Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Bostrup »

Stony wrote:Jeg tænker heller ikke at der bliver mulighed for lørdagsdeltagelse. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.
Er der nogen chance for at det ændrer sig baseret på det nuværende deltagerantal?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Bostrup wrote:
Stony wrote:Jeg tænker heller ikke at der bliver mulighed for lørdagsdeltagelse. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.
Er der nogen chance for at det ændrer sig baseret på det nuværende deltagerantal?
Desværre ikke. Con'en bør have det økonomiske nogenlunde på det tørre. Og jeg vil være nødsaget til at tage en relativt høj pris for en lørdagsdeltagelse, for at de øvrige deltagere ikke føler at de betaler hyttelejen, og så kommer andre "billigt" med om lørdagen.

Det er en bastard, som jeg ikke tænker jeg kommer til at gøre brug af igen. Det bliver kun som en sidste udvej.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Maibritt »

Stony wrote:Hvis der er nogen af tøserne, der vil sætte pris på at jeg øremærker et værelse som "pigeværelse", må man sige til. Værelserne kommer i størrelserne 2, 4 og 8 personer.
Nu er jeg jo for første gang afsted uden min mand, så hvis der er andre tøser, der ønsker et pigeværelse, er jeg gerne med på det. Men ellers går det nok - så længe der bare er en soveplads til mig :-)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Maibritt wrote:
Stony wrote:Hvis der er nogen af tøserne, der vil sætte pris på at jeg øremærker et værelse som "pigeværelse", må man sige til. Værelserne kommer i størrelserne 2, 4 og 8 personer.
Nu er jeg jo for første gang afsted uden min mand, så hvis der er andre tøser, der ønsker et pigeværelse, er jeg gerne med på det. Men ellers går det nok - så længe der bare er en soveplads til mig :-)
Kig her: http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=37&t=7611
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Stony wrote:
Bostrup wrote:
Stony wrote:Jeg tænker heller ikke at der bliver mulighed for lørdagsdeltagelse. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.
Er der nogen chance for at det ændrer sig baseret på det nuværende deltagerantal?
Desværre ikke. Con'en bør have det økonomiske nogenlunde på det tørre. Og jeg vil være nødsaget til at tage en relativt høj pris for en lørdagsdeltagelse, for at de øvrige deltagere ikke føler at de betaler hyttelejen, og så kommer andre "billigt" med om lørdagen.

Det er en bastard, som jeg ikke tænker jeg kommer til at gøre brug af igen. Det bliver kun som en sidste udvej.
Lørdagsdeltagelse = kr. 400,- og så bliver man bare væk om fredagen og søndagen :D
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Var det for resten en ide at registrere Djengis Con som en del af International Tabletop Days?

Hvis vi er heldig kunne der jo komme en deltager eller to mere, og det vil vel ikke være dårligt for økonomien i projektet.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Sød ide, men jeg synes der er et mismatch mellem begivenhedstyperne. Den ene er en con, det er den anden ikke.

Jeg vil ikke benytte en "reklamesøjle" der er rettet mod noget helt andet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Det er helt op til dig om du vil bruge den reklamesøjle, men dine argumenter holder ikke helt vand, for der er masser af andre conner der indgår i International Tabletop Day. Der er også masser af arrangementer der tager deltagerbyr, så på det punkt skiller Djengis Con sig ikke ud.

Djengis Con er i det mindste åben for alle der har lyst til at spiel brætspil og vil betale deltagerprisen, i modsætning til alle de privatpersoner der lister deres helt private spilledage som en del af ITD, uden at det betyder at du kan få lov til at komme og være med.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Okay. Jeg osede lidt rundt, og rendte ikke på andre con'er. Jeg kigger på det.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Stony wrote:Okay. Jeg osede lidt rundt, og rendte ikke på andre con'er. Jeg kigger på det.
http://www.eventbrite.com/e/gb-spelhelg ... abletopday
http://www.eventbrite.com/e/the-big-gam ... abletopday
http://www.eventbrite.com/e/6eme-festiv ... abletopday

Men vores con er selvfølgelig bedre, idet der både er overnatning og mad med i arrangementet :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Jeg har været på lidt tilbudsjagt, og der kommer også til at være lidt snolder i kiosken.

