Hejsa
Jeg er igang med at udvikle et "party game", som gør brug af spørgsmål/situationer, som spillerne reagerer på (via kort) hver tur.
Idéen er, at en spiller læser et spørgsmål/situation op, og derefter lægger et reaktionskort (ud af 7 forskelige) med billedsiden ned på bordet, som en reaktion på det oplæste spørgsmål/situation. De andre spillere skal herefter gætte spillerens reaktion, ved at lægge et (ud af de samme 7) reaktions-kort på bordet (med billedsiden ned). Der er selvf. mere i det end dette, men mekanismerne har jeg på plads.. jeg mangler blot de sidste spørgsmål.
Eksempler på spørgsmål/situationer:
- Du kommer til at slå en højlydt prut i en elevator fyldt med fremme mennesker.
- Du finder ud af, at du er adopteret.
- Du ser en hjemløs med et skilt hvor der står: "Jeg vil vædde med, at du ikke kan ramme mig med en 1-krone"
Jeg har ca. 75 spørgsmål til spillet, men jeg skal bruge mindst 100.
Så jeg har brug for jers hjælp til, at komme på forskellige spørgsmål/situationer.
- Der er selvf. masser af inspiration at hente fra forskellige film osv. hvorfra jeg også har hentet en del inspiration. Men som ene mand, så kan jeg naturligvis ikke se/huske alle film i verden. Derved sagt, så er jeg mere end glad for bud, som i har samme steds fra (forslag de behøver slet ikke at være originale - tvært imod!)
Jeg håber i vil hjælpe mig med, at finde de sidste gode spørgsmål/situationer til mit spil, så jeg kan få det ud til jer..
Fyr løs!
Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Posts: 891
- Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Location: Græsted
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
Hvis man nu kommer på noget - vil du så have ideen/iderne via PM eller skal de bare smides her i tråden?
Re: Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
Hehe, nej, det har et helt andet navn. Men går næsten ud fra, at du hentyder til Dixit? Kender det ikke selv andet end af navn - men det bliver da lige chekket efter i sømmene - der er ikke så meget ved at lave noget, som allerede findes i forvejen.ozimek wrote:Hedder spillet Dixituation?
Bare smid det i tråden - det skal ikke være hemmeligt. Regler osv. regner jeg også med at smide op til fri læsning for interesserede.maxell wrote:Hvis man nu kommer på noget - vil du så have ideen/iderne via PM eller skal de bare smides her i tråden?
Og så skal jeg måske lige tilføje, at spillet bliver udgivet på thegamecrafter.com - og er absolut mest for hyggens og interesens skyld, og ikke noget, som jeg regner med bliver udgivet på anden vis. Egentlig er det tænkt som en "lille fidus" til, at jeg måske kan være heldig at få en lille bitte omsætning på det, der så måske kan gi' kredit nok til, at jeg kan bestille et par andre prototyper (som jeg så vil sende til forlag, med mål om at få det(dem) udgivet).
Så det er altså ikke fordi jeg lider af storhedsvanvid, at jeg skriver det kommer ud - det er skam bare fordi jeg har tænkt mig at udgi' det igennem thegamecrafter.com.
Al grafikken osv. har jeg lavet, så det hele er klar. Jeg mangler bare lige de sidste spørgsmål..
Mvh. Mads
- glorn
- 250+ indlæg
- Posts: 330
- Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
Re: Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
Det lyder lidt som en Ego variant bare med 7 valgmuligheder i stedet for 3.
David.
Re: Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
Det er helt bestemt i samme afdeling i hvert fald - meen, der er selvfølgelig et yderligere twist, som også hænger sammen med temaet.glorn wrote:Det lyder lidt som en Ego variant bare med 7 valgmuligheder i stedet for 3.
Jeg har netop bestilt spillet fra the game crafter, så jeg kan få spiltestet hvad der, udseende-mæssigt, er det færdige spil - modsat det hjemme klikke-klistrede jeg har nu
- Sir William
- 1000+ indlæg
- Posts: 1986
- Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
- Location: Skævinge
Re: Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
Kan godt lide dit spørgsmål "Du kommer til at slå en højlydt prut i en elevator fyldt med fremme mennesker" og så slutter du af med "Fyr løs".
Måske bare mig der er i fredagsmode, men kom nu til at smile ganske meget.
Men man kommer vel næppe til, at slå en prut. Presser den på, så skal den da slippes ud.
Hørte forresten en interessent og sjov historie i David Letterman forleden, som kan formuleres til et spørgsmål.
"I forbindelse med, at du skal checke ind på et hotel og hotel manageren ikke kan finde de reservation, og spørger dig om du har checket ind i et andet navn, hvad svarer du så?"
Måske bare mig der er i fredagsmode, men kom nu til at smile ganske meget.
Men man kommer vel næppe til, at slå en prut. Presser den på, så skal den da slippes ud.
Hørte forresten en interessent og sjov historie i David Letterman forleden, som kan formuleres til et spørgsmål.
"I forbindelse med, at du skal checke ind på et hotel og hotel manageren ikke kan finde de reservation, og spørger dig om du har checket ind i et andet navn, hvad svarer du så?"
Re: Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
Hehe, jamen du fyrer da bare løs (nu står vi jo ikke i en elevator sammen, så det er sgu et fedt )
Skulle det laves om til at passe til mit spil, så skulle det være noget ala:
"Du er ved at chekke ind på et hotel, hvor du har resevert et værelse. Receptionisten spørger: Har du chekket ind i et andet navn?"
- men det bliver nok lidt for indforstået / svært at gennemskue / svært at formulere, så det kan gennemskues.
Ellers et rigtig godt bud!
- Jeg ser ellers aldrig TV, men lige præcis dét så jeg faktisk! Svaret er: Hvorfor skulle jeg chekke ind i et andet navn - er det noget du har oplevet tit da? (eller noget i den stil)."I forbindelse med, at du skal checke ind på et hotel og hotel manageren ikke kan finde de reservation, og spørger dig om du har checket ind i et andet navn, hvad svarer du så?"
Skulle det laves om til at passe til mit spil, så skulle det være noget ala:
"Du er ved at chekke ind på et hotel, hvor du har resevert et værelse. Receptionisten spørger: Har du chekket ind i et andet navn?"
- men det bliver nok lidt for indforstået / svært at gennemskue / svært at formulere, så det kan gennemskues.
Ellers et rigtig godt bud!
Re: Hjælp til spørgsmål i mt spil (mangler ca 25 ud af 100)
Så fik jeg spillet færdig til publikation. Det fortjener næsten sin ejen tråd - håber i er enige, og at jeg ikke bare spammer løs