Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Skumle »

thomassvan wrote:
Skumle wrote:Betalt!
Feeedt
Ja!, Goblen solgte jo Con'en så godt sidste onsdag, at jeg egentlig ikke havde andet valg. :shock:
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by strato »

Newbie spørgsmål her: Har hørt utroligt meget godt om Djengis Con og ville have været med i år men kunne desværre ikke. Nu ser jeg så at der også er rum for flere aldre og vil derfor høre om "unger" indebærer en mindste aldersgrænse ... ??

Jeg har en pige på 12 med et BBG H-index omkring 3-4 vil jeg tro, der kan nå en semifinale i Splendor på Viking Con, spiller Rococo, Summoner Wars, Broom Service, 7 Wonders o.m.a. til UG og stjerne men nok står af på Titan og Mage Wars.

Er der en demografi statistik eller et vink med en vognstang jeg kan få inden jeg begynder at lokke hende med ...?

:-)
Goblen wrote:Jeg vil gerne med. Skal lige tale med ungerne om de skal med. Når jeg har det svar her i weekenden så betaler jeg for alle dem der skal med :-)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Helle »

Det lyder da fint !!!!
Man kan spille tungt eller let. Man kan lave aftaler på stedet eller hjemmefra. Hvem der bare havde et brætspillende barn!
Jeg spiller gerne let og gerne med børn/unge... Hvis de spiller efter reglerne og ikke skal skånes for meget!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Stony »

Indgangsvinklen til deltagelse på con'en er at man er der for at spille brætspil. Det må så være din egen vurdering der afgør, hvorvidt det er realistisk at være igang med spil i det meste af en weekend.

Personligt tror jeg at hvis jeg stod i dit sted, ville vælge at "nurse" lidt om deltagelsen, og selv deltage i (de fleste af) de samme spil som poden skal spille. Der kan så være et arbejde i at finde en fællesmængde. Og personligt ville jeg nok veksle lidt mellem spil man kender i forvejen, og spil man ikke har prøvet før.

Om poden så er "voksen nok" til selv at lave fri leg / frit spil, må det være forældrene der vurderer. Det er jo meget forskelligt fra individ til individ hvornår de når til det punkt. Jeg håber at den vurdering vil ske med respekt for de øvrige deltagere, så man ikke slipper poderne ud til frit spil med andre, hvis de eksempelvis ikke respekterer de fundamentale spilleregler (spiller efter reglerne, tiltaler folk pænt, kan koncentrere sig/fokusere på spillet osv) og/eller skal tages særlig hensyn til. (bliver sur/ked af det, hvis folk slår deres brik hjem el.lign.)

Jeg tror og håber at con'en kan favne de lidt yngre spillere. De skal bare være indstillet på, at der ikke er særlige børneborde. Der bliver spillet med og mod folk i alle aldre, og der bliver (som regel) spillet for at vinde.
Last edited by Stony on Tue May 17, 2016 10:38 pm, edited 2 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by BlueSwan »

Nu er der også et helt år til. Hvis hun bevarer glæden ved brætspil så kan hun godt nok udvikle sig meget fra 12 år til 13 år!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by strato »

Tusinde tak for de mange svar - det er super input som jeg alle er rørende enig i :!:

Vi napper en Viking Con mere sammen til oktober fuld af brætspil, og så må vi se om hendes evner og humør rækker til en weekend hvor der også skal være plads til at far'en får spillet nogle mere avancerede spil :mrgreen:
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Tigrillo »

Jeg vil også gerne melde mig til. Og håber jeg kan :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Stony »

Ja, det går ikke helt så stærkt som i de glade Høveltehytte dage, hvor vi vidste at der næppe var pladser nok, og folk derfor sprang ind så snart tilmeldingstråden var åbnet. Men nu er en tredjedel af pladserne da besat. :)
Sidst spillet:
Image
pilemand
Posts: 5
Joined: Tue May 24, 2016 10:09 am

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by pilemand »

Betalt
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Helle »

Stony wrote:Ja, det går ikke helt så stærkt som i de glade Høveltehytte dage, hvor vi vidste at der næppe var pladser nok, og folk derfor sprang ind så snart tilmeldingstråden var åbnet. Men nu er en tredjedel af pladserne da besat. :)
Ja, Høvelte det var tider .... :wink:
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by LuluChia »

Oops. Jeg har lige tilmeldt mig til sidste års, men selvføgelige skal det være til 2017. Har betalte depositum.
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Stony »

Velkommen ombord. :)
Sidst spillet:
Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by APK »

Jeg vil selvfølgelig også gerne med igen! Tilmelding sendt og 50 kr betalt.
/APK
Image
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Cosworth »

Det vil jeg gerne med til. Lyder rigtigt godt.

/Keld
Sidst spillet
Image
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Nissi »

Øv øv jeg kan desværre ikke denne weekend.
Er i Dortmund med 6 kammerater for at se Dortmund - Köln og drikke fadbamser.
Jeg er meget ærgerlig over ikke at kunne være med, men sådan er det jo nogle gange.

Rigtig god fornøjelse til I andre.
Post Reply