Djengis Con - VII spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by zfire »

Jonezy wrote:Tror jeg trænger til en pause fra konflikt spil lørdag aften, så der er dømt 'Tile-laying hygge' med fokus på spil med tile-laying, som en af hoved mekanikkerne. Tænker vi spiller en stribe forskellige spil som for eksempel kunne være Karuba, Maharani, Eine Frage der Ähre eller Isle of Skye. Men vi kan bare aftale hvad vi spiller når vi kommer nærmere og Carcassonne og dens varianter er bestemt ikke udelukket. Det vigtigste er, at det er hyggeligt og der er tiles! :)

Desværre er der kun een plads ledig fra start, da Merete og Carsten også synes at tiles er hyggelige....

Modul 4 (lørdag aften):

Tile-laying hygge: Jonezy, Carlei, Myde, [ledig]
Den tager jeg! :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Jonezy »

Super! :) Det bliver hyggeligt....
Image
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Valby2500 »

Der er en tastefejl i nedenstående.
Stony kan du rette Fief 1492 til Fief 1429?
Valby2500 wrote:Hej

Vil gerne have følgende spil tilføjet for at se om der er interesse for dem.

Troyes
Modul 1 (fredag kl 19 - 21) - 4 pladser forventet længde 2 timer, uden regelforklaring.

Fief 1492 - uden udvidelser men med udvidede tropper.
Modul 3 (lørdag kl 13-16) - 6 pladser. Regeloversigt skal være læst - https://boardgamegeek.com/filepage/1203 ... le-summary, uden de ligger på rygraden. Forventet længde 3 timer inkl. regelgennemgang af mig. Vil sætte en grænse på 2 timers spiltid.

Carson City (Big Box - med Guns & Gold bygninger og roller fra alle udvidelser)
Modul 4 (lørdag kl. 19-22) - 5 pladser. Forventet længde 3 timer inkl. regelforklaring af mig.

Age of Industry - USSR-kort
Modul 4 (lørdag 22:30 - 01:30) 5 pladser. Forventet længde 3 timer inkl. regelforklaring af mig.

Nippon
Modul 5 (søndag kl. 9-12 - 4 pladser. Forventet længde 3 timer inkl regelforklaring af mig.
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Tigrillo »

Frouvne wrote:
Bugge wrote:[...] Og Steen du må gerne oprette Byzantium (Warfrog/Martin Wallace) i modul 2 (lørdag formiddag) med plads til 4 personer. Foreløbige deltagere er Tigrillo og mig naturligvis. Dvs. der er to ledige pladser.

Søren

Det har jeg taget tilløb til at få prøvet mange gange, så det vil jeg gerne hoppe på.
Fedt! Jeg har kun prøvet det en enkelt gang men fik virkeligt lyst til mere. Det er virkeligt sært og man kan meget mindre end man tror og måske er det sårbart, specielt for uerfarne. Men det er så radikalt anderledes at der også virkeligt er noget at komme efter synes jeg.

Jeg er på ret tunge lange spil indtil videre, men kan godt tage Food Chain Magnate med skulle jeg finde tid et sted. Men tænkte også at A Study in Emerald 1st Edition kunne være sjovt en sen aftentime.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Taibi »

Vivi vil gerne på Troyes i modul 1.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Robert »

Jeg har to ældre Wallace spil på hylden som trænger til at komme på bordet.
Sæt Tempus op i modul 1 og Perikles i modul 3, begge med plads til 5 i alt (begge er bedst med 5). Så ser vi om der er bid.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Tigrillo »

Stony, er du sød at tilføje en ledig plads under Byzantium? Der er tre tilmeldte men Søren tilmeldte den som op til fire spillere :)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Bugge »

Har prøvet at samle tankerne lidt. Af de af jer foreslåede spil eller spil hvor jeg ikke var hurtigt nok ude til at få en plads, kunne jeg godt tænke mig at spille følgende, helst med regelforklaring af 'Gamemasteren', men jeg kan vel godt nå at læse regler til 1-2 spil, hvor jeg ikke selv har det ansvarsfulde hverv at være 'Gamemaster',

