Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har opdateret listen, og både Legends of the American Frontier og Burning Suns er i mål. Tillykke til Emil med sidstnævnte :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Er lidt fristet af Burning Suns, men er meget usikker på hvad nye det bringer.

Nogen der har prøvet det og kan drage paraleller til andre spil og gerne, hvor spillet skiller sig ud fra andre 4x spil?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Pytman har sendt mig denne her:
"Fandt det her fancy card game :P -

:) Belle of the Ball - 23.09.2013 - Kort/humor/Party host(ess) - 2-4 - 20-30 min - BGG"
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by pytman »

Fandt de her to der faldt i min interesse..

:) Shadows over the Empire - 10.10.2013 - Area control/area influence card game - 2-4 - 30 min - BGG - Regler

Det er muligt at hente det på Essen..
Det er samtidig muligt at købe nogle af deres andre spil (Drum roll, Among the stars+Udv. Ambassador, Briefcase, Archon: Glory & Mechination), udv., sleeves, og andet lir :P


:) 404: Law Not Found - 09.10.2013 - Sciense Fiction/Robot-gone-rogue survival game - 2-6 - 60 min - BGG Regler


Begge er kommet i mål og begge bliver sendt fra EU så ingen tingel tangel med told og postDK..


EDIT. Vidste ikke helt hvilket spil 404: Law not found hørte ind under så "Sciense Fiction/Robot-gone-rogue survival game" var det bedste jeg kunne komme på.. Hvis andre ved hvad det hedder "rigtigt" så sig endelig til :P
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by pytman »

pytman wrote:Fandt de her to der faldt i min interesse..

:) Shadows over the Empire - 10.10.2013 - Area control/area influence card game - 2-4 - 30 min - BGG - Regler

Det er muligt at hente det på Essen..
Det er samtidig muligt at købe nogle af deres andre spil (Drum roll, Among the stars+Udv. Ambassador, Briefcase, Archon: Glory & Mechination), udv., sleeves, og andet lir :P


:) 404: Law Not Found - 09.10.2013 - Sciense Fiction/Robot-gone-rogue survival game - 2-6 - 60 min - BGG Regler


Begge er kommet i mål og begge bliver sendt fra EU så ingen tingel tangel med told og postDK..


EDIT. Vidste ikke helt hvilket spil 404: Law not found hørte ind under så "Sciense Fiction/Robot-gone-rogue survival game" var det bedste jeg kunne komme på.. Hvis andre ved hvad det hedder "rigtigt" så sig endelig til :P
Rahdo har lavet en gennemgang af begge spil..
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:
Myde wrote:
Stony wrote:Jeg er stødt på endnu en titel, som jeg har valgt at støtte:

:( Rise of the Occulites - 24.07.2013 - Et lidt anderledes Civ spil - 2-4 spillere - 60 min - BGG
Håber du er dygtig med en pensel :wink:
Nu er det jo ikke længere aktuelt (men kan blive det!) men det er slet ikke sikkert, at man behøver være særlig dygtig for at kunne male sine egne figurer, der er mindst lige så gode som dem, der var afbildet. Spillet ville nemlig ikke blive leveret med figurer i den kvalitet, der var afbilledet. På billederne stod der faktisk også, at de afbillede figurer var i studio quality. Desværre viste man aldrig billeder af den konkrete kvalitet. Men kigger man på billeder fra tidligere eksempler fra Eagle Games er det nok en god idé at overveje to gange om man vil betale ekstra for at få sine figurer malet af dem:

http://www.eaglegames.net/ProductDetail ... e=EGL+1017

For nyligt er spillet kommet op på Kickstarter igen og der er blevet taget hånd om nogle af de problemer, der var sidst. F.eks. sendes det fra EU og der er rimelige billeder af de malede figurer. Det virker dog en smule mistænkeligt på mig, at det meget hurtigt kom op på $43.000 i støtte og siden har stagneret. Meget mærkeligt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Der er lidt stille i denne tråd for tiden. Helt så stille syntes jeg ikke, der er på Kickstarter selvom jeg ikke backer så mange projekter for tiden. Richard Launius' Run, Fight or Die!, der virker til at være lidt King of Tokyo-agtigt har dog fanget min interesse. Og så skader det jo ikke, at det bliver sendt fra England. Mars Attacks - The Miniatures Game ser også meget cool ud og det har stor succes, men alene de mange tilkøbsmuligheder kan nok skræmme mig væk. Det er iøvrigt endnu et spil, der sendes fra England, men selv det kan nok ikke redde dette projekt for mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har heller ikke været så god til at følge op - så Pytmans to seneste bidrag kom ikke på listen. Men nu er de to spil, som Frouvne nævnte, kommet med.
Jeg backer pt. fem spil, der ikke er kommet endnu, så jeg synes ikke, jeg har behov for at kaste mig ud i yderligere projekter lige foreløbig :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by pytman »

Gunness wrote:Jeg har heller ikke været så god til at følge op - så Pytmans to seneste bidrag kom ikke på listen. Men nu er de to spil, som Frouvne nævnte, kommet med.
Jeg backer pt. fem spil, der ikke er kommet endnu, så jeg synes ikke, jeg har behov for at kaste mig ud i yderligere projekter lige foreløbig :)
Har det på samme måde, har 3 spil ude og hænge + 1 som ikke bliver til noget da manden bag er som sunket i jorden..
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Vores 6 eksemplarer af det nye Wallace-spil er netop landet :D Så nogle gange fungerer KS bare.

Hvad er det for et spil, hvor designeren er forsvundet?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by pytman »

Det eneste brætspil jeg ikke har modtaget endnu er http://www.kickstarter.com/projects/mrw ... -card-game Og så er der nogle stykker som er igang med produktion osv..

Men han svare hverken på det ene eller andet medie..

Der er dog nogle andre project jeg ikke har modtaget noget fra, men som i bagklogskabens lys måske heller ikke var så velovervejet at backe hehe..
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Endnu et par projekter der måske kan have interesse:


:) Boardgames That Tell Stories - 25.11.2013 - En samling af Ignacy Trzewiczeks blog-indlæg fra Boardgamegeek på bog-form

:) Shadows of Brimstone - 25.11.2013 - dungeon crawl, horror, co-op, Old West - 1-6 spillere - 60 min - BGG
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Så har jeg (langt om længe) opdateret listen. Shadows of Brimstone har i øvrigt klaret sig ret pænt - målet var $30.000, og lige nu har de indsamlet $816.000 (!)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Gunness wrote:Så har jeg (langt om længe) opdateret listen.
Så må jeg hellere tilføje en enkelt... :)

:( The King's Armoury - 28.11.2013 - Co-op Tower Defense - 1-7 spillere - 45-180 min - BGG

Jeg er selv hoppet med på vognen, efter at min kone så Rahdo fortælle om spillet.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by DraX »

Taibi wrote:
Gunness wrote:Så har jeg (langt om længe) opdateret listen.
Så må jeg hellere tilføje en enkelt... :)

:( The King's Armoury - 28.11.2013 - Co-op Tower Defense - 1-7 spillere - 45-180 min - BGG

Jeg er selv hoppet med på vognen, efter at min kone så Rahdo fortælle om spillet.
Den kunne jeg også godt finde på. Skulle vi prøve se om der er flere der er med på det spil?
Post Reply