Guldbrikken 2012

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Guldbrikken 2012

Post by Brichs »

Affenberg wrote:
Larsine wrote:Og så det nye brætspils blad ‘Brikker & Bræt’. Det bliver i hvert fald spændende at se hvor lang tid det holder.
http://www.papskubber.dk/nyhed/nyt-dans ... -braetspil

Nogle Papskubberfolk som ved hvornår jeg kan snuppe et eksemplar i min boghandel? Der står godt nok d. 20. september øverst i artiklen, men er bladene ude hos boghandlerne nu?
`

Jeg prøver lige at finde ud af noget for dig. Jeg ved med sikkerhed at Faraos Cigarer i København, brætspilsafdelingen, har nogen liggende.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
johnnen
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 28
Joined: Wed Jan 14, 2009 6:59 pm
Location: Valby

Re: Guldbrikken 2012

Post by johnnen »

Affenberg wrote:
Larsine wrote:Og så det nye brætspils blad ‘Brikker & Bræt’. Det bliver i hvert fald spændende at se hvor lang tid det holder.
http://www.papskubber.dk/nyhed/nyt-dans ... -braetspil

Nogle Papskubberfolk som ved hvornår jeg kan snuppe et eksemplar i min boghandel? Der står godt nok d. 20. september øverst i artiklen, men er bladene ude hos boghandlerne nu?
Magasinet Brikker & Bræt bliver sendt ud til de forskellige boghandlere og spilbutikker, når de bestiller spil hjem. Det bliver distribueret af bl.a. Enigma, Bog & Idé, Arnold Buschs fælles lagre. Det er derfor svært at sige hvornår de lander i netop din boghandler, men magasinet er ude på de forskellige lagre, så du kan prøve at spørge i butikken.
Dansk side om brætspil - papskubber.dk
BGG profil
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Guldbrikken 2012

Post by Larsine »

Har netop set på http://www.guldbrikken.dk/1/post/2013/0 ... -2012.html, at Årets hovedbrud 2012 - TILT - er blevet frataget prisen, da de åbenbart ikke kunne finde ud af betale for at deltage i konkurrencen.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Guldbrikken 2012

Post by Mik »

eller også er det fordi de ikke fandt det nødvendigt...
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Guldbrikken 2012

Post by Larsine »

Men så skal man vel lade være med at tilmelde sig. De har jo selv ment at det kunne betale sig i første omgang.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Guldbrikken 2012

Post by Mik »

Det ved jeg da ikke. De fik da gratis omtale og vandt ovenikøbet, selv om de nu bliver frataget prisen næsten et år senere. Da de fleste spil sælger bedst det første år, har de da fået en masse ud af det...
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Guldbrikken 2012

Post by Larsine »

Nåh, på samme måde som at man ikke behøver at betale for at tage S-toget... for der kommer jo ingen kontrollør.

Ja sådan kan jo godt opføre sig.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Guldbrikken 2012

Post by digter »

Hvor meget koster det? Altså at få prisen?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Guldbrikken 2012

Post by Larsine »

Priser for deltagelse

Prisen per deltagende spil er 1.000 kr.

Bliver spillet blandt de fem nominerede inden for sin kategori tilgår en afgift på 2000 kr. for markedsføringsaktiviteter.

Vinder spillet i sin kategori tilgår en afgift på 4.000 kr for kåringsceremoni og markedsføringsaktiviteter.

Alt regnskab håndteres af kassereren Thor Bentel.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Guldbrikken 2012

Post by Mik »

Larsine wrote:Nåh, på samme måde som at man ikke behøver at betale for at tage S-toget... for der kommer jo ingen kontrollør.

Ja sådan kan jo godt opføre sig.
Er det ikke det de har gjort?

7000 kr. plus 6 spil
Man må gå ud fra at forlaget har indbetalt 1000 kr. og indsendt de 6 spil.
Ellers var spillet vel ikke en gang nomineret.
Måske har de fundet at de ekstra 6000 kr. ikke stod mål med salget
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Guldbrikken 2012

Post by akwlinka »

Larsine wrote:
Priser for deltagelse

Prisen per deltagende spil er 1.000 kr.

Bliver spillet blandt de fem nominerede inden for sin kategori tilgår en afgift på 2000 kr. for markedsføringsaktiviteter.

Vinder spillet i sin kategori tilgår en afgift på 4.000 kr for kåringsceremoni og markedsføringsaktiviteter.

Alt regnskab håndteres af kassereren Thor Bentel.
Sidste år var prisen 1000 - 1000 - 2000

Og så vidt jeg er informeret er intet af dette betalt. Vi må i guldbrikken bare indse, at man ikke kan være godtroende og stole på folk/ firmaer.

Hvordan vi fremadrettet takler manglende betaling bliver vi åbenbart nødt til at tage stilling til i guldbrikken, så lur mig om ikke det bliver et emne på førstkommende møde.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Guldbrikken 2012

Post by Mik »

I burde da i det mindste forlange at folk betaler deltagergebyret.
Således at I ikke nominerer spil som der ikke er betalt for.
Det er jo også det mindste beløb, så det betaler firmaerne nok.

Så bliver det lidt sværere at håndtere vindergebyret.
For det er jo svært at fortælle firmaerne at de har vundet før offentliggørelsen. De kan måske ikke holde kæft.
Og at bede dem om at indbetale et depositum vil give jer en masse ekstraarbejde med at returnere pengene bagefter.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Guldbrikken 2012

Post by digter »

akwlinka wrote:
Larsine wrote:
Priser for deltagelse

Prisen per deltagende spil er 1.000 kr.

Bliver spillet blandt de fem nominerede inden for sin kategori tilgår en afgift på 2000 kr. for markedsføringsaktiviteter.

Vinder spillet i sin kategori tilgår en afgift på 4.000 kr for kåringsceremoni og markedsføringsaktiviteter.

Alt regnskab håndteres af kassereren Thor Bentel.
Sidste år var prisen 1000 - 1000 - 2000

Og så vidt jeg er informeret er intet af dette betalt. Vi må i guldbrikken bare indse, at man ikke kan være godtroende og stole på folk/ firmaer.

Hvad grunden til stigning i afgifterne?

Hvordan vi fremadrettet takler manglende betaling bliver vi åbenbart nødt til at tage stilling til i guldbrikken, så lur mig om ikke det bliver et emne på førstkommende møde.
Image
Post Reply