Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by Larsine »

Mik wrote:Ikke så underligt da designeren blev inspireret til RFTG efter at hans forsøg på at lave en kortspilsversion af Puerto Rico blev afvist af forlaget.
Men så fik Andreas Seyfarth lov til at lave spillet i stedet for, med samme mekanismer?
User avatar
Cirrus
Posts: 6
Joined: Fri Aug 16, 2013 7:07 pm
Location: Odense

Re: Hvem er du?

Post by Cirrus »

Det er jeg klar på at prøve :) PB sendt
BACON! wrote:
Cirrus wrote: Min plan for investeringer er at få fat i et godt Co-op dungeon-crawl spil. Nissi har Heroquest, men det ville være fedt med lidt flere mekanikker og jeg tænker pt. på at investere i DnD Wrath of Ashardalon eller Descent, men kan ikke helt beslutte mig.
Jeg ligger inde med Descent, og mig, min kæreste, Nissi og en mere har planer om at prøve noget kampagne når vi kan få samlet os alle sammen. Der er plads til en 5 spiller, så du er velkommen til at være med. Send mig eventuelt et pb.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Cirrus wrote:[...] Håber at få lejlighed til at spille med jer i fremtiden :)
Velkommen til! Dejligt at du fandt her forbi og at du allerede er ved at undersøge et lille udvalg af de mange spændende brætspil der er. Håber, at du f.eks. kunne have lyst til at kigge forbi DjengisCon til næste forår, hvor der altid er rig mulighed for at lære et bredt udvalg af brugere og brætspil at kende.
frouvne, administrator

Image
baaabuuu
Posts: 3
Joined: Fri Jan 10, 2014 2:23 pm
Location: Hellerup

Re: Hvem er du?

Post by baaabuuu »

Hejsa jeg er en dreng fra 1996 som snart fylder 18.

Jeg går i gymnasiet som mange andre unge.

Sidste år var jeg udvekslingsstudent i staten Washington byen Seattle, jeg var i nogle problemfamilier der ikke kunne magte mig. I min første familie var en af mine naboer heldige nok til at have en extra billet til Pax Prime. Jeg tog til Pax prime, kendte ingen og gik rundt og så League of Legends National Championship, hvorefter jeg gik rundt og kiggede. Senere på aften, ved en 17 tiden? Lukker de for spil afdelingen og jeg vidste ikke hvad jeg skulle laves, da jeg ville blive hentet klokken 24, jeg gik ind i et af de mindre rum og som 16 årig var jeg utroligt dårlig, og er stadig halvdårlig omkring nye mennesker, blev jeg inviteret til at spille Dominion efter at havde prøvet at se om 5 andre mennesker ville spille A Game of Thrones, som skulle tage 2-3 timer, ikke blev til noget men jeg endte op med at prøve dominion, ved en 24 tiden havde jeg svært med at løsrive mig, men endte op med det alligevel

Næste dag så jeg mere League of legends og endte op med at afslutte aftenen med Betrayal at the house on the hill, super tematisk og sjovt spil. Jeg endte op i en familie med en super god værtsmor, værtsfar og 2 brødre der vær spillede brætspil og vi fik hygged os når de ikke havde det for travlt da min far var enginør og mor var universitets professor.

Efter her jeg kom hjem fik jeg spillet med min søster i sommerferien, men da hun nu også skulle til USA et år, har jeg ikke fået spille rigtigt i et halvt år, da min familie ikke syntes at andet en "Cards Against Humanity" er sjovt, og mine mindre søskende kun elsker Ticket to Ride og King of Tokyo, hvor den ene ikke har haft engelsk indtil videre og bliver frusteret over han hele tiden taber i King of Tokyo.

Jeg leder efter nogen til at mødes med der gerne vil spille brætspil med mig, jeg har en stor samling af spil og er næsten altid klar til at spille spil hvis nogen i området vil.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvem er du?

Post by Gunness »

Hej, og velkommen til! Der plejer at være gode muligheder for at finde spillevenner herinde, og folk har virkelig alsidig smag.... men du skal nok lige skrive, hvor du bor (med mindre jeg har overset det i din post :))
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvem er du?

Post by Sir William »

Velkommen til!

Hvor bor du henne?
baaabuuu
Posts: 3
Joined: Fri Jan 10, 2014 2:23 pm
Location: Hellerup

Re: Hvem er du?

Post by baaabuuu »

Hellerup gentofte, og mange tak :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by Larsine »

Velkommen til.

I din profil, kan du angive hvor du bor, så kan alle se det på dine indlæg.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvem er du?

