Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by APK »

Det ville passe mig super fint at flytte Flamme Rouge til modul 5!

zutcorp wrote:
Cosworth wrote:
zutcorp wrote:Flamme rouge er som udgangspunkt til 4 spillere. Designeren er ved at lave 5-6 udvidelse men tror jeg foretrækker 4 spillere. Men jeg har, eller kan skaffe 2 kopier og er frisk på at sætte en turnering op,hvis vi bliver 6-8 der vil være med.

og for en der bare har prøvet få brætspil før er det lært på 5 minutter incl gran tour regler og hvad ved jeg. Et af de spil med simple regler, men relativt dybt gameplay.

Så Steen, skriv du bare 4 pladser mere på.
Sign me up! hvis det er i modul 5

Det er desværre i modul 2, selvom det egner sig bedre til sidst, hvor man er lidt træt - og i modul 2 vil jeg faktisk hellere spille Scythe. Hvad sige APK og Larsine, bliver i kede af en flytning? (gør i jo nok, og så bliver vi stående)
/APK
Image
HePe
Posts: 4
Joined: Thu Apr 06, 2017 6:33 am

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by HePe »

Jeg vil gerne på Concordia i modul 4.
Hvis der bliver endnu et spil "The Colonists", så vil jeg meget gerne med på det.
MartinK
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 115
Joined: Tue Aug 18, 2009 4:59 pm
Favoritspil: Conquest of Nerath, 1812, Age of Steam, Puerto Rico
Location: Roskilde

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by MartinK »

BlueSwan wrote: Så lad gå da, når jeg nu næppe kommer til at spille nogen af de spil jeg havde håbet på i det modul. :)
Fedt det vil jeg glæde mig til.
/Martin
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Goblen »

Er der en der vil tage Brass med og introducere det mellem modulerne?

Vil rigtig gerne prøve det for at afklare om det er værd at backe i den nye udgave :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Goblen wrote:Er der en der vil tage Brass med og introducere det mellem modulerne?

Vil rigtig gerne prøve det for at afklare om det er værd at backe i den nye udgave :-)
Det er det. Punktum. 8)
(Jeg stikker det i tasken, og så må vi se om der opstår en mulighed for at smide det på bordet.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Goblen »

Stony wrote:
Goblen wrote:Er der en der vil tage Brass med og introducere det mellem modulerne?

Vil rigtig gerne prøve det for at afklare om det er værd at backe i den nye udgave :-)
Det er det. Punktum. 8)
(Jeg stikker det i tasken, og så må vi se om der opstår en mulighed for at smide det på bordet.)
Tak Stony.
Ney
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 17
Joined: Thu Mar 02, 2017 10:07 pm

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Ney »

Jeg er også helt sikkert med på et spil Brass mellem modulerne! :p

Og smid mig på Yunnan på modul 5.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Goblen wrote:Er der en der vil tage Brass med og introducere det mellem modulerne?

Vil rigtig gerne prøve det for at afklare om det er værd at backe i den nye udgave :-)
Det kan da være der er andre der gerne vil prøve det, og finde ud af om de skal springe med på den nye version. Jeg smider det ind i modul 5. Men det skal ikke stoppe os fra (også) at spille det fredag eller lørdag aften efter det faste...
Sidst spillet:
Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Tigrillo »

Hvis det kan passe ind spiller jeg hjertens gerne Brass lørdag aften efter Tramways.

Og ja, back det. Du behøver ikke prøve det inden. Eller køb en gammel udgave billigt nu og slip for det grimme nye artwork :)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jens_Hoppe »

Jeg vil gerne meldes til Brass i modul 5.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jens_Hoppe »

Jeg vil også gerne meldes til Terraforming Mars i modul 3, og kan selvfølgelig godt tage mit eksemplar af spillet med, hvis der bliver brug for mere end tre borde.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Så fik jeg kigget på opgavefordeling, og jeg fik nææææsten kabalen til at gå op.

Aftensmaden fredag aften takker jeg BlueSwan, Taibi, Vivi og LuluChia for at melde sig. (Ney meldte sig også, men der passede hele hans spillebord perfekt ind et andet sted.)

