sin kone om det!

Angående sammenligningen med Midgard, som jeg ikke har prøvet, har Eric M. Lang selv udtalt:
Blood Rage is not "Midgard 2," even though it does share thematic ancestry.

I am proud of Midgard, and still play it, but Blood Rage is in a different weight class; closer to Chaos in the Old World in overall depth and design style.

I consider this game a culmination of my passion for "dudes on a map" strategy games with lots of flavour, high interaction and asymmetrical player development.
Jeg formåede at gennemse den (hysteriske) gennemspilnings-video der er og mine associationer går også i retning af Kemet. Det ser i den grad ud til at være et tju-bang-spil i den lettere ende ... men det kunne også hænde at være rigtig sjovt med den rigtige gruppe.

De har tilføjet den første add-on og så bliver jeg altid lidt mere kritisk. Til gengæld var der spændende nyt for dem, der støttede Conan igår, da nogle af figurerne fra Blood Rage vil blive anvendt i et ekstra scenarie i Nordheim-udvidelsen til Conan.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Frouvne wrote:Til gengæld var der spændende nyt for dem, der støttede Conan igår, da nogle af figurerne fra Blood Rage vil blive anvendt i et ekstra scenarie i Nordheim-udvidelsen til Conan.
Det må du lige uddybe. Siger du at man skal eje Blood Rage for at have figurerne til et scenarie i Conan? Skal jeg forstå det sådan, at man skal eje Blood Rage, før man får det hele ud af Conan?
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14674
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 472 times
Been thanked: 679 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

digter wrote:
Frouvne wrote:Til gengæld var der spændende nyt for dem, der støttede Conan igår, da nogle af figurerne fra Blood Rage vil blive anvendt i et ekstra scenarie i Nordheim-udvidelsen til Conan.
Det må du lige uddybe. Siger du at man skal eje Blood Rage for at have figurerne til et scenarie i Conan? Skal jeg forstå det sådan, at man skal eje Blood Rage, før man får det hele ud af Conan?
Det syntes jeg ikke, det er let at svare entydigt ja eller nej til. Conan er scenarie-baseret og indeholder et hav af Kickstarter-eksklusive figurer, scenarier m.m. ligesom der i forbindelse med udgivelsen kommer et hav af add-ons herunder tre store udvidelser, små udvidelser med en eller flere figurer og hertil hørende scenarier, alternative skulpturer lavet af udvalgte kunstnere m.m. Ja, den store pengemaskine har været i gang. Hertil kommer at firmaet bag spillet laver en online scenarie-creator, hvor folk selv kan lave scenarier, der bliver tilgængelige online og mange af dem vil indeholde figurer fra andre spil. Så spørgsmålet om hvornår man har det hele er vist ikke til at svare på... for det har man nok aldrig.

Den kunstner der enten har tegnet eller formet figurerne (kan ikke huske om det er det ene eller det andet) til Blood Rage har lavet det tilsvarende på en del af figurerne til Conan og da figurerne laves af samme producent og i samme størrelsesforhold ligesom de tematisk passer ind i i hvert tilfælde til den ene udvidelse til Conan, har man altså valgt at tilføje et ekstra scenarie til den udvidelse, hvortil figurer fra Blood Rage kan benyttes. Man kan vel også vælge at anvende nogle andre figurer eller blot se det som en promo, man ikke skal bruge til noget. Men nogen vil nok føle, at deres spil ikke er komplet, hvis de ikke har figurerne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9201
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

digter wrote:
Frouvne wrote:Til gengæld var der spændende nyt for dem, der støttede Conan igår, da nogle af figurerne fra Blood Rage vil blive anvendt i et ekstra scenarie i Nordheim-udvidelsen til Conan.
Skal jeg forstå det sådan, at man skal eje Blood Rage, før man får det hele ud af Conan?
Jeg vil vælge at præcisere det til "Du skal eje Blood Rage, for at få det hele ud af Nordheim-udvidelsen til Conan". Den kan man jo så vælge at springe over.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Jeg er nok bare ikke målgruppen :roll:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1479
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 329 times
Been thanked: 187 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Aaargh kan ikke blive klog på det Blood Rage... Gameplayet minder en del om Kemet, samtidigt med at draftingen og Vikinge temaet i den grad tiltaler mig. Men der går jo OCD i den og så skal man have det hele med og så er man pludselig oppe i nærheden af 900,- for et 'take that' smadder hinanden spil (med super fantastiske minier dog) og det er sgu nok i overkanten for mit spil budget når man kan få Kemet til under det halve... Meeeen jeg overvejer stadig....
Image
Post Reply