- Dominant Spicies
- Mombasa
- Indonesia
- Signorie
- Vinhos
- Orleans

Fra min 'Want to Play' liste af spil jeg har fået købt og derfor gerne sætter op kan følgende nævnes (bedst med/max iht. BGG),

- Western Town (3/4)
- La Granja (3-4/4)
- Helvetia (4/4)
- Merkator (4/4)
- Murano (4/4)
- The Voyages of Marco Polo (4/4)
- Notre Dame (3-4/5)
- Letnisko (4/5)
- Yunnan (4/5)

Det er ikke ulovligt at melde sig til, selvom det er et spil man selv har og/eller har prøvet før, men jeg vil gerne spille mit eget eksemplar. Tjek dem ud på BGG. Min foreløbige vision er, at vi samler en gruppe på 4 og spiller to af ovenstående spil i modul 1 fredag aften. Alternativt kan vi samle 5 og spille,

- Saint Petersburg 2nd Ed. (5/5)
- The New Science (5/5)

Ellers er jeg sikkert frisk på et eller to af disse 5-mandsspil spil i et andet modul.

Håber som sagt på at samle mindst 3 af jer til fredag aften :D

Mvh,
Søren

PS. Stony så vidt jeg kan se, er jeg ikke kommet på Nippon i modul 5 (søndag formiddag) endnu. Kan du fikse den.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Larsine »

Bugge wrote: - Saint Petersburg 2nd Ed. (5/5)
Skt. Petersburg er jeg med på, selvom jeg ikke har prøvet det i den nye udgave med 5 personer. Og så kan jeg desværre ikke i modul 1, men mon ikke det er en af den slags spil man altid kan snige inde efter et af de andre.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Bugge »

Larsine wrote:
Bugge wrote: - Saint Petersburg 2nd Ed. (5/5)
Skt. Petersburg er jeg med på, selvom jeg ikke har prøvet det i den nye udgave med 5 personer. Og så kan jeg desværre ikke i modul 1, men mon ikke det er en af den slags spil man altid kan snige inde efter et af de andre.
Hej Lars,

Da det er 2nd Ed. bør man satse på at prøve 5-mands versionen. Det kunne være i Modul 3 (lørdag eftermiddag) eller Modul 4 (lørdag aften). Nu er det ikke verdens længste spil, så hvis vi samler 5, skal man også tænke på et andet 5-mandsspil. Måske har du et i tankerne du gerne vil spille?

Mvh,
Søren
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Taibi »

Bugge wrote:Fra min 'Want to Play' liste af spil jeg har fået købt og derfor gerne sætter op kan følgende nævnes (bedst med/max iht. BGG),

- Western Town (3/4)
- La Granja (3-4/4)
- Helvetia (4/4)
- Merkator (4/4)
- Murano (4/4)
- The Voyages of Marco Polo (4/4)
- Notre Dame (3-4/5)
- Letnisko (4/5)
- Yunnan (4/5)

Det er ikke ulovligt at melde sig til, selvom det er et spil man selv har og/eller har prøvet før, men jeg vil gerne spille mit eget eksemplar. Tjek dem ud på BGG. Min foreløbige vision er, at vi samler en gruppe på 4 og spiller to af ovenstående spil i modul 1 fredag aften. Alternativt kan vi samle 5 og spille,

- Saint Petersburg 2nd Ed. (5/5)
- The New Science (5/5)

Ellers er jeg sikkert frisk på et eller to af disse 5-mandsspil spil i et andet modul.

Håber som sagt på at samle mindst 3 af jer til fredag aften :D

Mvh,
Søren

PS. Stony så vidt jeg kan se, er jeg ikke kommet på Nippon i modul 5 (søndag formiddag) endnu. Kan du fikse den.
Vivi og jeg er frisk på Helvetia, Murano, The Voyages of Marco Polo og La Granja. Nogenlunde i den rækkefølge tror jeg.

