Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Jens_Hoppe »

Der var også et pap/plastik tårn (lavet som et borgtårn) i Knizias Drachenland, så vidt jeg husker. Det fungerede også fint.
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Brichs »

Jens_Hoppe wrote:Der var også et pap/plastik tårn (lavet som et borgtårn) i Knizias Drachenland, så vidt jeg husker. Det fungerede også fint.
Jeg har et hjemmelavet i pap, lavet af en æske med printerpapir. Det er faktisk overraskende nemt at lave.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by digter »

Fik Small World i indflyttergave. Det er dejligt med et nyt brætspil, når man ikke forventer det :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Larsine »

I går ankom mine BGG Secret Santa gaver. Jeg blev nu ikke specielt overrasket, for det endte med at min SS sendte mig €75 på min paypal konto, og jeg havde derefter selv indkøbt spillene.

Det blev til Takenoko, Sewer Pirats og The City. De to af spillene kender jeg og glæder mig til at spille, medens Sewer Pirats fangede mig på temaet, forsiden og figurene. Bare der var nogen der havde lyst til at male figurene for mig :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Andrea »

Blev i går beriget med et par brætspil mere - Cities-udvidelsen til 7 Wonders samt Libertalia. Glæder mig til at prøve begge.

Jeg fik også et crazy puslespil, som primært bestod af sorte brikker, der havde næsten samme form... folk begyndte at samle det kl. 01, hvor en del af festens deltagere var taget hjem. Puslespilslegen blev dog indstillet, da en af deltagerne fandt den femte hjørnebrik...! :evil:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Mik »

Andrea wrote: Puslespilslegen blev dog indstillet, da en af deltagerne fandt den femte hjørnebrik...! :evil:
Hvad er der galt med femkanter? Eller mangekanter i al almindelighed?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Andrea »

Mik wrote: Hvad er der galt med femkanter? Eller mangekanter i al almindelighed?
Intet. Men der var fem (ens) hjørnebrikker med 90 graders vinkel, og de var helt sikkert ikke tiltænkt et femkantet puslespil.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Sir William »

I forbindelse med vores spilarrangement i går, havde Jonezy taget en vlrtsgave med. Så nu behøver jeg ikke investere i "Love letter" til Peenilles mors dag. Ser frem til at prøve det!
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by BlueSwan »

Har lige lavet en byttehandel med min lillebror. Han får mine børns gamle tremmeseng (han og kæresten venter barn til sommer) og jeg får hans Carcassonne. Økonomisk helt sikkert en dårlig handel for mig, men da jeg alligevel havde planlagt bare at forære ham tremmesengen var det en god deal. Det spil vil helt sikkert også have det bedre på min hylde i selskab med andre spil, end på hans hylde med bøger og CD'er. :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by digter »

Bøger og cd'er? Bvadr! :)
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Brichs »

Jeg kom hjem fra et besøg hos Joel i onsdags med Zombiaki II, som jeg glæder mig til at prøve :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Lasborg
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Thu Apr 04, 2013 9:26 am
Location: Amager

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Lasborg »

Fødselsdag: det gav et stk 7 Wonders og 500kr til Faraos Cigarer :D
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1481
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 332 times
Been thanked: 190 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Jonezy »

Mani havde fridag idag, og da jeg stadig er lockoutet tog vi på 'Den Blå Planet' og kiggede på fisk og små hammerhajer. På vej hjem stoppede vi i Københavns centrum og 'kom til' at gå ind i Faraos Cigarer, hvilket medførte at Mani købte og forærede mig Ticket to Ride: Heart of Africa. Endnu en god map expansion, hvis man altså er til Ticket to Ride serien.
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Myde »

jeg fik Mow foræret forleden af Joel som værtindegave - ser ud til at være et sjovt lille kortspil om køer og fluer 8)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Frouvne »

For nyligt fik jeg foræret et eksemplar af Smash Up af familien, der endda havde sat sig ind i reglerne, så vi straks kunne få det på bordet. Det har det også været siden og det har tilpas hygge-potentiale til at kunne dukke op som filler ved mange lejligheder.
frouvne, administrator

Image
Locked