Djengis Con Math Trade

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Larsine »

BlueSwan wrote:Har smidt nogle spil op, som jeg er sikker på at jeg gerne vil bytte. Har nogle andre spil jeg overvejer - det er spil jeg godt kan lide, men som det ikke er super sandsynligt at jeg får spillet.
Det er altid gratis at sætte spil på listen, for det betyder jo ikke at du skal trade dem væk. Kun hvis du finder noget som du synes er spillet værd angiver du at det er interessant.

Jo mere der er på listen så større er sandsynligheden for at vi kan trade noget med hinanden.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Sir William »

Er på ferie pt, men opdaterer når jeg er retur.

Trods alt svært at få overblik via mobil :P
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con Math Trade

Post by BlueSwan »

Larsine wrote:
BlueSwan wrote:Har smidt nogle spil op, som jeg er sikker på at jeg gerne vil bytte. Har nogle andre spil jeg overvejer - det er spil jeg godt kan lide, men som det ikke er super sandsynligt at jeg får spillet.
Det er altid gratis at sætte spil på listen, for det betyder jo ikke at du skal trade dem væk. Kun hvis du finder noget som du synes er spillet værd angiver du at det er interessant.

Jo mere der er på listen så større er sandsynligheden for at vi kan trade noget med hinanden.
God pointe! Har lige sat nogle ekstra titler på, som jeg ellers godt kan lide, men strengt taget ikke har brug for.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Haekle »

Må man være med i math traden, hvis man kender nogen, der gider lege kurer, som skal til Djengis Con?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Stony »

Skal vi ikke bare slå fast, at nøglen for det hele er "Aflevering og afhentning på Djengis Con 2016". Så er detaljerne mindre vigtige.
Sidst spillet:
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Djengis Con Math Trade

Post by thomassvan »

Jeg har også smidt nogle stykker på. Må se om jeg kan finde flere.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Sir William »

Har også langt nogle ind, men omkring sprog og add ons var jeg lidt usikker, da alt er pakket ned grundet flytning. Der hvor jeg var usikker, har jeg skrevet det under bemærkninger
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Goblen »

Har smidt nogle på. Der kommer sikkert flere, men kan ikke se mine egne. Har jeg lavet noget forkert?
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Parabellum »

Du har gjort det rigtigt, jeg skal blot synce listen manuelt, gør det nu.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Sir William »

Har fundet nogle spil derinde som kunne være interessante at prøve, men hvordan giver man et fair bud?

De spil jeg har fundet, har jeg trykket på "add" og så valgt hvilken spil jeg vil byde. Så jeg kan godt tilbyde 5 spil, men skal modparten så kun vælge et spil eller hvordan foregår den del?

F.eks. kunne jeg være interesseret i Morels, vælger så at tilbyde enten Earth Reborn eller Tin Tin Bots. Så vælger Taibi om at han vil have et af mine bud for hans spil eller begge 2.

Hvordan sikrer man, at man ikke overbyder eller skambyder? Overbud siger sig selv, da jeg er byder men hvordan sikres man mod skambud?

Når jeg så beder om et overview af mine bud, så er nogle af felterne gule. Står det betyder, at de er editable. Men virker ikke helt logisk.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Larsine »

Nix det er ikke sådan det fungerer.

Det er altid et spil for et andet spil, med mindre du har lavet et spil med sweetners (som så altid fremstår som et samlet spil).

Du byder ikke direkte med dine spil for et andet spil.

Hvis du evt. ser et spil du er tilfreds med, så angiver hvilket af dine spil du vil bytte for dette spil.

F.eks. vil jeg gerne bytte et hvilket som helst af mine spil for War of the Rings Collectors edition, men for Klunker vil jeg kun bytte mit Ludo Star Wars Gold Edition eller mit X&O Homer Simpsons Edition.

Så på min liste angiver jeg dette, og så håber jeg at der er andre som gerne vil have mine spil, og som indgår i ringen af byt hvor LotRCE eller Klunker indgår.

Jeg kan kun anbefale at du ser nogle af de videoer som parabellum har henvist til, de gør det meget nemmere.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Parabellum »

Fint svar :-) og kan også kun anbefale at se videoerne.

Hvis der er et bestemt spil, man er interesseret i, så trykker man blot på "add" og sætter så alle de flueben ud for ens egne spil som man vil.
Det betyder ikke at man bytter dem alle for det ene spil, men blot at man ville bytte ethvert af de spil man har sat flueben ved for det andet spil.

Det er altid 1 spil for 1 spil. Hvis algoritmen så kan udregne et bytte hvor et af dine spil med flueben indgår kontra det andet spil, så laver den en trade-loop (der involverer flere brugere) som medfører at du får det pågældende spil for et af dine spil med flueben. Det er således mere undtagelsen end reglen at man bytter direkte med modparten, men man får sit spil fra ham, men skal sikkert sende/give et af sine egne til en anden bruger.

Det med de gule felter når du redigerer din want-liste i OLWLG: Det er noget den gør når den synes dine flueben ikke logisk passer sammen, ofte hvis man for f.eks. 3 spil har sat fuldstændig de samme flueben og for det fjerde spil har sat samme flueben med undtagelse af et enkelt som mangler, så gør den opmærksom på det. Gul betyder dog ikke fejl i OLWLG men blot påmindelse. rød farve er altid fejl.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Parabellum »

6 dage tilbage til at tilføje spil i!
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Sir William »

Så er det lige op over, spændende hvordan det udarter sig
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Djengis Con Math Trade

Post by Parabellum »

Ja, 1 dag til at tlføje spil og 6 dage til resultaterne. Held og lykke til alle.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
Post Reply