Page 3 of 3

Re: Kickstarter

Posted: Tue Feb 25, 2014 11:17 am
by digter
25-30 personer herinde der køber det SAMME spil samtidig?

Re: Kickstarter

Posted: Tue Feb 25, 2014 11:25 am
by Frouvne
digter wrote:25-30 personer herinde der køber det SAMME spil samtidig?
viewtopic.php?f=50&t=6642

... der var nogle stykker udefra, men til sidst i tråden ender der med at være 3 hold a 10 mand.

Re: Kickstarter

Posted: Tue Feb 25, 2014 11:31 am
by digter
Frouvne wrote:
digter wrote:25-30 personer herinde der køber det SAMME spil samtidig?
viewtopic.php?f=50&t=6642

... der var nogle stykker udefra, men til sidst i tråden ender der med at være 3 hold a 10 mand.
Det var mere som svar på Gunnes kommentar om folk jo også køber "almindelige" spil. Jeg tror det er relativt sjældent man kan finde så mange til at købe et spil, som INGEN har prøvet endnu.

Re: Kickstarter

Posted: Wed Mar 05, 2014 1:43 pm
by Frouvne
Faldt lige over overskriften "Crowdfunding er blevet en milliard-forretning" forleden på DR's forside:

http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/201 ... 131803.htm

Fra artiklen:
Kickstarter gik i luften i april 2009, men halvdelen af pengene er kommet i kassen i løbet af det seneste år. Som det også fremgår af grafen øverst i artiklen, er det altså et marked i stor vækst.
Den ene milliard dollar er doneret af samlet 5,7 millioner mennesker, hvilket vil sige at hver person i gennemsnit har brugt 175 dollars - godt 1000 kroner - på at støtte de kreative projekter.
og
- Lige pludselig er der ikke fem investorer du skal ud at overbevise, men fem millioner mennesker der potentielt kan hjælpe dig, sagde Tine Thygesen om hvorfor crowdfunding vil vokse endnu mere i fremtiden.
Men det handler ikke kun om nemmere adgang til finansiering. Ifølge et andet af jurymedlemmerne, Louise Opprud Jakobsen, så er crowdfunding allerede med til fundamentalt at rokke ved, hvordan nye produkter bliver sat i verden.
- Udbud og efterspørgsel er blevet byttet rundt. Det er ikke længere virksomhederne der bestemmer hvilke produkter vi skal have. Det er rent faktisk efterspørgslen der bestemmer, hvad der bliver lanceret i markedet, forklarer Opprud Jakobsen.