Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

Quarriors er i den lette og hurtige genre. Det egner sig bedre som filler end som en 3 timers session.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

Sir William wrote:Nogen der har lyst til Quarriors lørdag i modul 2??

Kender det ikke, men kunne godt tænke mig at prøve det? Ved ikke om det er et spil i denne lette og hurtige genre, hvis det er så sætter jeg det nemlig bare på den planlagte opsatte ønskeseddel.
Som jeg skrev vil jeg gerne tage det med og introducer det. Jeg er på Mage Knight lørdag, men det er rimelig hurtigt at lære og det hele kan klares på under en time.

PS. Jeg spiller normalt efter nogle Epic regler, hvor alle kort er i spil.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Henrik Madsen wrote:
Sir William wrote:Nogen der har lyst til Quarriors lørdag i modul 2??

Kender det ikke, men kunne godt tænke mig at prøve det? Ved ikke om det er et spil i denne lette og hurtige genre, hvis det er så sætter jeg det nemlig bare på den planlagte opsatte ønskeseddel.
Som jeg skrev vil jeg gerne tage det med og introducer det. Jeg er på Mage Knight lørdag, men det er rimelig hurtigt at lære og det hele kan klares på under en time.

PS. Jeg spiller normalt efter nogle Epic regler, hvor alle kort er i spil.
jeg er også på Mage Knight lørdag aften, men mon ikke der kommer nogle "mellemrum" som gør det muligt at få et spillet?.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Frouvne »

Henrik Madsen wrote:[...] PS. Jeg spiller normalt efter nogle Epic regler, hvor alle kort er i spil.
Puha, det lyder som en stor mundfuld at skulle overskue... Det lyder i hvert tilfælde ikke anbefalelsesværdigt i forbindelse med en introduktion. :)
frouvne, administrator

Image
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

Frouvne wrote:
Henrik Madsen wrote:[...] PS. Jeg spiller normalt efter nogle Epic regler, hvor alle kort er i spil.
Puha, det lyder som en stor mundfuld at skulle overskue... Det lyder i hvert tilfælde ikke anbefalelsesværdigt i forbindelse med en introduktion. :)
Det har ikke været et problem til dem jeg har introduceret det til og fordi man får det kort man "køber", så har folk kunnet studer det i ro og mag, hvilket har givet et bedre flow. Men det er selvfølgelig en smagssag.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Brichs »

Henrik Madsen wrote:
Frouvne wrote:
Henrik Madsen wrote:[...] PS. Jeg spiller normalt efter nogle Epic regler, hvor alle kort er i spil.
Puha, det lyder som en stor mundfuld at skulle overskue... Det lyder i hvert tilfælde ikke anbefalelsesværdigt i forbindelse med en introduktion. :)
Det har ikke været et problem til dem jeg har introduceret det til og fordi man får det kort man "køber", så har folk kunnet studer det i ro og mag, hvilket har givet et bedre flow. Men det er selvfølgelig en smagssag.
Hvordan administrerer du forskellige monstre med forskellige terninger? Eller snakker du om Thunderstone Advance?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

Brichs wrote:Hvordan administrerer du forskellige monstre med forskellige terninger? Eller snakker du om Thunderstone Advance?
Hvis du har flere af samme terning, så vælger du inden du slår med terningerne hvilket monsterkort de begge skal stå for. Der står lidt om det her.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Robert wrote:Stony, vil du være så venlig at lægge et "sidst opdateret" tidspunkt ind i spilleplanen, så vi kan følge lidt med i hvor langt du er kommet i din opdatering i forhold til de forslag der er i tråden?
God ide. Det står nu øverst i dokumentet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Der var flere tilmeldinger til Cyclades, end der var plads til. Såfremt der er nogen der vil medbringe deres eksemplar, kan vi sætte et ekstra bord op. Eventuelt incl. udvidelse, så de samme regler kan forklares af een person for deltagerne ved begge borde.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Stony wrote:Der var flere tilmeldinger til Cyclades, end der var plads til. Såfremt der er nogen der vil medbringe deres eksemplar, kan vi sætte et ekstra bord op. Eventuelt incl. udvidelse, så de samme regler kan forklares af een person for deltagerne ved begge borde.
DC nr. 1 ???? Det mener du da ikke????
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Det er ment som en joke. Der er andre der "reklamerer" med deres numre til f.eks. VikingCon. Jeg var så den første tilmeldte på Djengis Con. :lol: 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Larsine »

Hvis nogen medbringer Discworld: Ankh-Morpork, Cargo Noir, Deadwood eller Merchants & Marauders, så vil jeg meget gerne introduceres til disse spil.
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

Larsine wrote:Hvis nogen medbringer Discworld: Ankh-Morpork, Cargo Noir, Deadwood eller Merchants & Marauders, så vil jeg meget gerne introduceres til disse spil.
Jeg kan godt tage Merchants & Marauders med.
Image
MartinK
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 115
Joined: Tue Aug 18, 2009 4:59 pm
Favoritspil: Conquest of Nerath, 1812, Age of Steam, Puerto Rico
Location: Roskilde

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by MartinK »

Jeg kunne også godt tænke mig at spille Die Macher, og jeg ved at Jeppe nok også kan overtales. Måske det kunne være lørdag formiddag eller eftermiddag ?

Hilsen Martin
Helle wrote:
Stony wrote:Jeg spekulerer på om der eventuelt skal laves en tysk valgaften lørdag med Die Macher...?
Åh, det er et skønt spil. Desværre tager jeg afsted lørdag efter maden, så jeg kommer til at undvære det i år !!
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

MartinK wrote:Jeg kunne også godt tænke mig at spille Die Macher, og jeg ved at Jeppe nok også kan overtales. Måske det kunne være lørdag formiddag eller eftermiddag ?

Hilsen Martin
Helle wrote:
Stony wrote:Jeg spekulerer på om der eventuelt skal laves en tysk valgaften lørdag med Die Macher...?
Åh, det er et skønt spil. Desværre tager jeg afsted lørdag efter maden, så jeg kommer til at undvære det i år !!
Lørdag eftermiddag skal jeg spille Alba Longa tænker jeg ... så evt. lørdag formiddag - men det er vist lidt kort tid?
Jeg vender det lige med Allan, som måske også kunne være frisk.
Post Reply