Djengis Con VI - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Frouvne »

Helle wrote:
Jonezy wrote:Måske vi skulle lukke Mysterium i modul 2 med Sofie og solsikke ombord. Det spiller vist ikke så godt med 7 spillere...
Synes, at arrangøren skrev noget, men kan ikke lige finde det.

Hansn wrote:Mysterium (7 spiller, foretrækker min. 5 deltagere, 40-60 min, modul 2, jeg agerer vært og regelforklarer)
frouvne, administrator

Image
Gio_Sorrentino
Posts: 1
Joined: Wed Mar 18, 2015 11:30 am

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Gio_Sorrentino »

Kan jeg melde mig på Terra Mystica i modul 1, Das Motorsportspiel i modul 4, og Ra i modul 5?

- Sofie
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Stony »

Gio_Sorrentino wrote:Kan jeg melde mig på Terra Mystica i modul 1
Intro eller ikke-intro? :)
Jeg drister mig til at formode førstnævnte, og ellers må du rette mig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

Terra Mystica (Inkl. udvidelse for folk der har prøvet TM nogle gange.) [Stony, Nissi, Black Sea, Jakob, [ledig]]

Puha, med mit kendskab til dem som har sat sig til dette spil, så bliver der hård kamp om sejren :lol:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Larsine »

Hvis der er nogen der ligger inde med Shadowrun: Crossfire så kunne jeg vældig godt tænke mig at få prøvet det i forbindelse med Djengis Con.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Larsine »

Stony wrote:2 borde med Betrayal at House on the Hill [Larsine, Jonezy, Carlei, digter, Asbpo, Cookie, Hansn, Myde, Thea Yde, Klaus Yde, Kramme B, rasmusslot]
Das Motorsportspiel [Larsine, Asbpo, Goblen, Cookie, Robert, Kramme B, Danny, Sofie]
Laves om til:

3 borde med Betrayal at House on the Hill [Larsine, Jonezy, Carlei, digter, Asbpo, Cookie, Hansn, Myde, Thea Yde, Klaus Yde, Kramme B, rasmusslot, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]]
2 borde med Das Motorsportspiel [Larsine, Asbpo, Goblen, Cookie, Robert, Kramme B, Danny, Sofie, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]]
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

Frouvne wrote:
Helle wrote:
Jonezy wrote:Måske vi skulle lukke Mysterium i modul 2 med Sofie og solsikke ombord. Det spiller vist ikke så godt med 7 spillere...
Synes, at arrangøren skrev noget, men kan ikke lige finde det.

Hansn wrote:Mysterium (7 spiller, foretrækker min. 5 deltagere, 40-60 min, modul 2, jeg agerer vært og regelforklarer)
Det er bare, at på BGG er der 41,7 % som ikke anbefaler det til 7 spillere, men der er selvfølgelig også kun 24 som har stemt. Hvis Hansn mener at det er fint med 7 så lader vi da den bare stå åben, hvis der er en som gerne vil være med.
Image
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Logos32 »

Endelig fik jeg vagtskemaet på plads :D
Jeg hopper på

3 borde med Betrayal at House on the Hill [Larsine, Jonezy, Carlei, digter, Asbpo, Cookie, Hansn, Myde, Thea Yde, Klaus Yde, Kramme B, rasmusslot, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]]

2 borde med Hansa Teutonica incl. Britannia [Valby2500, Myde, Nissi, Affenberg, Uhre, thomassvan, MartinK, rasmusslot, [ledig], [ledig]]

Orléans [Jonezy, [Carlei], [ledig], [ledig]]

Hvis der nogen interesse for Mage Wars, The Battle of five armies eller et spil IA mere tager jeg gerne med :D
Hansn
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Mon Apr 07, 2014 12:55 pm
Favoritspil: Spil på min hylde som jeg har nydt mest at spille er: Kolejka (et polsk spil om at stå i kø foran butikker under kommunist styret), Eclipse, er blevet spillet en del gange, nyder spil hvor der er flere lag af strategisk og taktisk tænkning.

Med min 5 årige søn er der blevet spillet temmeligt meget Fire rescue og Ticket to Ride Europe.
Location: Frederiksberg

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Hansn »

Det er bare, at på BGG er der 41,7 % som ikke anbefaler det til 7 spillere, men der er selvfølgelig også kun 24 som har stemt. Hvis Hansn mener at det er fint med 7 så lader vi da den bare stå åben, hvis der er en som gerne vil være med.[/quote]


Jeg har spillet det op til 6 uden synderlig problemer, det tager lidt længere tid (10-15 minutter for et spil), så det er ikke noget uhåndterbart at gøre fylde det op til 7 spillere. Spillet er en oplevelse og meget af det ligger i interaktionen mellem kortene og samtalen omkring tydningen af disse mere eller mindre abstrakte kort. Så jeg er ikke bekymret for at det ikke virker med 7 spillere.
:D

Ellers har jeg det jo med, så folk kan frit låne det til et andet modul.
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Maibritt »

Jeg vil gerne snuppe den sidste plads til Roll for the Galaxy i modul 3
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Larsine »

Al denne planlægning er jo meget fint, men så vidt jeg kan se, er det kun ca. halvdelen af de 51 deltagere der har tilmeldt sig noget i modulerne.

Hvad med alle de andre, og hvad med al den øvrige tid?

Er der nogen forslag til hvilke spil (eller typer af spil) der skal smides i bagagerummet på Berlingoen (hvor der kan være rigtig mange spil)?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Stony »

Larsine wrote:Al denne planlægning er jo meget fint, men så vidt jeg kan se, er det kun ca. halvdelen af de 51 deltagere der har tilmeldt sig noget i modulerne.

Hvad med alle de andre, og hvad med al den øvrige tid?

Er der nogen forslag til hvilke spil (eller typer af spil) der skal smides i bagagerummet på Berlingoen (hvor der kan være rigtig mange spil)?
Jeg formoder at folk hver især medbringer spil som:
- de gerne selv vil spille
- de gerne introducerer
- de regner med er realistiske at få på bordet

Hvis det ikke indsnævrer mulighederne tilstrækkeligt, så må man jo tage anmodninger på hvad folk godt kunne tænke sig at prøve.

Hvis der er plads nok i Berlingoen, så medbring det hele. Ellers kan du jo smide en liste over kandidater som folk kan ønske ud fra. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

Bliver det så ideen, at vi på en tavle skriver hvilken spil vi kan introducere og så kan folk skrive sig under, hvilken de er interesseret i? Så kan vi parre hinanden den vej?

Var det ikke nogenlunde det du beskrev i en anden tråd?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Stony »

Jo, det var planen. Det er mest for at kunne tilbyde et værktøj til de deltagere der ikke frekventerer forummet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

Jeg har da også tænkt at tage nogle spil med som ikke lige er planlagt i et modul, så der kommer til at være en form for spil bibliotek man kan låne fra.

Jeg tager udover Orleans nok nogle af disse med:

Wok Star
Evolution
Summoner Wars
Castles of Burgundy
7 Wonders
Splendor
Ave Caesar

og nok nogle forskellige fillers.

Det kommer lige an på hvordan jeg kommer ud til hytten og jeg har også noget til Djengis Bazaaren.
Image
Post Reply