Post by 40crew »

Jeg er en fyr på 28 fra Brøndbyøster der netop er vandret ind i brætspilsverdenen. Jeg er en kæmpe nørd med computerspil, så derfor er jeg ikke megen i tvivl om at jeg også kommer til at blive meget betaget af denne del af gaming verdenen. Jeg har for 15-18 år siden forsøgt mig en smule med MtG, men grundet alderen fik jeg vidst aldrig helt fat i reglerne. Nu prøver jeg så igen, i et forsøg på at finde en fælles hobby med konen der kan holde os begge interesseret (om det så lykkedes vil tiden vise sig).

Jeg selv er glad for CCG, og har på computeren spillet Magic Duel of the Planeswalker (2012-2014), Hearthstone og netop fundet Solforge. Men valgte i første omgang at investere i brætspillet 7 Wonders for at introducere min kone med nogle noget simplere mekanikker. Og det er lykkedes i bedste stil, vi har har haft det skide sjovt. For at prøve nogle andre genrer har jeg netop modtaget Lords of Waterdeep (jeg har altid været glad for d&d temaet, men jeg har aldrig spillet tabletop RPGs før) og Ascension: Apprentice Edition. Så nu håber jeg at workerplacement genren og deckbuilding kommer til at være lige så sjovt som 7 Wonders.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvem er du?

Post by Gunness »

Velkommen til :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Mik »

Larsine wrote:
Mik wrote:Ikke så underligt da designeren blev inspireret til RFTG efter at hans forsøg på at lave en kortspilsversion af Puerto Rico blev afvist af forlaget.
Men så fik Andreas Seyfarth lov til at lave spillet i stedet for, med samme mekanismer?
Sikke da en gammel post jeg falder over i den forkerte tråd :wink:
Velkommen til vor ven fra Brøndbyøster!

Andreas Seyfarth har ikke lavet noget ved San Juan. Det er lavet af Mike Fitzgerald og Richard Borg med en hel del hjælp fra Tom Lehman. Toms version blev senere til Race For The Galaxy, men hans version af San Juan var alt for kompliceret til et familiespil. Men hans ide med at bruge bagsiden af kortene som betalingsmiddel går igen i SJ, RFTG og TC (The City).

Seyfarth står som designer, fordi det er hans hovedspil (Puerto Rico) som er brugt, men kortspillet var færdigudviklet på The Gathering af de andre 3 designere (og en masse spiltestere, heriblandt mig) inden det blev forevist Seyfarth.
Image
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Hvem er du?

Post by Lyng »

Jeg er en ung mand på 29 år som primært gamer med min hustru og med nogle af vore venner.

Min interesse for brætspil begyndte for et års tid siden. Jeg skulle have en flok venner på besøg, og de foreslog vi skulle spille brætspil. De brætspil der var på tale var Trivial Pursuit, Matador og Aktie Millionær.
Spil som efter min mening er alt for lange i forhold til indholdet, og samtidig er jeg ikke super tosset med Quiz spil.
Så jeg tænkte, det kan da ikke være rigtigt der ikke er andre muligheder. Jeg fandt så boardgamegeek, og ja pludselig gik det stærkt.
Blev derefter bidt af en gal brætspiller da jeg opdagede hvor mange sjove spil der fandtes.
Primært har jeg en svaghed for spil der indeholder muligheder for at ”drille” hinanden og samtidig gerne med masser af tema og strategi.
Jeg fandt ret tilfældigt German gamers fordi jeg søgte et sted at sætte spil til salg i danmark. (Konen har forbudt mig flere spil indkøb før jeg får solgt minimum 3.)
Men samtidig nyder jeg at tale om spil og diskuterer mekanismer osv, så I kommer til at se en del mere til mig herinde. (Hvis jeg da er velkommen)
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvem er du?

Post by Tobias »

Konen har forbudt mig flere spil indkøb før jeg får solgt minimum 3
Man kunne også overveje at skifte konen ud?

Velkommen til sitet :D
Image
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Hvem er du?

Post by Nissi »

Tobias wrote:
Konen har forbudt mig flere spil indkøb før jeg får solgt minimum 3
Man kunne også overveje at skifte konen ud?
Hehe fed kommentar! ;) Og ovenikøbet kan det være en stor besparelse at skifte hende ud, de er ofte dyre i drift :P
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Hvem er du?

Post by Lyng »

Nissi wrote:
Tobias wrote:
Konen har forbudt mig flere spil indkøb før jeg får solgt minimum 3
Man kunne også overveje at skifte konen ud?
Hehe fed kommentar! ;) Og ovenikøbet kan det være en stor besparelse at skifte hende ud, de er ofte dyre i drift :P
Hahaha good point! Godt hun ikke læser med haha.
:lol:
Image
Post Reply