I må meget gerne enten blive enige om hvad I vil lave. Det kan være en af jer har en nem opskrift på noget alle plejer at kunne lide. Der skal bare også være noget til vegetarerne, og så kan man hurtigt ende i to forskellige retter. (Hvis ikke I selv kan finde på noget, så kan I altid falde tilbage på "den sædvanlige" ret med nogle tortillas med forskelligt tilbehør til.)
I må også meget gerne beslutte hvorvidt jeg skal handle ind, eller om I selv tager hånd om det. I så fald skal jeg bare bede om nogle regninger, så I kan få nogle penge. Hvis jeg skal købe ind, skal jeg bede om en indkøbsliste senest et par dage forinden.

Til en del af de forskellige oprydningshold, har jeg bestræbt mig på at det er et samlet spillebord der varetager opgaven, så der ikke er nogen der sidder og venter. Og det er næsten lykkedes. Undtagelsen er lørdag formiddag, hvor jeg var nødt til at tage folk fra to forskellige borde. Det er Vast og Scythe der bliver ramt. Så det kan være at Maibritt, Gunness, TerrifiedTuna og BlueSwan vil planlægge en filler eller to, som de kan spille, mens deres respektive spillepartnere er i køkkenet forud for modul 2...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Bugge »

Hejsa,

Jeg vil lige gøre lidt reklame for de 2 sidste spil, hvor jeg er regelforklarer. I modul 5 drejer det sig om Yunnan,

https://boardgamegeek.com/boardgame/143401/yunnan

Vi er 3, så spillet er 'go', men der er plads til 1-2 til. Du PeterLageri kunne måske lokkes til det. Så spiller jeg (og måske de andre også) gerne Kablamo bagefter.

I modul 3 drejer det sig om The New Science,

https://boardgamegeek.com/boardgame/114667/new-science

Der er det lidt mere kritisk, for der er vi pt. kun Taibi og mig, og det er rated bedst med 5 på BGG. Nu tager det en hel del tid at sætte sig ind i reglerne på mange af de spil vi spiller, specielt til et niveau hvor man kan forklare regler til et spil man ikke har prøvet før.

Altså hvis vi ikke er mindst 4 tilmeldt til The New Science i løbet af lørdag, vil jeg pille spillet af programmet, og enten melde mig til et af de andre, eller foreslå et nyt, hvor interessen forhåbentlig er lidt større.

Mvh,
Søren
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Så fik jeg kigget på opgavefordeling, og jeg fik nææææsten kabalen til at gå op.
Er det noget, du har offentliggjort endnu? Jeg kan ikke lige finde noget.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by PeterLageri »

Bugge wrote:Hejsa,

Jeg vil lige gøre lidt reklame for de 2 sidste spil, hvor jeg er regelforklarer. I modul 5 drejer det sig om Yunnan,

https://boardgamegeek.com/boardgame/143401/yunnan

Vi er 3, så spillet er 'go', men der er plads til 1-2 til. Du PeterLageri kunne måske lokkes til det. Så spiller jeg (og måske de andre også) gerne Kablamo bagefter.

I modul 3 drejer det sig om The New Science,

https://boardgamegeek.com/boardgame/114667/new-science

Der er det lidt mere kritisk, for der er vi pt. kun Taibi og mig, og det er rated bedst med 5 på BGG. Nu tager det en hel del tid at sætte sig ind i reglerne på mange af de spil vi spiller, specielt til et niveau hvor man kan forklare regler til et spil man ikke har prøvet før.

Altså hvis vi ikke er mindst 4 tilmeldt til The New Science i løbet af lørdag, vil jeg pille spillet af programmet, og enten melde mig til et af de andre, eller foreslå et nyt, hvor interessen forhåbentlig er lidt større.

Mvh,
Søren
Jamen, så hopper jeg med på Yunnan.


Hæ hæ, Balinesisk Risbonde lørdag formiddag og Kinesisk Teabonde søndag eftermiddag. Skal vi så have boller i karry fredag aften?


Mvh
Peter
Post Reply