Vi er dog booket ind fredag aften. Hvad med lørdag aften i modul 4?
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Bugge »

Taibi wrote: Vivi og jeg er frisk på Helvetia, Murano, The Voyages of Marco Polo og La Granja. Nogenlunde i den rækkefølge tror jeg.

Vi er dog booket ind fredag aften. Hvad med lørdag aften i modul 4?
Hej Nicolai,

Man har en plan til man laver en ny. Hvad siger i andre D.C. deltagere til 2 af disse 4 spil i Modul 4. Der vil i givet fald være en ledig plads. Hvis jeg selv skulle vælge, foreslår jeg Helvetia og La Granja.

Det giver så også mulighed for at flytte Saint Petersburg 2nd Ed. plus et til 5-mandsspil til Modul 1 (fredag aften), hvis du læser dette Lars.

Mvh,
Søren
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Valby2500 »

Hej Bugge

Du har en del spændende spil på listen, som har min interesse - Helvetia, Merkator, Murano, Notre Dame & Saint Petersburg 2nd ed. Jeg vil dog ikke melde mig til noget lige nu, da jeg selv har smidt en række spil på planen i håbet om andre er interesseret i dem.

Såfremt jeg ikke får bid på mine forslag vil jeg kigge efter om du har ledige pladser på disse spil. Ellers håber jeg vi kan få et par spil på bordet ad-hoc såfremt du tager dem med.

Mvh.
Jesper
Bugge wrote:Har prøvet at samle tankerne lidt. Af de af jer foreslåede spil eller spil hvor jeg ikke var hurtigt nok ude til at få en plads, kunne jeg godt tænke mig at spille følgende, helst med regelforklaring af 'Gamemasteren', men jeg kan vel godt nå at læse regler til 1-2 spil, hvor jeg ikke selv har det ansvarsfulde hverv at være 'Gamemaster',

- Dominant Spicies
- Mombasa
- Indonesia
- Signorie
- Vinhos
- Orleans

Fra min 'Want to Play' liste af spil jeg har fået købt og derfor gerne sætter op kan følgende nævnes (bedst med/max iht. BGG),

- Western Town (3/4)
- La Granja (3-4/4)
- Helvetia (4/4)
- Merkator (4/4)
- Murano (4/4)
- The Voyages of Marco Polo (4/4)
- Notre Dame (3-4/5)
- Letnisko (4/5)
- Yunnan (4/5)

Det er ikke ulovligt at melde sig til, selvom det er et spil man selv har og/eller har prøvet før, men jeg vil gerne spille mit eget eksemplar. Tjek dem ud på BGG. Min foreløbige vision er, at vi samler en gruppe på 4 og spiller to af ovenstående spil i modul 1 fredag aften. Alternativt kan vi samle 5 og spille,

- Saint Petersburg 2nd Ed. (5/5)
- The New Science (5/5)

Ellers er jeg sikkert frisk på et eller to af disse 5-mandsspil spil i et andet modul.

Håber som sagt på at samle mindst 3 af jer til fredag aften :D

Mvh,
Søren

PS. Stony så vidt jeg kan se, er jeg ikke kommet på Nippon i modul 5 (søndag formiddag) endnu. Kan du fikse den.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Frouvne »

Kunne der være interesse for hen over week-enden at lave en lille Patchwork-turnering? Alt efter hvor mange der er interesseret kan det enten være alle-mod-alle eller små puljer. Ideen er ikke at bruge et modul til det, men i stedet at afvikle spillene, når der er hul til det. Jeg er i øvrigt mega-dårlig til det, men syntes spillet er rigtig godt skruet sammen, så det er (for mig) udelukkende for at have en hyggelig lille turnering.
frouvne, administrator

Image
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Affenberg »

Frouvne wrote:Kunne der være interesse for hen over week-enden at lave en lille Patchwork-turnering?
JAAAAAAA!!!!!!!! :D :D :D
Patchwork turnering!
WOHOOOOOOO!!!
Jeg elsker det spil! :D

Hvor skriver jeg under? :lol:
Post Reply