Som allerede annonceret, så har jeg fået købt øl og vand. Der har jeg sidenhen også erhvervet lidt Classic øl. Både Tuborg og Royal.

Dertil er det blevet til nogle slikposer (130 g. Malaco) som kan købes for en 10'er.

Jeg fandt også nogle af de klassiske miniposer med slik. 10 gram hvis jeg husker ret, og de kan købes for en rund 1-krone stykket.

Jeg har fået købt lidt forskellige chips, (Kims, Lays, Burritos) som kan købes for 12 kroner posen.

Jeg tør ikke garantere at der ikke bliver udsolgt, men jeg tør ikke købe for stort ind og så risikere at have et kæmpe overskudslager når weekenden er overstået. Så hvis man snolder meget i løbet af sådan en weekend, bør man nok overveje selv at medbringe lidt forsyninger. Men jeg har holdt et øje med hvor meget der er blevet solgt de forrige år (beregnet pr. person) og så har jeg købt lidt ekstra, så vi bør være nogenlunde dækket ind.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Goblen »

Stony wrote:Jeg har været på lidt tilbudsjagt, og der kommer også til at være lidt snolder i kiosken.

Som allerede annonceret, så har jeg fået købt øl og vand. Der har jeg sidenhen også erhvervet lidt Classic øl. Både Tuborg og Royal.

Dertil er det blevet til nogle slikposer (130 g. Malaco) som kan købes for en 10'er.

Jeg fandt også nogle af de klassiske miniposer med slik. 10 gram hvis jeg husker ret, og de kan købes for en rund 1-krone stykket.

Jeg har fået købt lidt forskellige chips, (Kims, Lays, Burritos) som kan købes for 12 kroner posen.

Jeg tør ikke garantere at der ikke bliver udsolgt, men jeg tør ikke købe for stort ind og så risikere at have et kæmpe overskudslager når weekenden er overstået. Så hvis man snolder meget i løbet af sådan en weekend, bør man nok overveje selv at medbringe lidt forsyninger. Men jeg har holdt et øje med hvor meget der er blevet solgt de forrige år (beregnet pr. person) og så har jeg købt lidt ekstra, så vi bør være nogenlunde dækket ind.
Som tidligere sagt skal jeg til Tyskland om 14 dage. Hvis du mangler noget så giv lyd inden, og så tager jeg det med tilbage :-)

/Brian
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Jeg er nu to gange blevet spurgt om der bliver en Djengis Con Bazar med brugte spil. Selvfølgelig gør der det! Jeg regner i hvert fald selv med at medbringe nogle forskellige spil og sætte på auktion.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

DC-18

Vær opmærksom på den nye lokalitet ikke ligger superoptimalt fra et "Offentlig Transport" perspektiv. Jeg tænker at der nok er nogen der med fordel kan forsøge at aftale samlet transport med folk der kommer i bil.
Sidst spillet:
Image
Hansn
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Mon Apr 07, 2014 12:55 pm
Favoritspil: Spil på min hylde som jeg har nydt mest at spille er: Kolejka (et polsk spil om at stå i kø foran butikker under kommunist styret), Eclipse, er blevet spillet en del gange, nyder spil hvor der er flere lag af strategisk og taktisk tænkning.

Med min 5 årige søn er der blevet spillet temmeligt meget Fire rescue og Ticket to Ride Europe.
Location: Frederiksberg

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Hansn »

Stony wrote:DC-18

Vær opmærksom på den nye lokalitet ikke ligger superoptimalt fra et "Offentlig Transport" perspektiv. Jeg tænker at der nok er nogen der med fordel kan forsøge at aftale samlet transport med folk der kommer i bil.
Jeg stiller da gerne bil til fra Frederiksberg, der er plads til 3 personer. Skriv en privat besked til mig, så tager vi den derfra. :D
Post Reply