Solo games

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Solo games

Post by Torcida »

Halløjsa folkens :)

Jeg har nu i et godt stykke tid spillet Runebound solo, herligt spil, men kunne efterhånden godt bruge et nyt spil :)

Så jeg vil egentlig høre om hvilke spil i spiller solo og hvilke i vil anbefale.

...jeg spiller også med vennerne, men synes sgu det er meget hyggeligt at sidde og spille med mig selv også :)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Solo games

Post by Robert »

Jeg har prøvet lidt forskelligt. At the Gates of Loyang er nok min favorit som solo spil. Runebound er også fint, men det kender du jo. Mage Knight er heller ikke dårligt.

Kender du denne liste:
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/3 ... les-in-bgg
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Solo games

Post by Torcida »

Kendte ikke lige den liste, tak :)

Har lidt kig på Talisman, kan det spilles solo og i så fald fungere det godt?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Solo games

Post by Larsine »

Jeg har prøvet en hel del spil solo, og... jeg ender altid med at kede mig. Jeg synes rent faktisk at de fleste solo spil er mindre inspirerende end at lægge 7-kabale.

Og det er samme fornemmelse jeg får når jeg spiller rene co-op spil (Pandemic, LoTR), medens de co-op spil hvor der er, eller bare kan være, en spillende modstander (Shadows over Camelot, Battestar Galactica, Red November), sagtens kan underholde mig.

Undskyld jeg ikke kan være en bedre hjælp i din søgen efter spil der kan spilles solo.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Solo games

Post by Brichs »

Der er også Friedemann Frieses "Friday"
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Solo games

Post by Mik »

Talisman er ikke godt solo da det eneste kriterium for at vinde er at komme ind i midten og slå alle andre ihjel - og der er jo blot en lang og træls vej uden spillermodstand.

Mage Knight ville nok være mit foretrukne solitairespil i brætspilsform indenfor eventyrgenren, men da der findes så mange gratis spil på nettet af denne slags, ville jeg hellere spille disse.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Solo games

Post by Robert »

Mik wrote:... men da der findes så mange gratis spil på nettet af denne slags, ville jeg hellere spille disse.
Nåja, Island of D / I of D2 / Dungeon of D f.eks.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14640
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 462 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Re: Solo games

Post by Frouvne »

Blandt de spil jeg har haft mest glæde af som solo-spil er som allerede nævnt i tråden: Friday og At the Gates of Loyang. Et tredje spil, jeg også har haft glæde af, er, Onirim,
frouvne, administrator

Image
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Solo games

Post by Torcida »

Mik wrote:Talisman er ikke godt solo da det eneste kriterium for at vinde er at komme ind i midten og slå alle andre ihjel - og der er jo blot en lang og træls vej uden spillermodstand.

Mage Knight ville nok være mit foretrukne solitairespil i brætspilsform indenfor eventyrgenren, men da der findes så mange gratis spil på nettet af denne slags, ville jeg hellere spille disse.
Ja okay, kan godt se at Talisman ikke vil være det bedste solo game...det ryger lige på ventelisten :)
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 127
Joined: Sun May 25, 2008 3:18 pm
Location: Kjellerup
Has thanked: 1 time

Re: Solo games

Post by Zaphoddk »

Jeg har flere gange luret på serien Phantom Leader og Hornet leader fra DVG. De dsigner solo-wargames. Men har dog endnu ikke prøvet nogle af dem. Phantom Leader skulle vist være på trapperne til IOS/Android

http://boardgamegeek.com/boardgame/41490/phantom-leader
http://boardgamegeek.com/boardgame/6556 ... operations
http://boardgamegeek.com/boardgame/1239 ... che-leader

Måske var det noget? Det er selvfølgelig en lidt anden boldgade end Runebound
:)
slinden
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Aug 07, 2012 11:46 pm

Re: Solo games

Post by slinden »

Jeg kan anbefale Ghost Stories som solo-spil, enten efter de specifikke solo-regler eller ved selv at styre alle 4 taoister. Det bliver aldrig kedeligt som kabale, da man bliver mere og mere presset, som spillet skrider frem.

Det findes på BGG's liste "Always alone... the definitive list of single player games": http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... single-pla

Fås også i en elektronisk udgave til iPad.

--Steen
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Solo games

Post by Foppwin »

Ambush hvis du er til krigsspil.
Danny

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Solo games

Post by Mik »

Ambush er ikke blot et godt solitairespil, det er også genialt som kooperativt spil for 2 spillere, som styrer en halv deling hver.
Image
Post Reply