Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by Frouvne »

Der har mest været fokus på videoanmeldelser i denne sektion af forum og det er naturligvis ikke underligt, da den visuelle del kan virke understøttende, når man skal forklare sig omkring brætspil. Men nu er der jo situationer, hvor man ikke lige er i nærheden af en computer og alligevel har tid til at høre om brætspil. Da Aldie og Derk havde deres GeekSpeak, nød jeg meget at høre dem og har nu kastet mig over The Metagamers, der efter de første par udsendelser virker meget lovende. Er der nogen, der ligger inde med andre anbefalinger, så er de meget velkomne! På forhånd tak! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by Aratar »

Jeg har hørt the Gamescape en enkelt gang, og det var meget fint.

Det bedste er nu, når Aldie og Derk går i luften, hvilket de lige er gået igen:
http://www.boardgamegeek.com/thread/347211
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by Aratar »

Du kan med fordel se i dette forum: http://www.boardgamegeek.com/forum/112/forum/1

Dér kan man finde de nyeste og hotteste podcasts
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by Frouvne »

Aratar wrote:[...] Det bedste er nu, når Aldie og Derk går i luften, hvilket de lige er gået igen:
http://www.boardgamegeek.com/thread/347211 [...]
Generelt er jeg også meget begejstret for dem, men i den seneste episode fra Spiel 2008, hvor der i 2 timer og 20 minutter bliver fortalt om i præcis hvilken rækkefølge spillene blev samlet op på messen, hvem man stod i kø, hvornår man var i telefonkontakt med hinanden, hvor mange penge man anvendte hver dag og hvor man hævede dem... nej, så er man måske lige selv-fede nok efter min smag. Bevares, der bliver faktisk talt lidt om tre, fire spil - men her kunne lidt selvkritisk sans nok have været på sin plads! Ups! Håber ikke, det var alt for blasfemisk, det jeg fik lukket ud her!?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by Aratar »

Det kan meget vel være, du har ret angående den seneste podcast - jeg har endnu ikke hørt den, men generelt holder de et højt niveau. Og du har helt ret i, at de til tider kan være selvfede - eller også virker amerikanere måske til tider bare sådan på os europæere :wink:
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by Aratar »

Jeg tænkte, det kunne være fint at få liv i denne gamle tråd igen. Der er jo efterhånden sket meget på podcast-området. Mange nye podcasts er blevet startet op.

Pt. hører jeg en del The Dice Tower, som kan findes på http://dicetower.com/ eller http://www.funagain.com/control/viewblo ... omrd=14605

Tom Vasel og Eric Summerer står for et underholdende og godt show, og hvis man kan leve med, at Tom er lidt selvoptaget, og at Eric har et falsk grin, så er der bestemt mange timers kvalitetspodcast at høre her.

Jeg har med stor fornøjelse også hørt Ludology, som findes på http://ludology.net/
Ludology er en podcast, der beskæftiger sig med "læren om spil": hvorfor virker bestemte mekanismer, som de gør, hvordan kan man forbedre spil osv. Geoff Engelstein er en meget vidende vært og har nogle rigtig indsigtsfulde analyser.

Hvad hører I andre?
Image
User avatar
christianbuus
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Sat Aug 24, 2013 11:45 am
Favoritspil: Dominion, Roborally, Citadels, Castles of Burgundy, Twilight Imperium

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by christianbuus »

The Dicetower hører jeg ugentligt. Rart at være uptodate med spilbranchen i USA =). The Secret Cabal gaming podcast hører jeg når der udkommer nyt show hver 2. uge - de er meget entusiastiske hvilket er et kæmpe plus. Hvis jeg har brug for et godt grin, så er Flip-the-table at tableflipsyou.com uovertrufne! Ludology hører jeg til tider, og så glæder jeg mig til at the Dice Tower Showdown snart airer - et show hvor passionerede gamere argumenterer for hvilket af 2 spil der er bedst - det lyder godt på papiret.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by digter »

Jeg hører også The Dice Tower, selvom jeg synes at Eric Summer overhovedet ikke bibringer med noget, andet end hans stemme. Derudover synes jeg at mange af deres humoristiske indslag og et par stykker af deres gæsteindslag er ret håbløse. Jeg vil sgu egentlig bare gerne høre om brætspil.

Jeg er på det seneste begyndt at høre Secret cabal, Exploring Games og Plaid Hat Podcast og en gang imellem The Long View. Geof Gambill er dejlig veltalende og saglig.

Kunne dog egentlig godt tænkt mig nogle europæiske podcasts. Nogle anbefalinger?
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by BACON! »

Jeg kan anbefale Shut Up & Sit Down's podcasts. De pjatter en del, men jeg synes ikke det tager overhånd. Til gengæld er de rent faktisk kritiske over for de spil de snakker om, hvilket jeg synes er lidt for sjældent i reviews.
Deres videoanmeldelser kan også anbefales.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Hvilke Podcasts vil I anbefale?

Post by Lyng »

Jeg vil godt anbefale The Spiel. Dejligt afslappet og dydbegående podcast.
Image
Post Reply