Anbefaling af fillers søges

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Gunness »

Fair nok. I mine øjne virker det bare mere fikst at sætte sine priser, så folk også har lyst til at købe ens produkter årets øvrige 11 måneder. Men jeg udgiver selvfølgelig heller ikke spil :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Andrea »

Gunness wrote: Men Andrea, jeg glæder mig til at sende dig billeder af Stony og Frouvne fra vores 3-timers Twister-session ;)
Det er ikke for noget, men du tør ikke! 8)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Gunness »

Altså... jeg tør godt, men... 8)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Larsine »

glorn wrote:så er der Coup. et hurtigt lille spil med meget simple regler. tager ca. de 15 minutter.
Hvilket Coup snakker du om?

http://boardgamegeek.com/geeksearch.php ... ame&q=coup

Jeg tænkte starks det fra Steve Jackson Games fra 1991, og det har ikke simple regler, tager ikke 15 minutter, og er ikke nær så sjovt som det umiddelbart lyder til..
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by netsapiens »

Orv se, der er et Coup der er lavet i 2012, som har en estimeret spilletid på 15 minutter.

Gud ved om det er det?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Larsine »

Avancerede søgninger???

Nøj altså!

Hvad bliver det næste de finder på?
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by jondifool »

netsapiens wrote:Orv se, der er et Coup der er lavet i 2012, som har en estimeret spilletid på 15 minutter.

Gud ved om det er det?
Aj en hurtig udgave af Junta !! det har jeg altid savnet!
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by digter »

Mik wrote:Ave Caesar (originaludgaven, ikke den nye) er det ultimative spil der bliver hentet frem, når man kun har et kvarters tid til at have det sjovt
Hvad er forskellen på de 2 udgaver?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Larsine »

Skobbolop wrote:
Mik wrote:Ave Caesar (originaludgaven, ikke den nye) er det ultimative spil der bliver hentet frem, når man kun har et kvarters tid til at have det sjovt
Hvad er forskellen på de 2 udgaver?
Primært banerne man kører på.

I den første udgave har man kun få felter i overskud, og en taktik kan derfor være at presse dine modstandere til at køre i det lange yderste spor, hvorved de løber tør for kort.

I den nye udgave har man alt for mange kort til banerne. Selv hvis man spiller med at hver spiller har en 6'er mindre en normalt, er det stadig ikke noget problem at komme rundt.

Men banerne fra orginaludgaven kan downloades fra BGG og printes, hvorved man stort set får samme spil.

Der er små forskelle i reglerne, men jeg kender ingen der spiller efter de rigtige regler, idet næsten alle dem jeg spiller med foretrækker de regler der bruges i Consim og på Viking-Con.
Last edited by Larsine on Thu Nov 29, 2012 9:52 am, edited 1 time in total.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Mads321 »

Yspahan kan anbefales herfra.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Mik »

Larsine wrote:Der er små forskelle i reglerne, men jeg kender ingen der spiller efter de rigtige regler, idet næsten alle dem jeg spiller med foretrækker de regler der bruges i Consim og på Viking-Con.
Det er FORBUDT at spille med de officielle regler, idet det ofte fører til at spillet henlægges på hylden for dumme familiespil. Consimreglerne er blevet exporteret til stort set hele verden, og alle som kan lide spillet bruger disse.

Kvaliteten af komponenter i de to udgaver er de samme, kun brættet er elendigt i den nye udgave. Og det kan desværre ikke rettes på anden vis end at lave nogle nye (gamle) baner. Udgiveren ønskede at sælge flere spil ved at lave nye baner, for derved at sælge spillet en gang til til alle os fans. Desværre glemte han at høre hvorfor spillet var populært. Hvis man spiller med originalreglerne er den nye udgave fuldt på højde med den gamle. Men det sjove i spillet er at gennemtvinge blokader og omkørsler, og det er nærmest umuligt på de to nye baner.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Stony »

Larsine wrote:Der er små forskelle i reglerne, men jeg kender ingen der spiller efter de rigtige regler, idet næsten alle dem jeg spiller med foretrækker de regler der bruges i Consim og på Viking-Con.
Det kunne være rart, om nogen gad grifle dem ned et eller andet sted, for dem der ikke lige har prøvet det, eller sågar ikke umiddelbart kan deltage på nogen af de to arrangementer.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Mik »

Jeg troede de lå på nettet for længst. Skal kigge på det!
Image
Johannesson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Wed Nov 19, 2008 11:27 pm
Location: Hvidovre

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Johannesson »

Jeg har ikke set disse nævnt:
Tsuro
Hey, That's My Fish!
No Thanks!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Anbefaling af fillers søges

Post by Stony »

Jeg studser over forslaget på Race for the Galaxy... I en spilgruppe hvor alle kender reglerne på forhånd, kan jeg forstå valget. Men jeg læser Gunness' forespørgsel som "spil man kan hive frem, når man har gæster", og så tænker jeg gæster generelt. Ikke nødvendigvis gamer-gæster. Og hvis folk ikke er relativt rutinerede brætspillere, kunne jeg ikke drømme om at hive Race for the Galaxy frem. Størsteparten af de 45 min. vil være gået inden man er færdig med at forklare regler.

Så tænker jeg mere spil hen ad Würfel Bohnanza.

[EDIT]Steen skal lige lære at læse. Disregard ovenstående. Men Würfel Bohnanza kunne stadig være en mulighed, selv om det er i den meget lette ende.
Sidst spillet:
Image
Post Reply