Nytårsforsæt 2020

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Nytårsforsæt 2020

Post by Frouvne »

Vi må op på hesten igen og sætte os mål for det nye år! :D

1) Jeg vil gennemspille de femten kapitler i grundspillet af Tainted Grail: The Fall of Avalon. Jeg har i skrivende stund spillet det første kapitel og tænker, at det må blive et solo-projekt, hvis jeg skal have nogen mulighed for at nå i mål med projektet.
Status: ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤

2) Jeg vil forsøge at sørge for i gennemsnit at spille mindst et af de spil, jeg allerhelst vil spille, hver måned. Spil der tæller med i denne sammenhæng er: Steam, Brass, Twilight Struggle, Dominant Species, Spirit Island, Gaia Project og Barrage.
Status: ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤

3) Endelig vil jeg traditionen tro have et løbemål. I år må det være at komme så meget ud at løbe, at jeg uden problemer kan løbe en 10K på en rimelig tid, når vi når til DHL-løbet.

Som nogle sekundære mål vil jeg forsøge at få afsluttet nogle af de spil, der kan smides ud, når man har spillet dem (eks. Legacy- og Escape Room- spil), få formuleret mig lidt på skrift om nogle af de børnespil, jeg syntes, der er værd at spille og fortsat få reduceret spilsamlingen.
frouvne, administrator

Image
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Skumle »

Droppet alt om nytårsfortsæt
Last edited by Skumle on Mon Apr 27, 2020 10:55 pm, edited 19 times in total.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by BlueSwan »

Jeg gentager mine nytårsfortsæt fra sidste år, hvor jeg fejlede spektakulært.

1) Spille mere end i 2019, som var det værste spilår for mig indtil videre. Min udvikling har siden 2013 været som følger: 392, 499, 562, 583, 318, 296, 135, så det er gået kraftigt ned ad bakke, især når man tænker på at de spil der faktisk er spillet i 2019 mest var børnespil.

2) Kun mangle at spille 5 spil fra BGG's top 100 når året er omme. Pt mangler jeg 9.

3) Spille en Sunstalker kampagne i Kingdom Death monster.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

Jeg er åbenbart lidt langsom til at se realiteterne i øjnene, så jeg fortsætter stædigt hvor jeg slap.

I 2020 agter jeg kun at købe seks spil.

Sideløbende skal jeg have nedbragt min Shelf of Shame, som i skrivende stund består af 46 spil.
https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame

Den skal bringes ned på 25 eller færre. Og det omfatter vel at mærke også spil der måtte komme ind i samlingen i løbet af året. Jeg tænker jeg skyder den ambition i gang inden så længe, ved at holde at forårsudsalg, hvor jeg netop rydder op i spil der har stået på hylderne for længe, og derfor realistisk set næppe kommer på bordet i løbet af 2020.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Jonezy »

@Stony

Er det hard limit på 6 nye køb kun? Eller er det med shenanigans så du kan modregne dem du sælger og udvidelser tæller ikke med? Det glæder jeg mig sgu til at se... :lol:

Jeg kan til gengæld godt prøve at hjælpe til med shame shelfen. :wink:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

Udvidelser tæller aldrig med.

Seks køb i alt fordelt på 2020. Det skulle egentlig gerne hjælpe mig med at nå i mål med det andet mål, for ellers går den jo bare op. Mere op end bare de kickstartere der allerede er på vej. Jeg ved godt det fejlede fælt i det forgangne år. Sidste år købte jeg eksempelvis Lords of Hellas, blot fordi vi så ud til at mangle et eksemplar til Djengis Con. Den slags skal jeg lære at lade være med. Det er en proces, og jeg håber jeg i år er bedre til at minde mig selv om hvor mange uspillede spil jeg i forvejen har, og hvor mange flere der udkommer til næste år, og året efter...
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Bugge »

Efter mindst 5 år med det samme nytårsforsæt, nemlig at spille flere brætspil, lykkedes det endelig at gøre netop det i 2019 8)

Mit nytårsforsæt for 2020 må altså være at spille en smule flere spil (og købe færre... Gys :shock: ).

Med hensyn til mit 'normale' liv er mit nytårsforsæt alt for kompliceret for dette forum :?

Søren
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

Better brag while you are ahead.

Et lille oprydningssalg, satte mig godt i gang med min amition om at nedbringe min Shelf of Shame.

Image

Orange streg: Målsætning.
Blå streg : Realiseret.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

Sædvanligvis er anden halvdel af nytårsforsættet sværere end den første, men jeg er kommet hæderligt fra land.

Her til aften fik jeg strøget Promenade fra listen.

Image
Orange : Målsætning.
Blå : Realiseret
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

God start på årets nytårsforsæt. Men nu er de fleste af de "nemme" point indkasseret. Så må jeg se om jeg kan holde dampen kørende.

Image
Orange : Målsætning.
Blå : Realiseret
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

Vi nærmer os slutningen af første kvartal, og jeg sidder i min selvvalgte isolation, og keder mig lidt... Så I får en status lidt før tid.
nytårsforsæt.png
nytårsforsæt.png (22.69 KiB) Viewed 11133 times
Det er gået lidt i stå. Men jeg har stadig et forspring. Jeg har udset mig et par titler jeg nok bare vælger at sende videre, så der sker nok snart noget. Men der er også et par kickstartere der snart lander på dørtrinnet, så der skal også snart ske noget.

Med hensyn til at begrænse mine indkøb, der er det godt vi tidsmæssigt snart er en fjerdedel af vejen...
For jeg har købt halvdelen af det jeg må, men hvis I ikke taler om det, så gør jeg heller ikke...
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

Et lille oprydningssalg holder mig inde i kampen om at få nedbragt Shelf of Shame.

Men nu kan vi godt snart se at få lukket lidt op, så jeg kan få nedbragt den ved at spille nogle af spillene i stedet for at køre den hjem med udsalg.

Image
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Frouvne »

P.t. failer jeg grumt på alle mine forsætter!

At jeg ikke får spillet de flere-personers spil, jeg havde stillet i udsigt er ikke så underligt under de foreliggende omstændigheder. Mit solo-spils mål skulle man tro var noget lettere at få i hus. Det har dog måttet vige for i stedet at spille med familien. Det er så stor en fornøjelse, at vi har fået lidt mere gang i at spille sammen, at det fuldkommen har trængt Tainted Grail i baggrunden. I princippet kan det jo nås endnu, men det vil kun blive prioriteret, hvis det ikke ser ud til at ville gå ud over det andet. Løbemålene er også suspenderet, da hverdagen er organiseret helt anderledes end vi er vant til. Det bliver forhåbentlig lettere at få til at gå op - måske må jeg indstille mig på at løbe på helt andre tider end jeg er vant til.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Stony »

Så blev det ene af mine nytårsforsæt smidt på bålet.

Min ambition om kun at købe seks spil var stadig "on target", men så så jeg en video der opfordrede folk til at støtte de små forretningsdrivende man gerne ser også eksisterer efter Corona-krisen. Holdt op mod at der er folk der er truet på deres levebrød, så er mit nytårsforsæt egentlig ikke så vigtigt. Så jeg smed et par ordrer afsted. Dels genbestilte jeg et par titler jeg tidligere har foræret væk, Just One, For Sale og den slags, og så bestilte jeg også et par nye titler.

Så nu får jeg nogle kasser ind ad døren den kommende uges tid.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2020

Post by Frouvne »

... man må jo udvise samfundssind! :lol:
frouvne, administrator

Image
Post Reply